اعتبار تکمیل 8 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری معین شد

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از هشت طرح گردشگری و صنایع دستی این استان در تفاهم نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با استاندار معین و اعلام شد.

اعتبار تکمیل 8 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری معین شد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز شنبه 11 مردادماه 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: براساس تفاهم نامه امضاشده بین محمدباقر نوبخت و اقبال عباسی 513میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها در نظر گرفته شده است.

او اضافه نمود: با تکمیل و بهره برداری از طرح های این تفاهم نامه، زمینه اشتغال مستقیم برای 1192 نفر در بخش های گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: توسعه خوشه خاتم کاری شیخ شبان در شهرستان بن، با 20درصد پیشرفت فیزیکی از مهم ترین این طرح ها است.

او اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را 31میلیارد ریال دانست و یادآور شد: از این مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت های دولتی و 30میلیارد ریال از محل تسهیلات سرمایه ثابت، تأمین و هزینه می گردد.

جوادی افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح توسعه خوشه خاتم کاری شیخ شبان زمینه اشتغال زایی مستقیم 800 نفر فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: توسعه زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری بازفت شهرستان کوهرنگ، سامان و چغاخور شهرستان بروجن از دیگر طرح های مرتبط با این تفاهم نامه به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: برای تکمیل این طرح با اشتغال زایی مستقیم برای 200 نفر به 95 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

او اضافه نمود: از این مبلغ 80میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 15میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تأمین و هزینه خواهد شد.

جوادی بیان کرد: دهکده گردشگری الماس چغاخور از دیگر طرح های مرتبط با این تفاهم نامه است که 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اضافه نمود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح با اشتغال زایی مستقیم 40 نفر 210میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع گردشگری بروجن با 53 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال زایی مستقیم 20 نفر، 38میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

او یادآور شد: به منظور ساخت، توسعه و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 70 نفر 100میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می گردد.

جوادی اعلام کرد: برای تکمیل و بهره برداری از هتل آپارتمان پیرغار شهرستان فارسان با 60درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال زایی مستقیم 10 نفر، 14میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

او ادامه داد: به منظور تکمیل و بهره برداری مجتمع اقامتی و پذیرایی بین راهی فیل آباد شهرستان فارسان با 85درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 27 نفر 10میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس این تفاهم نامه، برای تکمیل و بهره برداری از هتل سه ستاره سیاسرد بروجن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال زایی مستقیم 25 نفر 15میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور 24 تیرماه امسال برای پیگیری طرح های مالی مقاومتی به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22032

به "اعتبار تکمیل 8 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار تکمیل 8 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید