اگر در اتوبوس و تاکسی های بین شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی برای شرکت های حمل ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس های بین شهری ماسکی از پایانه ها و تعاونی های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل ها بود می تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، به صورت حضوری یا به وسیله سامانه 141 شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری گردد.

اگر در اتوبوس و تاکسی های بین شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت هایی در حمل نقل بین شهری و بین استانی به وجود آمد و حتی پس از کاهش این محدودیت ها، مصوباتی برای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند ضدعفونی کردن معابر و سطوح تماس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضروری شدن استفاده از لوازم مورد احتیاج به ویژه ماسک در محیط هایی مانند اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و تاکسی های بین شهری اعلام شد. اما با وجود ضروری شدن اجرای مصوبات برای همه متولیان دستگاه های مختلف، در حوزه حمل ونقل بین شهری و سفرهای جاده ای این نکات و الزامات آن طور که باید رعایت نمی گردد و مسافران نمی دانند در برخورد با این موارد چه کاری باید انجام دهند و مراتب اعتراض و شکایت شان را چگونه اعلام نمایند.

داریوش باقرجوان - مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور- در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اگر در اتوبوس ها یا سواری های کرایه پلاک عمومی بین شهری ماسک و بسته بهداشتی به مسافران داده نشد یا کسی پروتکل ها را رعایت نکرد، مردم باید چکار نمایند و چگونه اعتراض خود را پیگیری نمایند؟ تاکید نمود: قطعا نظارت در همه پایانه های مسافری و بر عملکرد همه شرکت های حمل نقل جاده ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه های دیگری از جمله شهرداری ها به عنوان متولیان پایانه ها و سازمان راهداری صورت می گیرد اما مردم خودشان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به عنوان چشم و گوش ناظران عمل نمایند.

وی اضافه کرد: اگر یکی از شرکت حمل و نقلی از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی امتناع کرد و ماسک در اختیار مسافران قرار نداد، مردم در درجه نخست می توانند به نمایندگان بهداشت یا نمایندگان سازمان راهداری که در همه پایانه های مسافری حضور دائم دارند و مستقر هستند، مراجعه نموده و نهایتا به وسیله سامانه 141 شکایت خود را نسبت به شرکت مورد نظر اعلام نمایند تا مورد پیگیری قرار گیرد. سازمان راهداری و دیگر متولیان نظارت نیز در این زمینه نسبت به رعایت کردن این نکات نظارت کافی را دارند و اگر مردم به موقع نقاط ضعف را گزارش نمایند می توان این مسائل را حل و با متخلفان برخورد کرد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه گری خود از ما را در همان پایانه ها و در کمترین زمان ممکن داشته باشند، گفت: از سوی دیگر نیز به همه مردم گفتیم ضمن خرید غیرحضوری و اینترنتی بلیت های سفر خود نکات بهداشتی را رعایت نمایند و تا پایان سفر ماسک خود را در اتوبوس و سواری های کرایه پلاک عمومی از صورت خود بر ندارند.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20037

به "اگر در اتوبوس و تاکسی های بین شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در اتوبوس و تاکسی های بین شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید