ارزیابی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از شرایط بازیکنانش

به گزارش شیوا مارکت، حمیده ایرانمنش در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه ندا شهسواری و شیما صفایی دو عضو تیم ملی تنیس روی میز فردا شب به قطر سفر می کنند تا آماده حضور در میادین کسب سهمیه المپیک شوند در مورد فرایند تمرینی آنها و شرایطی که برای حضور در این رقابت ها دارند، توضیحاتی داد.

ارزیابی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از شرایط بازیکنانش

وی با یادآوری اینکه سومین و آخرین اردوی آماده سازی ملی پوشان تنیس روی میز از 27 بهمن ماه آغاز شد و به صورت متوالی تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: جلسات تمرینی ندا شهسواری و شیما صفایی روزانه در دو نوبت پیگیری شد. از 10 اسفندماه هم تمریناتشان را به صورت مشترک با بازیکنان ترکیه ای دنبال کردند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: بازیکنان قزاقستانی از حریفان اصلی بازیکنان ما در مسابقات قطر هستند. انتخاب بازیکنان ترکیه ای هم بر اساس شباهتی که سبک بازی آنها با بازیکنان قزاقستانی دارد، انتخاب شدند. خوشبختانه از حضور آنها در ایران به نتایج خوبی هم برای کسب آمادگی بیشتر رسیدیم.

ایرانمنش با یادآوری اینکه تیمش فردا شب راهی قطر می شود، شرح داد: طبق آنچه از سوی برگزارکنندگان مسابقات به آن تاکید شده، به محض ورود به قطر باید تست کرونا بدهیم، سپس 48 ساعت در قرنطینه باشیم و بعد از آن اجازه تمرین پیدا می کنیم. بدین ترتیب فرصت چهار روزه داریم برای اینکه بتوانیم تمرینات مان را در قطر دنبال کنیم سپس دیدارهای مان را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کنیم.

وی با یادآوری اینکه مسابقات گزینشی المپیک جهان (24 تا 27 اسفندماه) زودتر از مسابقات گزینشی آسیا (28 تا 30 اسفندماه) برگزار می شود، گفت: ابتدا قرار بود مسابقات گزینشی جهان بعد از مسابقات گزینشی آسیایی برگزار شود اما با تصمیم فدراسیون جهانی زمان این رقابت ها تغییر کرد. این جابه جایی برای ما خوب بود چرا که بازیکنان ایرانی برای کسب سهمیه در مصاف با حریفان جهانی خود شانس زیادی ندارند اما از رقابت با آنها می توانند برای آمادگی بهتر جهت رویارویی با حریفان آسیایی خود استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در پاسخ به این پرسش که برای بانوان پینگ پنگ باز ایران و عملکرد آنها در کسب سهمیه المپیک چه پیش بینی ای شده است؟ گفت: حضور در میادین کسب سهمیه المپیک اولین حضور بازیکنان ما بعد از یک سال و سه ماه است. آنها طی این مدت در هیچ میدان بین المللی شرکت نداشتند. تنها مسابقاتی که بازیکنانمان در آن شرکت داشتند، لیگ باشگاهی بود. همین مسئله شرایط را تا حدی سخت کرده است.

ایرانمنش یادآور شد: البته ندا شهسواری نسبت به چهار سال قبل که برای المپیک ریو کسب سهمیه کرد و در این رویداد حاضر شد، به لحاظ روحی و آمادگی بدنی شرایط خیلی بهتری دارد. شیما صفایی هم شرایط خوبی دارد. در کل این دو نفر به خصوص با تمرینات مشترکی که با بازیکنان ترکیه ای داشتند، کاملاً آماده حضور در مسابقات هستند اما شرایط مسابقات و روز بازی ها هم مشخص کننده است.

وی تاکید کرد: من شخصاً نسبت به کسب سهمیه المپیک امیدوار هستم اما هیچ چیز مشخص و قطعی نیست. به هر حال خیلی از آنالیزهایی که نسبت به حریفان مان داشتیم بر اساس شرایط آنها در دوره قبل از کرونا بوده است در حالی که شرایط امروز آنها هم مهم و مشخص کننده است.

ایرانمنش همچنین در مورد دلیل اعزام نشدن ندا شهسواری و شیما صفایی به تورنمنت های بین المللی قطر که نوشاد و نیما عالمیان در آنها شرکت دارند، گفت: بازیکنان بر اساس رنکینگ جهانی اجازه حضور در این تورنمنت ها با پیدا می کردند. از این حیث ندا شهسواری شرایط اعزام را داشت اما شیما صفایی نه؛ همین مسئله مشکل ساز شده بود چراکه باید مدت زمان چند روزه یک بازیکن ما درگیر مسابقات می شد و من هم قاعدتاً باید کنار او قرار می گرفتم اما یک بازیکن دیگر نه؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر دو بازیکن در ایران بمانند و اردوی مشترک با ترکیه ای ها داشته باشند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد که اعزام اعضای این تیم به قطر با کسب نتیجه موردنظر همراه شود.

وبلاگ باتسک: باتسک: دارالترجمه آنلاین، مترجم متن هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28643

به "ارزیابی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از شرایط بازیکنانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان از شرایط بازیکنانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید