جاهای دیدنی کیش در پاییز

به گزارش شیوا مارکت، 20 آبان روز کیش است و بیشتر مسافران از خارج و داخل ایران به خاطر جشن هایی که در این فصل و این روز بزرگ برگزار می گردد، به این جزیره زیبا سفر نموده و از جاهای لاکچری کیش تماشا می نمایند

جاهای دیدنی کیش در پاییز

آیا تابحال در فصل پاییز به کیش سفر نموده اید؟ با دیدن جاهای دیدنی کیش در پاییز ترجیح می دهید هر سال فقط در این فصل به جزیره کیش سفر کنید. هوای خنک و دلپذیر فصل پاییز، دیدنی مجذوب کنندهیت های کیش را چند برابر می نماید. 20 آبان روز کیش است و بیشتر مسافران از خارج و داخل ایران به خاطر جشن هایی که در این فصل و این روز بزرگ برگزار می گردد، به این جزیره زیبا سفر نموده و از جاهای لاکچری کیش دیدن می نمایند.

در این جشنواره، بلیط های هواپیما با ارائه تخفیفات فوق العاده، با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می گیرند. بعلاوه در فصل پاییز، بعضی از وب سایت های معتبر همانند های هتل، علی بابا، فلای تودی و...، با ارائه تخفیفات ویژه برای هتل های کیش، این امکان را فراهم می نمایند تا هتل های مختلف کیش را با قیمتی مقرون به صرفه رزرو نمائید. از این رو، با رزرو هتل های کیش در های هتل، می توانید کلیه هتل های کیش را با قیمت آن مشاهده نموده و سپس مقرون به صرفهترین هتل کیش را برای اقامت خود انتخاب نمائید.

سواحل کیش در پاییز

از جاهای دیدنی کیش در پاییز می توان بعضی از سواحل زیبای آن را دانست که اب وهوای مطلوبی دارند و لذت دیدنی غروب خورشید را چندین برابر می نمایند. در واقع سواحل کیش در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارند. بعضی از این سواحل عبارتند از:

ساحل درختان نارگیل

یکی از سواحل زیبا و دیدنی جزیره کیش که شن های آن مانند الماس می درخشد، ساحل نقره فام درختان نارگیل است. این ساحل با وسعت 20 هکتار و در حدود 3000 درخت نارگیل در شرق جزیره یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است. گردشگران برای استراحت و تفریح و دیدنی غروب در ساحل زیبا، در آلاچیق هایی که در اطراف ساحل وجود دارد، ساعاتی را به خوشی می گذرانند. در کنار زیبایی هایی که فقط می توان با دیدنی آن لذت برد، امکانات تفریحی نیز در این ساحل وجود دارد. تفریحات آبی در فصل پاییز هنگامی که هوا بارانی و مواج نباشد، برترین هیجان و لذت را به گردشگران هدیه می دهد.

قایق سواری با قایق های کف شیشه ای، پارویی و یا پدالی، سه چرخ های آبی و یا غواصی از جمله تفریحات آبی مهیج در ساحل درختان نارگیل به شمار می رود. در اطراف ساحل نیز فضایی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، زمین هندبال، فوتبال، والیبال فراهم شده است. علاوه براین وجود سرویس بهداشتی، دوش آب گرم و بوفه، احتیاج گردشگران را برای راحتی بیشتر مرتفع ساخته است. گردشگران در هر ساعت از شبانه روز می توانند از این ساحل زیبا لذت ببرند.

ساحل مرد ماهیگیر

در بخش شرقی جزیره کیش که ساحلی است، مجسمه ای 12 متری از مردی که تور ماهیگیری خود را به سمت دریا باز نموده، وجود دارد که به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز محسوب می گردد. مساحت این جاذبه ساحلی در حدود 4 هزار متر مربع است. بزرگترین مجسمه از نوع هنرهای تجسمی ایران در این ساحل، همان مجسمه مرد ماهیگیر بوده که نماد این پارک است. گیاهان بومی، آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران و آبنماهای شرقی و غربی، این ساحل را به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل نموده است. علاوه براین گردشگران می توانند در کافه و رستورانی که در این ساحل وجود دارد، غذای مورد علاقه خود را سرو نمایند. یکی از تفریح های جهانگردان در ساحل مرد ماهیگیر، ساخت مجسمه و قلعه با شن های اطراف ساحل است.

ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور از جاهای دیدنی کیش در پاییز محسوب می گردد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. در گذشته ماهیگران درکلبه های این ساحل صخره ای به استراحت می پرداختند، به همین علت به آن ساحل کلبه هور می گویند. این ساحل یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین سواحل کیش است. به علت دور بودن ساحل کلبه هور از شهر، با هر وسیله ای که به آنجا می روید، باید زمان برگشت را نیز با راننده هماهنگ کنید. البته در ساحل کلبه هور، مکان هایی برای اقامت وجود دارد که در صورت تمایل می توانید در آن اقامتگاه بمانید و از دیدنی این ساحل مجذوب کننده صخره ای و هوای خنک و آرامشی که در آنجا وجود دارد، بیشترین بهره را ببرید.

در ساحل کلبه آلاچیق، رستوران و ایستگاه کرایه دوچرخه وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. در این ساحل، یک غار 5 متری وجود دارد که در زمان َمد، دیدن آن بسیار شگفت انگیز است. در این ساحل یک لنج ماهیگیری ایرانی با قدمت 10 سال وجود دارد که بدون استفاده بوده، بسیار دیدنی و جالب به نظر می رسد. دیدنی ساحل کلبه هور را حتما در فهرست جاهای دیدنی کیش در پاییز قرار دهید. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز از دیدن زیبایی های ساحل کلبه هور لذت ببرید. هتل ترنج کیش، از نزدیک ترین هتل های کیش نزدیک به ساحل کلبه هور به شما می رود. با این حال، با رزرو هتل ترنج های هتل، می توانید با اقامت در آن، در هر لحظه که می خواهید در کمترین زمان به این ساحل دسترسی پیدا کنید.

مکان های دیدنی کیش در پاییز

هر یک از جاذبه های دیدنی کیش در فصل پاییز زیبایی منحصر به خود را دارند و می توانند ساعت ها شما را سرگرم نمایند. این جاذبه ها عبارتند از:

کشتی یونانی

از جاهای دیدنی کیش در پاییز، کشتی یونانی است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است. این کشتی متعلق به کشور یونان بوده و از سال 1345 شمسی تا به امروز در ساحل بدون حرکت به جای مانده است. کشتی یونان در نزدیکی روستای باغو قرار گرفته و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پربازدید جزیره محسوب می گردد. هر گردشگری که به این جزیره سفر می نماید، حتما این جاذبه تاریخی را مورد بازدید قرار می دهد. گذر زمان و شرایط محیطی قسمت هایی از کشتی را خراب نموده، ازاین رو کشتی یونانی بیشتر محل زندگی آبزیان شده است.

در سال های قبل، گردشگران می توانستند با غواصی، اطراف و زیر کشتی را دیدن نمایند؛ اما اکنون به خاطر پوسیدگی و خرابی بخش هایی از بدنه کشتی و احتمال ریزش آن، امکان غواصی وجود ندارد. جهانگردان، علاوه بر دیدنی کشتی تاریخی یونانی، می توانند در کنار ساحل از اسب سواری و شترسواری لذت ببرند. کشتی یونانی از جاذبه های تاریخی کیش گردی در پاییز است. دیدن و عکاسی از این جاذبه تاریخی در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است.

پارک دلفین ها و باغ پرندگان

پارک دلفین ها و باغ پرندگان از جاهای دیدنی کیش در پاییز هستند. دیدنی پارک دلفین و باغ، آنقدر هیجان انگیز و سرگرم نماینده است که بازدید آن به شما توصیه می گردد. این پارک از چند بخش موجودات دریایی، باغ پرندگان و خزندگان تشکیل شده است. در قسمت موجودات دریایی انواع پستانداران دریازی مانند پنگوئن، شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی و... نگهداری می گردد. در این قسمت با دیدنی حرکات نمایشی که مربیان به آن ها آموزش داده اند، به طور حتم حیرت زده خواهید شد. در باغ پرندگان، 10 هزار پرنده در 59 گونه مختلف زندگی می نمایند.

در این باغ، پرندگان در دو بخش داخل و خارج قفس دسته بندی شده اند. دیدن طاووس با آن همه زیبایی که دارد، لک لک، توکان، طوطی، شترمرغ و... از نزدیک، خاطره لذت بخشی را در فکر ایجاد می نماید. در بخش خزندگان این باغ، انواع مارهای پیپتون، سوسمار ماداگاسکار، انواع مارسانان و خزندگان زندگی می نمایند. شرایط زندگی موجودات در این سه بخش به گونه ای است که امکان زاد و ولد برایشان فراهم شده است. اگر به دنیای پرندگان، خزندگان و جانوران آبزی علاقه مند هستید، بازدید از این پارک را نباید فراموش کنید. بازدید هر روز از ساعت 16 تا 20 هر روز است.

اسکله تفریحی کیش در پائیز

این اسکله در شرق جزیره با 440 متر طول، یکی از برترین جاهای دیدنی کیش در پاییز است. روی اسلکه و اطراف آن سکوهایی برای استراحت فراهم شده است. دیدن غروب آفتاب و دیدنی پرندگانی دریایی بسیار خاص و دیدنی است. گردشگران پس از پیاده روی در صورت تمایل می توانند درکافه و رستوران های آنجا استراحت نمایند. از تفریحات هیجان انگیزی که در فصل پاییز در اسکله تفریحی کیش می توان انجام داد، فلای بورد، قایق سواری، جت اسکی است. چنانچه دریا آرام و بدون موج باشد، با غواصی در آب، ماهی ها و آّبزیان به راحتی دیده می شوند. پیاده روی و بالون سواری، اسکوتر دریایی، قایق سواری با قایق کف شیشه ای، دوچرخه سواری، ماهیگیری، کشتی های تفریحی بعضی از تفریحات مجذوب کننده در اسکله تفریحی کیش به شمار می روند.

جالب است بدانید که در کشتی های تفریحی، برنامه های شاد و مهیج برگزار می گردد. کشتی نوید دریا، کشتی آکواریومی، کشتی سیمرغ، کشتی اوستا و... از جمله کشتی های تفریحی در اسکله تفریحی کیش هستند. رستورانی در داخل هر کشتی وجود دارد که گردشگران در حین دیدنی منظره ها زیبای ساحل دریا می توانند درآنجا استراحت نموده و غذای خود را سرو نمایند. اسکله تفریحی کیش یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است. جهانگردان می توانند در هر ساعت از شبانه روز از این جاذبه دیدنیی، دیدن کنید.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز، یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز محسوب می گردد. در گذشته در مناطقی که با کمبود آب روبرو بودند، برای جمع آوری آب از قنات استفاده می کردند. شهر کاریز کیش در عمق 16 متری از زمین واقع شده است. قدمت این شهر در حدود 2500 سال است. با وجود باستانی بودن آن؛ اما قهوه خانه ، رستوران، غرفه های صنایع و گالری های مخصوص هنر به سبک تازه نیز با آن ترکیب شده اند. در ساخت این شهر، صدف و مرجان های طبیعی به کار رفته است. شهر زیر زمینی، سقف کوتاهی در حدود 8 متر دارد. آب شرب و خنک در کاریز جریان داشته و خاک آن خاصیت درمانی دارد. برای قدم زدن در تونل های شهر کاریز و بازدید آن می توانید از ساعت 9 تا 22 مراجعه کنید.

کارتینگ کیش

از هیجان انگیزترین تفریحات جزیره کیش، کارتینگ است. پیست کارتینگ با سابقه طولانی که دارد، امکانات زیادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد استاا ا. انواع ماشین های یک موتوره، دوموتوره، رستوران، کافی شاپ، خدمات عکاسی و ... در این مکان مهیج برای گردشگران فراهم شده است. قیمت بلیط هر نفر در پیست کارتینگ 30 تا 40 هزارتومان برای 10 دقیقه است. توجه داشته باشید، افراد زیر 16 سال و افرادی که قد آن ها زیر 140 سانتی متر است، نمی توانند از ماشین های پیست استفاده نمایند. گردشگران می توانند هر روز از ساعت 17 تا 12 شب در این بازی شرکت نمایند.

موزه کیش

اگر به کیش سفر کردید حتما موزه کیش را در فهرست جاهای دیدنی کیش در پاییز قرار دهید. در این موزه اشیاء گران بهایی از دوران گذشته وجود دارد. در پاییز با توجه به هوای مناسبی که دارد، این فرصت را به گردشگران می دهد تا از بخش های فرهنگی، باستانی، هنرهای تجسمی و مردم شناسی بازدید کنید. موزه کیش در سال 1393 با ظاهری صدف مانند، طراحی و ساخته شده که نشان دهنده نماد شهر کیش است. در طراحی داخلی و بیرونی موزه از رنگ سفید استفاده شده است.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز است که دیدنی این جاذبه تاریخی آرزوی هر جهانگردی است که به کیش سفر می نماید. شهر باستانی حریره قدمتی بیشتر از 800 سال دارد. براساس گفته های باستان شناسان این شهر در دوره ساسانیان در شمال جزیره کیش ساخته شد. پس از آن در دوره ایلخانان قسمتی از این شهر تخریب و متروکه شد. با ویران شدن بندر سیراف(در گذشته شهر یهودی نشین در استان بوشهر) توجه ایلخانان دوباره به شهر حریره معطوف شد و تصمیم گرفتند این شهر را آباد نمایند.

در این شهر بناهای زیادی از سنگ و روکش گچی ساخته شد. پس از بازسازی، مردم برای سکونت به این شهر آمدند. بیشتر داد و ستدهای تجاری، در این شهر بود. کاروان سراهایی برای استراحت تاجران خارجی ایجاد شد. به مرور با رونق شهرنشینی، شهر باستانی حریره تا حدودی ویران شد. این شهر به علت اینکه مانند حریر سرسبز و زیبا بوده و اهمیت تجاری داشته به نام حریره نام گذاری شده بود. از جمله بناهای تاریخی که در شهر حریره وجود دارد، می توان خانه عیانی حریره کیش، مسجد حریره، قنات و آبریزهای حریره، حمام وکارخانه های حریره را نام برد. بازدید از این شهر زیبای تاریخی از ساعت 10 صبح تا 22 است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 20 مرداد 1403 بروزرسانی: 20 مرداد 1403 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30139

به "جاهای دیدنی کیش در پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی کیش در پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید