افق های روشن در پیش روی موسیقی خراسان شمالی

به گزارش شیوا مارکت، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی دارای پتانسیل موسیقی در کشور است.

افق های روشن در پیش روی موسیقی خراسان شمالی

ابوالحسن حیدری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه وجود جشنواره های موسیقی از مطالبات مردم استان است، ادامه داد: سرانه استقبال مردم استان از جشنواره های موسیقی و هرگونه فعالیت های مرتبط با موسیقی چشمگیر بوده است و این نشان می دهد که حمایت از موسیقی استان از مطالبات مردم است.

به گفته وی موسیقی مقامی در استان پیشینه طولانی مدتی دارد و این مسئله موجب شده است تا در سطح کشور و بین المللی موسیقی استان حرفی برای گفتن داشته باشد.

حیدری اعلام کرد: به دلیل حمایت مردم استان از موسیقی اولویت اول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حمایت از موسیقی های بومی است و تاکنون برنامه های زیادی در استان برگزار شده است.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شاقتصادی اظهار کرد: بخش عمده ظرفیت موسیقی استان جوانان هستند که پتانسیل بسیار خوبی در این بخش وجود دارد و باید مورد اهمیت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه 13 آکادمی آزاد موسیقی در استان فعالیت می نمایند، تاکید نمود: در کنار حمایت های اقتصادی افزایش توان فنی نیز در دستور کار است که با توجه به وجود پتانسیل های مناسب در علاقه مندان به موسیقی استان باید موضوع آموزش نیز مورد توجه قرار بگیرد.

حیدری اعلام کرد: هدف این است که تبادل موسیقی در شهرستان های استان نیز وجود داشته باشد و گروه هایی که در مرکز استان اجرا دارند به شهرستان های دیگر نیز سفر نمایند تا شرایط استفاده از موسیقی استان نیز به صورت یکسان فراهم گردد.

وی در رابطه با برنامه های اصلی سال 98 در حوزه موسیقی استان، اعلام کرد: ایجاد هفته های موسیقی در استان از مهمترین برنامه های این حوزه است که از ابتدای سال 98 آغاز خواهد شد.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3392

به "افق های روشن در پیش روی موسیقی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افق های روشن در پیش روی موسیقی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید