امانوئل ماکرون: با روسای جمهور ایران و آمریکا مصاحبه خواهم کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری با همتای صربستانی خود اظهار داشت که به زودی مذاکراتی را با همتایان ایرانی، آمریکایی و روسی خود با هدف کاهش تنش ها در منطقه دنبال خواهد کرد.

امانوئل ماکرون: با روسای جمهور ایران و آمریکا مصاحبه خواهم کرد

رئیس جمهور فرانسه کفت در حال حاضر به دلیل تنش در منطقه به میانجی گری و رویکرد مذاکره ای خود ادامه خواهیم داد.

ماکرون در حالی از گفتگو با رئیس جمهور ایران خبر داده است که به تازگی نیز امانوئل بُن، مشاور دیپلماتیک خود را با هدف آنچه کاهش تنش در منطقه خوانده بود، روانه تهران کرد.

در جریان سفر مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به تهران که هفته گذشته انجام شد، برخی رسانه ها از ارائه طرحی از سوی پاریس موسوم به طرح توقف در برابر توقف خبر دادند که با هدف کاهش تنش در روابط ایران و آمریکا ارائه شده بود.

با این حال هنوز هیچکدام از مقام های رسمی نه در ایران و نه در فرانسه و یا آمریکا واکنشی به طرح توقف در برابر توقف نشان نداده اند و هنوز معلوم نیست که ارائه این طرح احتمالی تا چه حد مورد پذیرش طرفین خواهد بود.

از سوی دیگر ارائه طرح مذکور از سوی فرانسه در حالی است که طی یک ماه گذشته تحرکات دیپلماتیک پاریس برای حفظ توافق هسته ای برجام افزایش یافته و رئیس جمهور این کشور نیز طی چند نوبت و در چند هفته گذشته با رئیس جمهور ایران گفتگوی تلفنی داشته است.

با این حال به نظر می رسد این اقدامات فرانسه به عنوان یکی از کشورهای اروپایی امضاکننده برجام کمی دیرهنگام است، هرچند ایران همچنان به اتحادیه اروپا این زمان را داده است تا تعهدات خود در برجام عملی و اجرایی سازند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7820

به "امانوئل ماکرون: با روسای جمهور ایران و آمریکا مصاحبه خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانوئل ماکرون: با روسای جمهور ایران و آمریکا مصاحبه خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید