با این 10 روش به فرزندان خود رفتار محبت آمیز تر با محیط زیست را بیاموزیم

به گزارش شیوا مارکت، ممکن است آگاهی بچه ها از محیط زیست به نظر شما پیچیده باشد، اما این کار بسیار ساده است. روش هایی وجود دارد که می توانید به فرزند خود یاد دهید که عاشق محیط اطراف خود باشد و از آن مراقبت کند.

با این 10 روش به فرزندان خود رفتار محبت آمیز تر با محیط زیست را بیاموزیم

به گزارش، والدین کوشش می نمایند فرزند خود را به خوبی پرورش دهند و یکی از بهترین راه های پرورش فرزندان، سازگاری آن ها با محیط زیست است. مهارت هایی که در کودکی به فرزندان خود می آموزیم، در بزرگسالی به آن ها یاری می نماید. در ادامه به 10 مهارت می پردازیم:

سفر های مطلع نماینده برای فرزندانتان در دل طبیعت یکی از بهترین راه هاست. به جای اینکه در خانه بمانید، به پارک بروید، دوچرخه سواری و پیاده روی کنید و یا حتی فرزندانتان را به کمپینگ ببرید. در این حالت پذیرفتن عادت هایی که با محیط زیست سازگار هستند برای آن ها راحت تر می گردد و عشق به محافظت از محیط در آن ها پرورش پیدا می نماید. به طبیعت بروید و به صورت فر دی یا جمعی، زباله ها را جمع کنیم.

به بچه ها بیاموزیم که برای جلوگیری از دور ریختن مایعات (شیر، آبمیوه و...)، از آن ها در یخچال نگهداری می کنیم. مصرف آب در خانواده را کاهش دهید. به کودک خود یاد بدهیم که بستن شیر حین مسواک زدن و دوش دریافت کار سختی نیست.

لازم نیست برای هر سفر کوتاه درون شهر، از ماشین بهره ببرید. به بچه ها یاد بدهیم که می توانند از پیاده روی و دوچرخه هم استفاده نمایند. ما می توانیم با رفتار خودمان به بچه ها آموزش دهم. به آن ها در خصوص آلودگی هوا و تاثیری که روی زندگی ما می گذارد، بگوییم تا از کودکی مسئولانه با محیط اطرافشان روبرو شوند.

بچه ها باید بیش از هر کاری بازی نمایند و نباید بیش از حد مشغول تلویزیون شوند. اطمینان حاصل کنید که کودک شما در زمانی که تلویزیون می بیند مفاهیم محیط زیستی را هم تماشا کند. این روشض علاوه بر سرگرمی، تاثیر بالایی بر بچه ها دارد تا درک نمایند که احترام به محیط زیست به چه معنا است.

به بچه ها بیاموزیم که مسئولیت زباله خود را بر عهده داته باشند، آن را در طبیعت رها ننمایند و یا از ماین به بیروت پرتاب ننمایند. افرادی که در بزرگسالی آشغال خود را در خیابان می ریزند، در کودکی در زمینه اهمیت دفع زباله آموزش داده نشده اند.

به بچه ها یاد بدهیم که به جای استفاده از کیسه نایلونی، از کیسه پارچه ای استفاده نمایند. بطری آب فلزی داشته باشند و آب آن را پر نمایند و از خریدن آب معدنی و مصرف بی رویه پلاستیک جلوگیری نمایند. همچنین می توانید از بطری های قدیمی بهره ببرید و هر بار برای برطرف عطش آن را پرکنید. وقتی در اتاق نیستید چراغ و لوازم الکترونیکی را خاموش کنید. حتی برای تمیز کردن خانه به آن ها بیاموزیم که می توانند از طبیعت بهره بگیرند و با سرکه و وش شیرین خانه را تمیز نمایند. به بچه ها بیاموزیم که طبیعت حتی با روغن های متنوع، به سلامت پوست و موی انسان هم یاری می نماید. مصرف گوشت را کم کنیم وبه بچه ها بیاموزیم که یکی از علت های جدی گرم تر شدن زمین، دامداری ها هستند.

7. به آن ها بازیافت کردن را آموزش دهیم

بازیافت کردن کاری است که به میزان قابل توجهی میزان زباله ما را کاهش می دهد. به بچه ها یاد بدهیم که سطل آشغالشان را جدا نمایند و برای زباله تر و خشک سطل های متفاوتی داشته باشند.

یک راه مناسب برای پرورش یک کودک مطلع به محیط زیست، آموزش باغبانی است. رشد چیز ها در خاک برای کودک یک روش خوب برای قدردانی از طبیعت است. در طول فعالیت می توانید از ضایعات بازیافتی کود درست کنید. داخل سطلی کمپوست درست کنید و در مدت کوتاهی بچه ها فواید سبزیجات را هم خواهند فهمید. اما حتی اگر به این کار علاقه ای نداشتید، حتما باغبانی با بچه ها را تمرین کنید. برای روز تولد آن ها درخت بکارید.

DIY یا خودت انجامش بده را برای بچه ها جدی بگیریم. برای بچه ها می تواند شامل بازیافت یا استفاده مجدد از مواردی از قبیل جعبه مقوایی، رول والت، بطری پلاستیکی و حتی شیشه ای باشد. این راه سرگرم نماینده ای برای آن ها محسوب می گردد که در حین آن می آموزند، زباله ها می توانند به یک هنر یا چیز مفیدی تبدیل بشوند. همچنین از سایر والدین یاری بگیرید. می توانید با انجام کار های جمعی با دوستان کودک این کار را پیش ببرید. تمرینات کاشت درخت یا باغبانی دسته جمعی، ساختن اسباب بازی و کاردستی با جعبه های مقوایی و بطری ها، همه و همه به صورت دسته جمعی بسیار موثر است.

فقط چیز هایی را که واقعاً به آن احتیاج دارید خریداری کنید. در خصوص خرید لباس برای کودک الگوی صحیحی را برای او ایجاد کنید. هر کارتونی را نخرید و بین دوستان تقسیم کنید و به یکدیگر قرض بدهیم. زیادی از حد لباس نخریم و این کار را برای بچه ها عادت نکنیم.

منبع :ایرنا

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15426

به "با این 10 روش به فرزندان خود رفتار محبت آمیز تر با محیط زیست را بیاموزیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 10 روش به فرزندان خود رفتار محبت آمیز تر با محیط زیست را بیاموزیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید