انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و پژوهشگاه زلزله شناسی

به گزارش شیوا مارکت، امروز تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی امضا شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و پژوهشگاه زلزله شناسی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در دومین روز از دهه مبارک فجر امروز سه شنبه 14 بهمن 1399 نشستی با حضور مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و محمد کاظم جعفری رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

در این نشست مصاحبه پیرامون ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی به عنوان پیش نیاز توسعه ریسک اندیشانه در کشور و معرفی اجمالی دو مجموعه انجام شد.

در این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی امضا شد.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در این جلسه اظهار کرد: در بحث ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی که رسالت اصلی مجموعه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی است، فعالیت های چشم گیری انجام گرفته که می توانیم در توسعه و پیشبرد این موضوع همکاری مشترکی پیرامون انجام پروژه های مطالعاتی مربوط به ارزیابی و کمی سازی ریسک های مربوط به پدیده های آب و هوا شناختی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور داشته باشیم.

محمد کاظم جعفری اضافه نمود: مصاحبه و همکاری پیرامون تعیین نیاز های پژوهشی کاربردی مشترک و اولویت بندی آن ها با رویکرد مدیریت ریسک و بحران چند مخاطره ای و همچنین همکاری در جهت انجام پروژه های مشترک مورد نیاز ارکان حاکمیتی کشور در زمینه مدیریت ریسک سوانح طبیعی می تواند موضوعات مشترکی بین این دو مجموعه باشد که با کمک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور انجام پذیرد.

در ادامه این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بیان کرود: در اغلب پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرا نیازمند انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی هستیم که امیدواریم در این موضوع بتوانیم همکاری مشترکی با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی داشته باشیم.

مهدی رهنما اضافه نمود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد زمینه همکاری مشترک بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در راستای وظایف اساسنامه ای و در زمینه های مطالعاتی، پژوهش های کاربردی، آموزشی، علمی و ترویجی مرتبط با ارزیابی و مدیریت ریسک سوانح با منشاء آب و هوا شناختی و زمین شناختی با در نظر دریافت همه منابع و امکانات اعم از فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص دو مجموعه است.

در پایان این دیدار با توجه به ضرورت انجام مطالعات تحلیل خطر و ریسک سوانح طبیعی به عنوان پیش نیاز توسعه ریسک اندیشانه در کشور و همچنین به منظور هم افزایی اقدامات مراکز پژوهشی در حوزه موضوعات مرتبط با مخاطرات طبیعی جهت نیل به نتایج پژوهشی کاربردی، منسجم تر و با ارزش اضافه نموده بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، اجرایی و پژوهشی موجود در کشور با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27666

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و پژوهشگاه زلزله شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو و پژوهشگاه زلزله شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید