شرایط پروازهای خارجی

به گزارش شیوا مارکت، آخرین شرایط پروازهای خارجی و نیز جزییات آزمایش الزامی کرونا برای پرواز را به نقل از معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بخوانید.

شرایط پروازهای خارجی

خبرنگاران - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی به بیش از 11 مقصد مختلف انجام می گردد و به مقاصد مختلف دیگری نیز به صورت موردی پرواز داریم.

دهم اسفند ماه محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- بیان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر به ایران ممنوع شد.

وی با اشاره به ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد 32 کشور به ایران، اضافه نمود: کلیه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی(RT-PCR) منفی از نظر کووید 19 با مدت اعتبار حداکثر 96 ساعت از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند و هزینه تست مولکولی(RT-PCR) بر عهده مسافر است.

در این راستا به سراغ ابولقاسم جلالی -معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - رفتیم که درباره آخرین شرایط پروازهای خارجی به ایسنا گفت: در حال حاضر به یازده مقصد خارجی از جمله میلان، وین، فرانکفورت، کلن، هامبورگ، استانبول، پاریس، دبی، عراق (به صورت محدود)، عمان و مسکو پرواز برنامه ای به صورت هفتگی داریم.

آیا برای محدودیت های بیشتر در سفرهای هوایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده؟

وی اضافه نمود: پروازهای موردی نیز به مقاصد خارجی مانند کراچی، بمبئی، کابل و بعضی از کشورهای آسیای میانه انجام می گردد.

جلالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای محدودیت های بیشتر در سفرهای هوایی به ویژه در ایام نوروز مصوبه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده است؟ ادامه داد: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و تنها مقرر شده بود تا پروازها از و به 32 کشور مذکور که البته به صورت غیر مستقیم بوودو ممنوع گردد که آن را بیان کردیم.

به گزارش ایسنا، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره اینکه آیا بر اساس مصوبه اخیر که مقرر شده بود برای جلوگیری از بعضی تخلف ها و تقلب ها، مسافران خارجی تست PCR خود را از آزمایشگاه های منتخب بگیرند و پاسخ آن نیز در شرایط خاص و به صورت الکترونیک برای شما ارسال گردد، این آزمایشگاه ها انتخاب و اعلام شده اند یا خیر؟ گفت: تا کنون فهرستی از آزمایشگاه های منتخب و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش برای ما ارسال نشده است اما به محض انجام این کار، آن را برای اجرا به همه شرکت های هواپیمایی ابلاغ می کنیم.

مجله آزمون اول: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: بیت ران
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28960

به "شرایط پروازهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پروازهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید