ارتش جنگنده ایراندوست به دیوار چین رسید، تقابل با پرافتخارترین تیم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، بیستمین دوره مسابقات جام ملت های فوتبال زنان آسیا به میزبانی هند در حال برگزاری است. تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین تجربه حضورش در این مسابقات روز پنجشنبه تیم هند، میزبان مسابقات را در خانه متوقف کرد تا نخستین امتیاز آسیایی خود را کسب کند.

ارتش جنگنده ایراندوست به دیوار چین رسید، تقابل با پرافتخارترین تیم

این یک امتیاز برای تیم ایران ارزشمند بود و باعث شد تا شروع خوب و امیدوارنماینده ای در جام ملت ها برای ایران رقم بخورد.شاگردان مریم ایراندوست که با انگیزه و امید گام در جام ملت ها گذاشته اند در دومین بازی خود فردا یکشنبه باید برابر تیم قدرتمند چین صف آرایی نمایند.

چین با هشت عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی، سه مقام سومی و یک عنوان چهارمی پرافتخارترین تیم جام به شمار می رود و هر 14 حضور چین در جام ملت ها منجر به حضور این تیم در نیمه نهایی شده است. البته درخشش چین فقط به سطح آسیا معطوف نمی گردد. چینی ها در سال 1999 در مسابقات جام جهانی فوتبال زنان به میزبانی آمریکا، عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند و یک عنوان چهارمی نیز در سال 1995 به دست آوردند.

چینی ها در رنکینگ آسیایی و جهانی نیز به ترتیب در جایگاه 5 و 19 قرار دارند در حالی که تیم ملی فوتبال زنان ایران در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان 14 و 70 واقع شده است.

مسابقات جام ملت های فوتبال زنان آسیا از سال 1975 شروع شد و پس از تغییرات فراوان در سال 2010 تصمیم بر این شد تا مسابقات هر چهار سال یک بار انجام گردد و رقابتی انتخابی برای جام جهانی فوتبال زنان نیز محسوب گردد. تیم چین از سال 1986 تا دوره گذشته مسابقات همواره بر روی سکوی قرار داشته است. 7 عنوان قهرمانی به طور متوالی از سال های 1986 تا 1999 برای چینی ها به دست آمد و جام هشتم نیز در سال 2006 به دست آمد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران که نخستین حضور در مسابقات مهم جام ملت ها را تجربه می نماید و تنها تیم بدون تجربه این تورنمنت به شمار می رود روز یکشنبه کار بسیار سختی مقابل پرافتخار ترین تیم مسابقات در پیش دارد. ارتش پر امید، جنگنده و مصمم مریم ایراندوست پس از متوقف کردن میزبان حالا کار سختی برای تیم چین دارد و باید دید چه برنامه هایی برای تقابل با این حریف سرسخت در نظر گرفته است.

ردیف سال مسابقات عناوین چین در جام ملت های آسیا
1 1986 قهرمان
2 1989 قهرمان
3 1991 قهرمان
4 1993 قهرمان
5 1995 قهرمان
6 1997 قهرمان
7 1999 قهرمان
8 2001 سوم
9 2003 نایب قهرمان
10 2006 قهرمان
11 2008 نایب قهرمان
12 2010 چهارم
13 2014 سوم
14 2018 سوم

فریده شجاعی نایب رئیس پیشین بانوان فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی بانوان گفت: تیم هایی در این مسابقات حضور دارند که تیم های صاحب نام جهان به شمار می فرایند. چین و ژاپن، حضور در چند دوره جام جهانی را تجربه کردند و عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان را دارند.

پیشکسوت فوتبال زنان ایران ادامه داد: تیم های ژاپن و چین تیم های قدرتمند و صاحب نام در آسیا هستند. تیم ملی فوتبال زنان ایران اگر جزو 5 تیم آسیا باشد، در حقیقت در بین 10 تیم برتر جهان قرار می گیرد. نباید انتظار زیادی از تیم فوتبال زنان داشته باشیم و باید مرحله به مرحله پیش برویم.

گروه بندی مسابقات جام ملت های زنان آسیا به این توضیح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه ملاقاتهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت های آسیا به این توضیح است:

*یکشنبه 3 بهمن ماه

ایران - چین - ساعت 13:30 - استادیوم مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه 6 بهمن ماه

چین تایپه - ایران - ساعت 17:30 - استادیوم دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه 10 بهمن، مرحله نیمه نهایی 14 بهمن و ملاقات فینال روز یکشنبه 17 بهمن ماه برگزار می گردد و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت های جام جهانی فوتبال بانوان 2023 که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29849

به "ارتش جنگنده ایراندوست به دیوار چین رسید، تقابل با پرافتخارترین تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش جنگنده ایراندوست به دیوار چین رسید، تقابل با پرافتخارترین تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید