اسکوترهای اجاره ای برای تردد در شهرهای اروپا، اما ایا امن هستند؟

به گزارش شیوا مارکت، از آپارتمان خود در بارسلونا پیاده می‌شوم و یک موتور سیکلت سبز لیمویی را می‌بینم که در خیابان پارک شده‌است . به تلفن من نگاه می‌کنم تا درستی آن را بررسی کنم . بله ، این النا است و او 79 درصد باتری دارد . دکمه را فشار می‌دهم و موتور به طور اتوماتیک خود را پرت می‌کند . the را باز می‌کنم تا یک کلاه ایمنی بردارم ، آن را با کیف دستی خودم عوض کنم … و شروع به پایین کردن خیابان نخل در ردیف درختان نخل کنم . به همین سادگی .

اسکوترهای اجاره ای برای تردد در شهرهای اروپا، اما ایا امن هستند؟

این سومین بار در هفته است که ایو از Yugo استفاده کرده‌است ، یک app که خود را به عنوان " سرویس به اشتراک گذاری موتور الکتریکی " توصیف می‌کند . این اصل در اصل ترکیبی از Uber و بوریس Bikes است . کاربران تنها باید با این برنامه ثبت‌نام کنند ، اطلاعات کارت اعتباری خود را آپلود کنند ، مجوز رانندگی ، گذرنامه و سلفی بگیرند، و در عرض دو ساعت ، آن‌ها قادر به اجاره یکی از صدها of در شهر هستند . این سفر آسان و ارزان است ( یک سفر 15 دقیقه‌ای به من چهار یورو هزینه دارد ) که حتی بیشتر از آن معتاد شدم که در لندن شروع به کار کردم .

در حال حاضر ، Yugo یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موتور سیکلت در بارسلونا است ، یعنی به خاطر این واقعیت که همه scooters آن به رنگ سبز لیمویی تبدیل می‌شوند و اگر شما یک کاربر معمولی باشید ، یک فرصت برای نامگذاری جدیدترین scooters آن‌ها بعد از شما وجود دارد . این برنامه - که تنها یک سال قدمت دارد - در مادرید ، والنسیا و Zaragoza در حال اجرا است و طرح‌هایی برای توسعه در سراسر اروپا دارد . در میان بزرگ‌ترین درخواست‌ها ، این واقعیت است که آن الکتریکی است و بنابراین سازگار با محیط‌زیست است.

این برنامه ادعا می‌کند که تنها 2 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در اطراف شهر را منتشر می‌کند و از نیمی از انرژی توستر برای رانندگی در اطراف شهر در 50 کیلومتر بر ساعت ( حداکثر سرعت خود ) استفاده می‌کند ، در حالی که همه قسمت‌های موتور سیکلت قابل بازیافت هستند .

Yugo تعدادی از رقبای بارسلونا مانند Scoot و eCooltra دارد که بر پایه مشابهی کار می‌کنند و بیشتر کاربران اختصاصی تعدادی از برنامه‌ها را دانلود می‌کنند تا آن‌ها همیشه بتوانند یک موتور سیکلت رایگان پیدا کنند . تعجبی ندارد که برنامه‌ها تا این حد در بارسلونا محبوب هستند - شهر به خوبی به scooters و موتور سیکلت عادت دارد و هر کس که دارای مجوز رانندگی معمولی باشد می‌تواند یکی از آن‌ها را اجاره کند.

جردی گرافیک 33 ساله به " جردی " اقرار می‌کند که من یک معتاد شده‌ام . استفاده از آن‌ها خیلی آسان است ، و من عاشق این هستم که سوار یک موتور سیکلت باشم . گاهی اوقات من فقط می‌توانم از مترو استفاده کنم ، اما به جای آن از برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنم . آن‌ها واقعا ً باحال و جالب‌تر از استفاده از Bici [ طرح تقسیم دوچرخه شهر ] هستند .

یک تصویر مشابه در سراسر اروپا وجود دارد ، با تعدادی از برنامه‌های موتور سیکلت برقی در شهرهایی مانند پاریس ، ونیز و لیسبون - همه شهرهایی که موتور سیکلت در آن‌ها رایج است . در همان حال ، در ایالات‌متحده ، شرکت‌هایی مانند Lime و پرندگان نسخه‌های اسباب‌بازی را برای استخدام ( scooters با یک پله و دسته فرمان طولانی ) عرضه می‌کنند . آن‌ها در شهرهایی مانند

سان‌فرانسیسکو ، میامی و واشنگتن دی سی ، چنان محبوب هستند که به میزان 335 میلیون دلار در Lime سرمایه‌گذاری کرده‌است - و در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از این برنامه است تا به کاربران این امکان را بدهد که یکی از آن‌ها را اجاره کنند .

برنامه‌های متعددی برای راه‌اندازی در لندن دارند ، اما حمل و نقل برای لندن توضیح داده‌است که این تصمیم در مورد محدودیت‌های مربوط به وسایل نقلیه با موتورها قرار دارد که به این معنی است که قایق‌های موتوری به عنوان mopeds طبقه‌بندی می‌شوند و سواران نیاز به مجوزهای ویژه‌ای برای استفاده از آن‌ها دارند .

در شهرهایی مانند بارسلونا ، این کار لازم نیست . این بدان معنی است که به نظر می‌رسد که همه ساکنان با مجوز رانندگی می‌توانند از اتحادیه اروپا اجاره کنند - و به نظر می‌رسد که اغلب کاربران از این سیستم آگاه نیستند ، اما این می‌تواند تغییر کند، و مردم محلی فکر می‌کنند که این می‌تواند خطرناک باشد .

کریستینا 40 ساله ، معلمی در شهر می‌گوید : صادقانه بگویم ، من از ایده توریست‌ها استفاده از این قایق‌های موتوری خوشم نمی‌آید . خوب است وقتی افراد محلی از آن‌ها استفاده می‌کنند چون آن‌ها به جاده‌ها عادت دارند و اغلب مردم یک قایق موتوری را حداقل یک‌بار در زندگی خود هدایت می‌کنند . اما توریست‌ها … داستان دیگری هستند . من می‌توانم حوادث بسیاری را تصور کنم .

اولین بار من با استفاده از یک موتور سیکلت برقی در شهر ، اولین بار بود که سوار بر یک موتور سیکلت بود - و من این کار را در سمت راست جاده انجام دادم . این یک تجربه کمی ترسناک برای من و هر راننده نزدیک من بود ، ولی خیلی بدتر از اجاره یک دوچرخه در یک شهر جدید نیست . بنابراین تا زمانی که بریتانیا اجازه راه‌اندازی این برنامه‌ها را بدهد ، قصد دارم از قوانین مقررات اروپایی پیروی کنم که به این معنی است که می‌توانم بدون احساس گناه در مورد آسیبی که به محیط‌زیست یا حساب بانکی ام وارد می‌کنم ، در شهره‌ای آن‌ها پرسه بزنم .

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 155

به "اسکوترهای اجاره ای برای تردد در شهرهای اروپا، اما ایا امن هستند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اسکوترهای اجاره ای برای تردد در شهرهای اروپا، اما ایا امن هستند؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوترهای اجاره ای برای تردد در شهرهای اروپا، اما ایا امن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید