ارائه تسهیلات به دانش بنیانها برای حضور در نمایشگاههای خارجی

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در وبینار تخصصی توسعه صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به بوسنی و هرزگوین به منظور آشنایی شرکت های دانش بنیان با نحوه ورود به بازار صادراتی این کشور گفت: صندوق در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازارهای صادراتی خدماتی را طراحی و اجرا نموده است که شامل آموزش و مشاوره، ارزیابی توان صادراتی، حضور در نمایشگاه های تخصصی بین المللی، حضور در نمایشگاه های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیأت تجاری و حفاظت از مالکیت فکری و اخذ استانداردهای بین المللی است.

ارائه تسهیلات به دانش بنیانها برای حضور در نمایشگاههای خارجی

وی در ادامه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه استفاده شرکت های دانش بنیان از انواع خدمات صادراتی صندوق را تشریح کرد و گفت: تسهیلات صندوق نوآوری برای حضور شرکت ها در نمایشگاه های خارجی در امسال 3.8 میلیارد تومان بوده است. همچنین تعداد نمایشگاه های خارجی مورد حمایت صندوق در سال آینده از 110 نمایشگاه به 130 نمایشگاه افزایش خواهد یافت.

به گفته شاوردی، صندوق نوآوری در زمینه اعزام و پذیرش هیأت تجاری در امسال، 2.9 میلیارد تومان تسهیلات به صورت بلاعوض اختصاص داده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص شرایط کنونی پایگاه های صادراتی محصولات دانش بنیان در کشورهای هدف نیز گفت: نمایشگاه های دائمی خارجی با یاری کارگزاران بخش خصوصی به منظور معرفی توانمندی های صادراتی و بازاریابی محصولات در کشورهای مختلفی اجرا شده یا در حال راه اندازی است. در حال حاضر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایران در ارمنستان، چین، آذربایجان و عراق برقرار است و نمایشگاه دائمی محصولات ایران در افغانستان در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد و این نمایشگاه ها در کنیا، سوریه و روسیه در حال ثبت نام شرکت های دانش بنیان متقاضی است. در کشورهای امارات، ترکیه و عمان نیز در جستجوی کارگزار هستیم.

شاوردی در خصوص خدمت ارزیابی صادراتی صندوق نوآوری نیز بیان نمود: خدمت دیگر توسعه بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان ارزیابی، ارزیابی توان صادراتی آنها است. این خدمت به شرکت ها یاری می نماید تا توان قابل استفاده در بازارهای صادراتی را شناسایی و تقویت نمایند. صندوق نوآوری و شکوفایی تا 90 درصد از هزینه ها تا سقف چهار میلیون تومان در سال را به صورت بلاعوض تأمین می نماید تا برای رسیدن به سطح شرکت های برتر صادراتی توانمند شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در انتها درباره تسهیلات این صندوق به شرکت های دانش بنیان برای اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی گفت: میزان حمایت صندوق نوآوری از خدمت اخذ استاندارد صادراتی به میزان 70 درصد از هزینه ها تا سقف 150 میلیون تومان است. میزان حمایت صندوق از اخذ استانداردهای مختلف شرکت های دانش بنیان در امسال 2.7 میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

همچنین شاوردی در رابطه با حمایت صندوق نواوری در حوزه مالکیت فکری گفت: میزان حمایت صندوق از شرکت های دانش بنیان در حوزه حفاظت از مالکیت فکری در امسال 1.35 میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

شرکت های دانش بنیان داخلی از پتانسیل های بالایی برای صادرات برخوردارند

افشین کلاهی، رئیس هیأت مدیره مجمع تشکل های دانش بنیان جزئیاتی از فعالیت این مجمع را برای نمایندگان انجمن تجاری ایربا بوسنی و هرزگوین بیان نمود و گفت: در حال حاضر 50 تشکل ملی و استانی عضو مجمع هستند که در حوزه های مختلف صنعتی و های تک فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 5856 شرکت دانش بنیان در ایران فعال هستند که پتانسیل های بالایی برای صادرات به کشور بوسنی و هرزگوین دارند.

سافاری رو: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28524

به "ارائه تسهیلات به دانش بنیانها برای حضور در نمایشگاههای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به دانش بنیانها برای حضور در نمایشگاههای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید