اعمال ممنوعیت های تردد در اهواز ، برگزاری نماز عید فطر در فضای باز مساجد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/خوزستان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت های رفت و آمد درون شهری برای تعطیلات عید فطر گفت: از چهارشنبه شب محدودیت ها و ممنوعیت هایی در مناطق اهواز مانند عید نوروز اعمال خواهد شد.

اعمال ممنوعیت های تردد در اهواز ، برگزاری نماز عید فطر در فضای باز مساجد

رضا نجاتی در مورد دلیل بازگشایی ادارت و اصناف و بانک ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اظهار کرد: تصمیماتی که در شورای تامین استان خوزستان و ستاد مدیریت کرونا در خوزستان برای تعطیلات گرفته شد، همگی با نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود که در جلسات حضور پیدا و شرایط را مطرح می کردند و سپس تصمیمات گرفته می شد.

به گزارش خبرنگاران، وی افزود: تعطیلی ادارات و اصناف هزینه سنگینی دارد، مخصوصا در خوزستان که یک استان مالی است و شرکت های متعدد و بنادر وجود دارند، تعطیل کردن خیلی سخت بود اما سلامتی برای کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اولویت اول بود و گزارش هایی که ارائه می دادند حاکی از این بود که تعطیلات می تواند اثرگذار باشد زیرا در مقطعی تعطیلات واقعا به یاری ما آمد.

نجاتی گفت: تعطیلات عید نوروز به ما یاری کرد و آمار ابتلا را پایین آورد. پس از آن تصمیماتی گرفته شد و مجددا فعالیت ها آغاز شد که قدری آمار کم و زیاد شد و در یکی دو مقطع تعطیلات برقرار شد. این بار با توجه به تعطیلات پی در پی احساس کردیم مردم به اقلامی احتیاج دارند و باید خرید نمایند زیرا علی رغم اینکه اصناف تعطیل، اصناف غیرضروری بودند اما مردم به اقلامی احتیاج پیدا می کردند و در منازل احتیاج به امکانات و خدماتی داشتند.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفته شد این یکی دو روز در ساعات محدودی، ادارات و اصناف فعالیت نمایند و پس از آن از روز پنج شنبه تا خاتمه تعطیلات عید فطر، مجددا استان خوزستان تعطیل باشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان اعلام کرد: تراکم جمعیت در روز سه شنبه (روز گذشته) در بعضی از ادارت و بانک ها مشهود بود که دلیل آن، تعطیلی چند روز قبل بود زیرا در این تعطیلات، کارها انباشته و متراکم شد. احتیاج مردم به بعضی خدمات هویدا بود و باید این خدمات را می گرفتند.

وی که سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: این احتیاج جامعه بود و بنا به این احتیاج تصمیم گیری شد. البته بنا شد که این فعالیت ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد. 100 اکیپ بازرسی که در فرمانداری اهواز تشکیل شد نیز همراه با این فعالیت ها فعال بودند و خود اصناف و کارکنان هم رعایت کردند و شرایط نسبت به قبل بهتر بود. در مجموع تصمیم بازگشایی دو روزه اصناف و ادارات در خوزستان، به علت مسائل مالی و معیشتی گرفته شد.

نجاتی درباره برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت حضوری و نگرانی خانواده ها در این مورد گفت: ما نیز با دغدغه خانواده ها هم نظر هستیم و خانواده ها بحق نگران هستند.

وی عنوان نمود: این تصمیمی است که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه حضور داشتند و این تصمیم به صورت کشوری و بر اساس نظر کارشناسی گرفته شد اما در استان خوزستان با توجه به شرایطی که پیش آمده و اینکه دانش آموزان کلاس نهم نیز سن پایینی دارند و از طرف دیگر این مقطع، جمعیت قابل توجهی در استان خوزستان دارد، موضوع عدم برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان افزود: از نماینده وزیر بهداشت در خوزستان انتظار داریم در ستاد ملی مقابله با کرونا و به وسیله وزیر بهداشت یاری نمایند که استان خوزستان را از برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم مستثنی نمایند. در این مورد، نظر استاندار خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز همین است. انتظار داریم در این مورد تجدید نظر گردد و برگزاری امتحانات مقطع نهم مانند مقاطع قبل از آن اعمال گردد.

وی درباره موجودی ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی نماینده در استان خوزستان گفت: در روزهای اول در مورد ماسک و مواد ضدعفونی نماینده، مشکل وجود داشت که مشکل مواد ضدعفونی نماینده حل شد و خوزستان اکنون در این زمینه احتیاج استان های دیگر را هم تامین می نماید. فعلا مسئله ای در مورد تامین مواد ضدعفونی نماینده و الکل در خوزستان وجود ندارد.

نجاتی افزود: برای تامین ماسک نیز در این مدت خوزستان تماما به کارگاه تبدیل شده بود و همچنان هم متقاضی ماسک وجود دارد. ستاد استانی مقابله با کرونا درصدد است هماهنگی های بین بخشی برای فراوری ماسک فراهم گردد تا هم فراوری ماسک در استان افزایش یابد و هم برای خرید ماسک از استان های دیگر اقدام گردد.

وی در مورد الزام رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات نیز گفت: این مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و شورای تامین خوزستان است که تمامی کارکنان ادارات باید پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت نمایند و قرار هم بر این شد که ارباب رجوع نیز هنگام ورود به ادارات باید ماسک داشته باشند. در روزهای نخست شاید می شد گفت که ماسک نیست، ولی امروز ماسک به وفور در بازار موجود است و حتی اگر کسی نتواند ماسک بخرد، می تواند با یک پارچه معمولی هم پوشش داشته باشد زیرا هدف جلوگیری از ورود آلودگی به سیستم تنفسی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان درباره مراسم روز قدس گفت: برابر دستورالعمل ابلاغ شده و اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سال جاری راهپیمایی روز قدس در خوزستان نخواهیم داشت. در شهرهای سفید، ائمه آدینه می توانند در سخنرانی به روز قدس بپردازند اما تجمع خاص و مخصوص روز قدس نداریم و راهپیمایی هم برگزار نمی گردد.

وی در مورد نماز عید فطر نیز اظهار کرد: در رابطه با نماز عید فطر هم قرار شد که نماز تنها در فضای باز مساجد برگزار گردد. نماز عید فطر در مصلی ها برگزار نمی گردد و تنها در مساجد و آن هم در فضای باز و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از سوی نمازگزاران برگزار می گردد.

نجاتی با اشاره به اعمال محدودیت های رفت و آمد درون شهری برای تعطیلات عید فطر گفت: از چهارشنبه شب محدودیت ها و ممنوعیت هایی در مناطق اهواز مانند عید نوروز اعمال خواهد شد.

وی افزود: مردم و بزرگان طوایف و شیوخ و سادات هم همکاری خوبی داشته اند و در فضای مجازی و نشست ها و جلساتی که دارند، اعلام می نمایند که سال جاری دید و بازدید عید فطر برقرار نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: از مردم خوزستان انتظار داریم که همانند عید نوروز رفت و آمد و دید و بازدید را در این عید فطر نداشته باشند و حتما در سال آینده عید را در کنار هم برگزار می کنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20274

به "اعمال ممنوعیت های تردد در اهواز ، برگزاری نماز عید فطر در فضای باز مساجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال ممنوعیت های تردد در اهواز ، برگزاری نماز عید فطر در فضای باز مساجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید