دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی به خانه رسید

به گزارش شیوا مارکت، هفتیمن سفر جهانی دوچرخه سوار سفیر صلح و دوستی آستارایی کشور با موفقیت به سرانجام رسید.

دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی به خانه رسید

به گزارش خبرنگاران، کرامت عزیززاده، دوچرخه سوار آستارایی که هفتمین سفر دنیای خود را به همراه عبدالله مصباح دیگر دوچرخه سوار کشورمان، از 5 خرداد ماه سالجاری و با هدف رساندن پیغام صلح و دوستی مردم ایران به قاره اروپا شروع نموده بودند، با موفقیت به انتها رساندند.

عزیززاده که با اقدامات فرهنگی و ورزشی، به یکی از چهره های شناخته شده در عرصه ملی و بین المللی تبدیل شده است، پس از بازگشت به میهمن در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: پس از هماهنگی های به عمل آمده، هفتمین سفر دنیای را این بار به دور قاره اروپا شروع کردیم تا بتوانیم علاوه بر رساندن پیغام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران به قاره اروپا، پیغام زیست محیطی حمایت از یوزپلنگ ایرانی و معرفی بندر مرزی آستارا به عنوان گوهر فرهنگ ایران را به گوش دنیایان برسانیم. در این سفر علاوه بر عبور با دوچرخه از 10 کشور اروپایی ترکیه، یونان، ایتالیا، اتریش، سوئیس، آلمان، دانمارک، هلند، بلژیک و فرانسه، 7 استان گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، البرز و قزوین در کشور نیز با موفقیت پیموده شد.

وی، مدت زمان این سفر را از بدو شروع تا انتها 75 روز برشمرد و افزود: در ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، هلند و بلژیک مورد استقبال سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مذکور و مسئولان مراکز اسلامی قرار گرفتیم.

کرامت عزیززاده در بخش دیگر سخنان خود به تجلیل شهرداران دو شهر هامبورگ آلمان و لاهه هلند از تیم دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و شرح داد: با حضور شهرداران این دو شهر مهم، نهال صلح را در مقابل ساختمان شهرداری های مذکور کاشتیم.

وی از اتمام سفر به قاره های آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی در هفت سفر گذشته خود اطلاع داد و تأکید کرد: سفر به قاره آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه را در برنامه داریم.

دوچرخه سوار آستارایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران که چرا پس از انتها سفر، در سکوت به کشور بازگشته است و مراسم استقبال از وی برای این رخداد مهم برگزار نشده است؟ شرح داد: بعضی بی مهری ها سبب شد تا مراسم استقبال در شهرستان از وی نشود.

وی افزود: در این سفر مهم فقط مورد حمایت علی کوهی شهردار آستارا و کیکاوس فتحعلی زاده یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا قرار گرفتیم و بسیاری از وعده هایی که از سوی مسئولان داده شده بود، عملی نشد.

وی در انتها، کل هزینه سفر فوق را 300 میلیون ریال گفت و افزود: کلیه این مبلغ به شکل شخصی، تأمین و هزینه شده است.

به گزارش خبرنگاران، اقدامات فرهنگی و ورزشی این دو دوچرخه سوار از سال 1387 شروع شده است و طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، علاوه بر رساندن پیغام صلح و دوستی ملت ایران به دنیا، اقدام به کاشت نهال زیتون به عنوان سمبل صلح و دوستی در کشورهای مختلف از جمله مقر سازمان ملل نمودهاند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12516

به "دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی به خانه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی به خانه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید