اعزام اتوبوس های بیمارستان سیار رضوی به کربلا

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل بیمارستان رضوی با اشاره به ایجاد بیمارستان سیار رضوی در کربلا گفت: سامانه اتوبوس های سیار از چهار اتوبوس تشکیل شده که چهار تخت دارد و شامل اتاق عمل، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق ویزیت و سه یونیت دندان پزشکی است.

اعزام اتوبوس های بیمارستان سیار رضوی به کربلا

به گزارش خبرنگاران، رضا سعیدی امروز در نشست خبری سومین کنگره دنیای قلب رضوی که در بیمارستان رضوی برگزارشد، اظهار کرد: برای سومین بار کنگره دنیای قلب و عروق در بیمارستان رضوی برگزار می گردد. در این کنگره حدود 45نفرمهمان خواهیم داشت که از 18کشورمختلف شامل انگلستان، آمریکا، ایتالیا، آلمان، سوئیس، یونان، ترکیه، مصر، ترکمنستان، صربستان، مالزی، لهستان، آذربایجان، هندوستان، ویتنام، تایلند، افغانستان و لبنان در این کنگره شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در این کنگره میزگردهای تخصصی در چهار سالن مجزا و به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. همچنین جراحی ها در اتاق عمل به صورت زنده پخش می گردد. 19 شرکت تجهیزاتی- ملزوماتی اسپانسر این همایش هستند و هزینه را تامین می نمایند. آستان قدس، دانشگاه ها و... در این زمینه حمایت های خود را اعلام کردند. امیدواریم همایش سال جاری نسبت به سال گذشته با شکوه تر برگزار گردد.

مدیر عامل بیمارستان رضوی، اعلام کرد: اولین علت مرگ ومیر در دنیا بیماری های قلبی است. در سال 2016 طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت حدود 18 میلیون نفربراثر بیماری قلبی- عروقی فوت می نمایند،که این معادل 31 درصد کل مرگ ها است، یعنی از هر سه نفر یک نفر بر اثر بیماری قلبی فوت می نماید.

از هر دو ایرانی یک نفر بر اثر بیماری های قلبی فوت می نماید

سعیدی ادامه داد: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی- عروقی در ایران بیشتر است و این آمار تا 46 درصدنیز پیش رفته است. تقریبا از هر دو ایرانی یک نفر براثر بیماری قلبی فوت می نماید. سازمان دنیای بهداشت معتقد است که مرگ افراد زیر هفتاد سال مرگ زودرس است و در ایران نیمی از کسانی که فوت می شوند زیر هفتاد سال سن دارند و عمدتا مرگ آنها به دلایل بیماری قلبی است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی تاکید نمود: طبق آمارها بیماری های قلبی تنها مختص بزرگسالان نیست بلکه شامل حال نوزادان نیز می گردد. براین اساس از هر 100 نوزاد یک نوزاد دچار ناهنجاری مادرزادی قلبی است. در گذشته برای این گونه بیماری ها درمانی وجود نداشت، اما اکنون بیمارستان های مشهد چندین فوق تخصص و جراح قلب کودک دارد.

سعیدی اضافه کرد: با افزایش سن افراد، بیمارهای قلبی نیزافزایش می یابد. 11 درصد افراد درسن20 تا 40 سالگی دچارمسائل قلبی هستندو با نزدیک شدن به سن 80 سالگی 85 درصد مسائل قلبی آنان افزایش می یابد.

وی در مورد سامانه سیار رضوی ادامه داد: افتتاح بیمارستان سیار رضوی از افتخارات ما محسوب می گردد. این سامانه در حدود دو یا سه سال است که توسط دکتر شبستری و بنیاد سلامت آستان قدس راه اندازی شده است. اتوبوس هایی از طرف آستان قدس رضوی تهیه و در اختیار بنیاد قرار گرفته و در این راستا قراردادهایی بسته شده است.

مدیر عامل بیمارستان رضوی مطرح نمود: سامانه اتوبوس های سیار از چهار اتوبوس تشکیل شده که چهار تخت دارد و شامل اتاق عمل، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق ویزیت و سه یونیت دندان پزشکی است. تیم120نفره از پزشکان، پرستاران، ماما، تکنسین و نیروهای پشتیبان است که به کربلا اعزام خواهندشد.

سعیدی ادامه داد: همچنین مقداری دارو و لوازم مصرفی مورد احتیاج همراه این اتوبوس های سیار فرستاده می گردد. برای این سامانه حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است. 30 نفر پزشک در رشته های مختلف پزشکی با ما همراه هستند. بیمارستان سیار رضوی در تاریخ نوزدهم مهر ماه در کربلا مستقر می گردد و تا بیست و هشتم مهر که تقریبا حدود 10 روز است در آنجا مستقر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15622

به "اعزام اتوبوس های بیمارستان سیار رضوی به کربلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام اتوبوس های بیمارستان سیار رضوی به کربلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید