بازارهای بورس آسیایی با فرایند افزایشی همراه شدند

به گزارش شیوا مارکت، بازارهای آسیایی در آغاز معاملات نخستین روز کاری هفته با فرایند افزایشی همراه شدند در حالی که نشانه هایی از بهبود اوضاع مالی در چین نمایان شده است و به نظر می رسد طرف تقاضا در این کشور در حال قدرت دریافت است.

بازارهای بورس آسیایی با فرایند افزایشی همراه شدند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، انتشار آمار اقتصادی چین و نشان از افزایش میزان صادرات و همچنین بازخوردهای مثبت بسته محرک اقتصادی در این کشور موجب امیدواری بیشتر نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی دومین کشور عظیم اقتصادی در دنیا شد.

بر اساس این گزارش، افزایش شاخص ها در بازارهای آسیایی کاملاً مشهود بود و پس ازآن نیز بازارهای اروپایی درمدار مثبت قرار گرفتند.

به این ترتیب، شاخص آینده یورواستاکس در بازار اروپا و شاخص آینده داکس آلمان هر کدام با رشد 1.7 درصدی همراه شدند و شاخص آینده فوتسی لندن نیز 1.3 درصد مثبت شد.

در بازار آسیا نیز، شاخص آسیا پاسفیک با رشد 0.7 درصدی همراه شد و کمی نسبت به افت هفته گذشته خود فاصله گرفت . در این میان شاخص بلوچیپ CSI در چین با افزایش 0.3 درصدی روبه رو شد و نیکی ژاپن نیز افزایش 1.3 درصدی را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به افزایش میزان شیوع کرونا در اروپا پس از شروع فرایند بهبود بحران اقتصادی در دنیا بیشتر شده است و ناامیدی نسبت به اینکه شیوع مجدد این ویروس در فصل سرد سال مانع رشد اقتصادی کشورها گردد، بیشتر شده است .

تعداد مبتلایان به کووید 19 در دنیا به 33 میلیون نفر رسیده است در حالی که روز به روز نگرانی از ریشه کن شدن این ویروس از طریق واکسن ، بیشتر می گردد .

کری گرگ، تحلیل گر بازار در موسسه مدیریت اقتصادی جی پی مورگان در این خصوص گفت: اقتصاد دنیای در حال دوباره متولد شدن از آتش است در حالی که همچنان بی ثباتی سیاسی در آمریکا و اروپا موج می زند . اگر این بار رشد اقتصادی با یکی از محرک های سیاسی تخریب گردد، بهبود دوباره آن امری سخت خواهد بود.

تور مالزی: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23669

به "بازارهای بورس آسیایی با فرایند افزایشی همراه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای بورس آسیایی با فرایند افزایشی همراه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید