ارلینگ براوت هالند؛ بهانه ای برای بقای فوتبال

به گزارش شیوا مارکت، روزنامه فرهیختگان - بابک سرانی آذر: ارلینگ براوت هالند، ستاره 19 ساله دورتموند آلمان این روز ها با درخشش خیره کننده خود، دل اهالی تیم هایی مثل بارسلونا، پاری سن ژرمن و حتی منچستریونایتد را می سوزاند. یک سال پیش بود که گاردین در خبری اختصاصی از کوشش بارسلونا برای خرید ستاره جوان سالزبورگ نوشت و حالا طرفداران تیم عظیم اسپانیا حسرت داشتن این غول جوان را می خورند.

ارلینگ براوت هالند؛ بهانه ای برای بقای فوتبال

بازیکن نروژی از دید بسیاری از رسانه های معتبر اروپایی به سرعت به سمت تبدیل شدن به ثروتمندترین و درخشان ترین ستاره جهان فوتبال پیش می رود و اهالی فوتبال او را بیش از پیش زیر ذره بین گرفته اند. شماره 17 دورتموند سابقه درخشش در بروین، ردبول سالزبورگ و مولد را در کارنامه خود دارد و هرچند در لیدز انگلیس به جهان آمده، اما به نروژ و سرزمین اجدادی خود پایبند بوده است. او دو بازی برای دورتموند داشته و پنج گل به ثمر رسانده است.

این آمار خیره کننده یکی از مهم ترین دلایل حضور او در تیتر اول مطبوعات ورزشی جهان است و بی فایده نیست که نویسنده آس اسپانیا نیز از او به عنوان بهانه ای برای بقای فوتبال یاد نموده و نوشته است: تا امثال هالند در جهانی فوتبال هستند باید به آینده این ورزش امیدوار بود.

بازیکن جوانی که فقط 59 دقیقه برای دورتموند به میدان رفته و پنج بار گل زده است. لوسین فاوره، سرمربی دورتموند درباره درخشش بازیکن جوان تیمش گفته است: گل چهارم ما که توسط ارلینگ به ثمر رسید نتیجه بازی را معین کرد. حالا دیگر هیچ کس جلودار هالند نیست. او همواره می خواهد تمرین کند و در هر بازی عطش پیروزی دارد. در اختیار داشتن چنین بازیکنی برای هر مربی یک موهبت است.

این بازیکن عظیم و البته جوان، پیش از پیوستن به دورتموند نیز در اوج بود. او با پیراهن سالزبورگ در 14 مسابقه در لیگ این کشور پیروز شده بود 16 گل به ثمر برساند. درخشش او با پیراهن سالزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا هم ادامه داشت و هالند توانست در 6 مسابقه تیم سوئیسی در این رقابت ها هشت بار گلزنی کند. بلیچر اسپورت درگزارش خود از عملکرد این بازیکن نروژی می نویسد: حالا دیگر هر زمان که هالند وارد میدان می گردد، لرزه بر اندام خط دفاعی حریف می افتد. او در گل زدن آنقدر خونسرد عمل می نماید که گویا کار ساده ای است و نباید چندان تشویقش کرد. یک گلزن فطری و ستاره جوانی که برای گل زدن منتظر توپ نیست و خودش موقعیت خلق می نماید. بازیکنی که عطش گل زدن دارد، اما در کار تیمی هم فوق العاده است.

بخش ورزش وب سایت بی بی سی نیز درباره او می نویسد: هوش بالای یک بازیکن جوان که اجرا کننده دقیق دستورات سرمربی خود است، چقدر ارزش اقتصادی دارد؟ قیمت هالند اکنون برآورد کردنی نیست. او الماس دورتموند است و نروژ باید به خاطر داشتن چنین ابرستاره ای به خود ببالد.

وب سایت تحلیلی - خبری GiveMeSport نیز نوشته است: هالند بهترین خرید تاریخ بروسیا دورتموند است و شاید تا یک قرن دیگر چنین خرید خوبی نداشته باشد، خوش به حال هر مربی ای که بازیکنی مثل هالند را در ترکیب تیم خود داشته باشد. او البته فعلا به عنوان یک تعویض طلایی عمل می نماید و باید مراقب ظرفیت اجتماعی خود نیز باشد، شهرت و ثروت، گاهی یک بازیکن عظیم و جوان را نابود می نماید.

از هم اکنون زمزمه مشتریان جدید هالند بر سر زبان ها افتاده و البته دورتموند با توجه به قرارداد منعقد شده چندان دلهره ای ندارد، اما معین است بارسلونا از اسپانیا، منچستریونایتد از انگلیس و میلان از ایتالیا مشتریان جدی و رسمی او هستند و منتظر فرصتی برای خرید این بازیکن عظیم خواهند بود. هالند تنها با 20 میلیون یورو قرارداد چهار سال ونیمه با زنبور های آلمان منعقد نموده و دورتموند باید به خاطر عقد چنین قراردادی بسیار خرسند باشد. دلالان عظیم جهانی فوتبال این بازیکن جوان و خوش آتیه را به این راحتی از منطقه راداری خود دور نخواهند کرد.

او می تواند با قیمتی نجومی و غیرقابل مقایسه حتی با قیمت های مسی و رونالدو به باشگاه های عظیم مذکور نقل مکان کند مگر آنکه تصمیم بگیرد همچنان ستاره بی چون و چرای زرد های بوندس لیگا بماند و در تیم خود بدرخشد. هالند هنگام ورود به آلمان تنها در کنار یک حسابدار به سفارش پدرش در جلسات حاضر شد، اما تنها پس از دو بازی برای دورتموند به سرعت دو مدیربرنامه بین المللی استخدام نموده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23592

به "ارلینگ براوت هالند؛ بهانه ای برای بقای فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارلینگ براوت هالند؛ بهانه ای برای بقای فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید