اگر در اتوبوس و تاکسی های بین شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟
به گزارش شیوا مارکت، با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی برای شرکت های حمل ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس های بین شهری ماسکی از پایانه ها و تعاونی های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل ها بود می تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، به صورت حضوری یا به وسیله سامانه 141 شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری گردد.
به گزارش خبرنگاران، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت هایی در حمل نقل بین شهری و بین استانی به وجود آمد و حتی پس از کاهش این محدودیت ها، مصوباتی برای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند ضدعفونی کردن معابر و سطوح تماس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضروری شدن استفاده از لوازم مورد احتیاج به ویژه ماسک در محیط هایی مانند اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و تاکسی های بین شهری اعلام شد. اما با وجود ضروری شدن اجرای مصوبات برای همه متولیان دستگاه های مختلف، در حوزه حمل ونقل بین شهری و سفرهای جاده ای این نکات و الزامات آن طور که باید رعایت نمی گردد و مسافران نمی دانند در برخورد با این موارد چه کاری باید انجام دهند و مراتب اعتراض و شکایت شان را چگونه اعلام نمایند.
داریوش باقرجوان - مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور- در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اگر در اتوبوس ها یا سواری های کرایه پلاک عمومی بین شهری ماسک و بسته بهداشتی به مسافران داده نشد یا کسی پروتکل ها را رعایت نکرد، مردم باید چکار نمایند و چگونه اعتراض خود را پیگیری نمایند؟ تاکید نمود: قطعا نظارت در همه پایانه های مسافری و بر عملکرد همه شرکت های حمل نقل جاده ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه های دیگری از جمله شهرداری ها به عنوان متولیان پایانه ها و سازمان راهداری صورت می گیرد اما مردم خودشان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به عنوان چشم و گوش ناظران عمل نمایند.
وی اضافه کرد: اگر یکی از شرکت حمل و نقلی از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی امتناع کرد و ماسک در اختیار مسافران قرار نداد، مردم در درجه نخست می توانند به نمایندگان بهداشت یا نمایندگان سازمان راهداری که در همه پایانه های مسافری حضور دائم دارند و مستقر هستند، مراجعه نموده و نهایتا به وسیله سامانه 141 شکایت خود را نسبت به شرکت مورد نظر اعلام نمایند تا مورد پیگیری قرار گیرد. سازمان راهداری و دیگر متولیان نظارت نیز در این زمینه نسبت به رعایت کردن این نکات نظارت کافی را دارند و اگر مردم به موقع نقاط ضعف را گزارش نمایند می توان این مسائل را حل و با متخلفان برخورد کرد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه گری خود از ما را در همان پایانه ها و در کمترین زمان ممکن داشته باشند، گفت: از سوی دیگر نیز به همه مردم گفتیم ضمن خرید غیرحضوری و اینترنتی بلیت های سفر خود نکات بهداشتی را رعایت نمایند و تا پایان سفر ماسک خود را در اتوبوس و سواری های کرایه پلاک عمومی از صورت خود بر ندارند.
منبع: خبرگزاری ایسناsafariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان