اقدامات پیشگیرانه حریق در سایت تاریخی هگمتانه تشریح شد

به گزارش شیوا مارکت، مدیر پایگاه میراثفرهنگی و گردشگری هگمتانه گفت: سلسله اقدامات پیشگیرانه در کنترل حریق فصلی سایت تاریخی هگمتانه، با توجه به آتش سوزی های سال های قبل انجام شد.

اقدامات پیشگیرانه حریق در سایت تاریخی هگمتانه تشریح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، حسن سلطانی امروز دوشنبه 26 خرداد 99 با اعلام خبر اضافه نمود: آتش سوزی در تپه هگمتانه مشکل شایعی است، مانور حریق کنترل شده گیاهان خشکیده فصلی اطراف تأسیسات و انبار در سایت ملی هگمتانه با حضور عوامل یگان و کارکنان پایگاه انجام شد.

او با اشاره به اینکه این آتش سوزی ها اغلب عامل انسانی دارد و یا گرمای هوا و انعکاس آفتاب در شیشه منجر به آن می گردد، گفت: محوطه تپه تاریخی هگمتانه وسعت زیادی دارد که در فصل بهار و تابستان در قسمت وسیعی از آن علف های هرز می روید، البته بخش زیادی از آن ها از طریق دروگر ماشینی درو می شوند، اما در بخشی از تپه این امکان وجود ندارد و علف های هرز این محوطه بنا به دلایل نامعلوم در این فصل از سال معمولاً دچار حریق می شوند.

مدیر پایگاه میراثفرهنگی و گردشگری هگمتانه با بیان این که در این گونه موارد همکاری خوبی با آتش نشانی داریم اضافه نمود: به محض وقوع آتش سوزی، مأموران آتش نشانی در محل حاضر و در همان دقایق اولیه حریق را مهار می نمایند. برای جلوگیری از رویش علف های هرز نیز سال جاری کل منطقه سمپاشی شده و در فصل های بعدی نیز این محوطه ها مجدداً سمپاشی می شوند. با کاشت گونه جدیدی از گیاهان که در مقابل حریق مقاوم هستند، کوشش داریم تا از آتش سوزی های بعدی در این منطقه جلوگیری کنیم.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20875

به "اقدامات پیشگیرانه حریق در سایت تاریخی هگمتانه تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات پیشگیرانه حریق در سایت تاریخی هگمتانه تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید