ادامه واکنش های منفی دو حزبی به حکم ترامپ درباره عفو نزدیکان خود

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه کنگره آمریکا (هیل)، پس از صدور دومین دُور از فرمان های عفو رئیس جمهور کنونی آمریکا، واکنش های منفی دو حزبی به اقدام دونالد ترامپ در این خصوص ادامه یافت.

ادامه واکنش های منفی دو حزبی به حکم ترامپ درباره عفو نزدیکان خود

بر اساس اعلام این وبگاه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره عفو پل منفورت گفت: در خلال تحقیقات رابرت مولر (بازپرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا)، وکیل ترامپ عفو منفورت را بر سر زبان ها انداخت.

وی در ادامه افزود: منفورت از همکاری با دادستان ها سر باز زد، دروغ گفت، محکوم شد و ترامپ او را به دلیل عدم مخابره این موضوع مورد ستایش قرار داد. اکنون عفو او از سوی ترامپ نقشه های مفسدانه وی را کامل می نماید.

این در حالیست که بن ساس (BEN SASSE) سناتور جمهوری خواه نیز پیشتر در بیانیه ای عفو راجر استون مشاور پیشین و پل منفورت رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ را اقدامی از اساس مفاسدانه توصیف نموده بود.

این سناتور جمهوری خواه در این باره گفت: رفقایی مانند منفورت و استون به طور آشکار و مکرر قانون را زیر پا گذاشته و به آمریکایی ها ضربه زده اند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین فرمانهای عفو خود پل منفورت رئیس پیشین کمپین انتخاباتی خود، راجر استون دوست صمیمی و مشاور سابق، و چارلز کوشنر پدر جرد کوشنر توسعه دهنده حوزه املاک و مستغلات را عفو کرد.

منفورت در جریان تحقیقات بازپرس ویژه پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا مجرم شناخته شد. راجر استون، دوست صمیمی و مشاور سابق ترامپ نیز به دلیل شهادت دروغین در نشست استماع کنگره محکوم شد.

چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر داماد و مشاور بلندپایه ترامپ در کاخ سفید نیز به فرار اقتصادیاتی و اهدای یاری های اقتصادی غیرقانونی به کمپین های انتخاباتی محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که این دومین موج فرمان های عفو ترامپ در دو روز گذشته است که به محض ورود وی به پالم بیچ در ایالت فلوریدا صادر شدند.

ترامپ همچنین عاملان کشتار و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال 2007 دخالت داشتند؛ از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود.

بر اساس این گزارش، این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ النسور در بغداد در 16 سپتامبر 2007 هستند. شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در 25 شهریور ماه سال 1386 در میدان نسور در غرب بغداد 17 شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و در برابر چشان عموم مردم به گلوله بست و کشت. در این جنایتِ نظامیان تروریست آمریکایی، 27 تن نیز زخمی شدند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26619

به "ادامه واکنش های منفی دو حزبی به حکم ترامپ درباره عفو نزدیکان خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه واکنش های منفی دو حزبی به حکم ترامپ درباره عفو نزدیکان خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید