ال جی وینگ با نمایشگر چرخان، شیوه عجیب جدید ساخت گوشی های دونمایشگره

به گزارش شیوا مارکت، دیروز شاهد رونمایی از جسورانه ترین گوشی و کوشش شرکت ال جی برای ورود به بازار اسمارت فون های دو نمایشگری بودیم.

ال جی وینگ با نمایشگر چرخان، شیوه عجیب جدید ساخت گوشی های دونمایشگره

گوشی ال جی وینگ فایوجی (LG Wing 5G) با یک صفحه نمایش چرخان و ایده جدید برای استفاده از گوشی های هوشمند معرفی گردید. ظاهر این گوشی بسیار متفاوت از آن چیزی است که تا کنون از اسمارت فون ها دیدیم؛ حتی متفاوت تر از گوشی های دو نمایشگری مانند سامسونگ گلسی زد فولد یا هواوی میت ایکس و مایکروسافت دوئو!

اولین گوشی هوشمند دو نمایشگری ال جی نیست و ما پیش از وینگ گوشی های دیگری مانند G8X ThinQ یا Velvet را از این شرکت دیدم بودیم ولی LG Wing ادامه همین راستا و مبتنی بر طراحی گوشی یک دهه پیش این شرکت یعنی LG VX9400 ساخته شده است.

همچنین، گوشی وینگ اولین محصول تحت برند جدید Explorer Project ال جی است که به دنبال کشف روش های جدید دمیدن یک زندگی تازه در گوشی های هوشمند است.

جالب ترین ویژگی ال جی وینگ برخورداری از دو صفحه نمایش اولد کاملا مجزا است. پنل اولد اول یک نمایشگر 6.8 اینچی استاندارد و بدون حاشیه یا بریدگی است. ال جی برای این صفحه نمایش از لنزهای دوربین پاپ آپ استفاده نموده است.

دومین پنل اولد این گوشی 3.9 اینچ و در زیر نمایشگر اصلی است و نسبت تصویری 1.15:1 دارد. رزولوشن هر دو نمایشگر +FHD است. ال جی می گوید کاربران با خیال راحت می توانند تا 200 هزار بار نمایشگر اصلی را بچرخانند و از گوشی برای مصارف دیگر استفاده نمایند.

بی نهایت کاربرد برای نمایشگر چرخان

ال جی آرزوها و برنامه های زیادی برای این نمایشگر چرخان تدارک دیده است و تاکید دارد هر کاربری می تواند یک استفاده منحصربه فرد از این گوشی داشته باشد. می توان از صفحه اصلی برای باز کردن یک برنامه یا وظیفه اصلی سود برد و صفحه نمایش دوم برای اجرای اپلیکیشن های جانبی یا مکمل باشد تا قابلیت های گسترده تری به گوشی بدهد.

هنگام استفاده از دوربین گوشی ال جی وینگ، می توان از صفحه نمایش اصلی برای منظره یاب و از صفحه نمایش دوم برای اجرای برنامه دوربین و تنظیمات عکاسی استفاده کرد.

از نمایشگر اصلی به عنوان صفحه کلید عظیم و عریضی بهره ببرید و در نمایشگر دوم برنامه پیغام رسان یا صفحه تایپ ظاهر شده باشد. در تماشای ویدئو، می توان از نمایشگر دوم برای تنظیم صدا یا کنترل روی ویدئو استفاده کرد.

x-default

مثال جالب دیگر، اجرای یک بازی تلفن همراه روی نمایشگر اصلی و پخش آن برای دوستان با نمایشگر دوم است. می توانید در هنگام تماشای تلویزیون و فوتبال، در نمایشگر دوم برنامه توییتر را باز کنید و مشغول توییت زنی باشید.

توسعه دهنده های شخص ثالث، مسئله قطعات مکانیکی

بسیاری از این کاربردها به توسعه دهنده های شخص ثالث بستگی دارند که باید اپلیکیشن هایی برای نمایشگر دوم این گوشی توسعه دهند. در غیر این صورت، همه این کاربردها و ایده های خلاقانه و جالب محدود به ویژگی های نرم افزاری ال جی می شوند.

کاملا طبیعی است هر کاربری با دیدن این گوشی و نمایشگر چرخان آن، نگران مسئله اجزای مکانیکی گوشی و دوام و طول عمر آن ها بیفتد. در اینجا ما کلی قطعه متحرک داریم و ال جی هم از این نگرانی ها آگاه است.

گوشی وینگ فایوجی هنوز نهایی شده و یک محصول مفهومی در شرف عرضه است. ال جی می گوید هنوز روی دوام و عمر بخش های مکانیکی این گوشی کار می نماید و شاید طرح های دیگری را هم تست بزند تا قابلیت نمایشگر چرخان را داشته باشند ولی قطعات متحرک کمتری استفاده گردد.

به جز ویژگی نمایشگر چرخان در این گوشی، سایر مشخصات و ویژگی ها مشابه یک اسمارت فون امروزی در بازار هستند.

مشخصات سخت افزاری و دوربین

پردازنده اسنپدراگون 765G با مودم مجتمع شده کوالکام اسنپدراگون X52 روی ال جی وینگ نصب شده است تا از شبکه های 5G پشتیبانی کند.

8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. به یک باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی و سنسور زیر صفحه نمایش مجهز است و از شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید.

متاسفانه ضد آب و گردوغبار نیست؛ ویژگی که انتظار می رفت در یک گوشی این چنینی شاهدش باشیم. البته، استاندارد IP54 را دارد که فقط مقاوم در برابر پاشش آب است.

استفاده از دو نمایشگر به ضخامت و وزن گوشی افزوده است. وزن ال جی وینگ نزدیک به 260 گرم است و از ضخامت 10.9 میلی متر برخوردار است.

دو سیم کارته است و از اندروید 10 به عنوان سیستم عامل سود می برد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است و گفتیم به صورت پاپ آپ و جهنده عمل می نماید.

در بدنه پشتی گوشی یک ماژول دوربین سه گانه دیده می گردد که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید دیگر است. لنز اولتراواید دوم در حالت افقی کار می نماید

ال جی می گوید گوشی وینگ ابتدا در کشور ایالات متحده و با اپراتور ورایزون عرضه می گردد. سپس اپراتورهای AT&T و T-Mobile نیز این گوشی را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند.

رنگ بندی، قیمت، زمان عرضه و سایر مشخصات این گوشی به اپراتورهای موبایل عرضه نماینده بستگی دارند. به عنوان مثال، مدلی از این گوشی که به اپراتور AT&T داده می گردد؛ فقط از 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و ارزان تر است.

مدلی که اپراتور ورایزون به بازار می دهد؛ از امواج میلی متری در شبکه های 5G پشتیبانی می نماید و گران قیمت تر خواهد بود.

منبع

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23439

به "ال جی وینگ با نمایشگر چرخان، شیوه عجیب جدید ساخت گوشی های دونمایشگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی وینگ با نمایشگر چرخان، شیوه عجیب جدید ساخت گوشی های دونمایشگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید