استقرار موکب دائمی احمدابن موسی(ع) در شلمچه

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/فارس معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: موکب احمدابن موسی(ع) به همت شهرداری شیراز در مرز بین المللی شلمچه به صورت دائمی برای ارائه خدمات به زائران حسینی ایجاد و مستقر می گردد.

استقرار موکب دائمی احمدابن موسی(ع) در شلمچه

به گزارش خبرنگاران، رمضان امینی، سه شنبه 11 آبان در یک کنفرانس خبری گفت: این موکب به صورت دائمی میزبان زائران اربعین حسینی و همچنین زائران کربلا و راهیان نور است.

وی با تصریح اینکه این موکب جهت میزبانی زائران اربعین مهیا شده است، گفت: موکب حضرت احمدابن موسی(ع) در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیرساخت های مهندسی و کارشناسی شده احداث شده است.

امینی با یادآوری اینکه موکب مذکور دارای سرویس های نظیر حمام، سرویس بهداشت، رخت شورخانه و محل اسکان است، اضافه کرد: 600 نفر از نیروهای شهرداری شیراز در این موکب به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه می دهند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، ظرفیت این موکب را 30 هزار نفر دانست و گفت: 50 دستگاه اتوبوس کار جابه جایی و انتقال زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر را انجام می دهند ضمن اینکه 200 مخزنِ ویژه ذخیره سازی و حمل پسماندها، 10 دستگاه خودرو حمل پسماند، سه الی چهار تانکر تامین آب، سه دستگاه ماشین حمل و نقل مواد بازیافتی و همچنین نظافت 18 هکتار از جهت زائران در مرز شلمچه را نیروهای شهرداری شیراز انجام می دهند.

وی همچنین از تهیه و توزیع 100 هزار کتابچه معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی در این موکب اطلاع داد و گفت: در این کتابچه ها قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری و حتی توریسم درمانی شهر مقدس شیراز ارائه شده است.

امینی با یادآوری خدمات نظافتی کارکنان شهرداری در این موکب گفت: تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد کشور ما می شوند که نظافت و جابه جایی آنان از مرز تا خرمشهر به عهده شهرداری شیراز است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز توضیح داد: قریب 18 کیلومتر از محور شلمچه به عهده بخش ایمنی و آتش نشانی شهرداری شیراز واقع شده است.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16193

به "استقرار موکب دائمی احمدابن موسی(ع) در شلمچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار موکب دائمی احمدابن موسی(ع) در شلمچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید