برای تهیه هدیه مناسب مدیران به چه مواردی می بایست توجه کرد

به گزارش شیوا مارکت، اگر قرار باشد روزی خودرویی برای خودتان انتخاب کنید به چه چیزهایی توجه می کنید؟ قیمت، زیبایی، لوکس بودن، رنگ، تجهیزات رفاهی و امثال این ویژگی ها جزیی از افکار شما برای این انتخاب خواهند بود.

برای تهیه هدیه مناسب مدیران به چه مواردی می بایست توجه کرد

خبرنگاران - از آنجا که به خودتان و علایقتان واقف هستید کار چندان دشواری به نظر نمی آید. حال اگر این انتخاب خودرو از سوی شما برای شخص دیگری صورت بگیرد، باز هم به همین آسانی خواهد بود؟ قطعا پاسخ این جواب خیر است. تهیه هدیه مناسب برای یک نفر، شرایط مشابهی با این مثال خواهد داشت. سردرگمی که برای یافتن یک هدیه مناسب ایجاد می گردد گاهی باعث کلافگی و عصبی شدن خواهد شد و نتیجه کار غیرقابل پیش بینی می گردد.

در نظر دریافت یک هدیه مناسب ارتباط مستقیمی به شخص مورد نظر خواهد داشت. یک مرد می تواند برای خانواده به عنوان پدر باشد، و در اجتماع به عنوان دبیر شناخته گردد، بنابراین تهیه هدیه از سوی اعضای خانواده اش و دانش آموزانش بسیار متفاوت خواهد بود. تهیه هدایای تبلیغاتی مناسب مدیران هم در جای خود چالش بزرگی به نظر می آید، به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا با مطرح کردن چند نکته شما را در این مورد هدایت کنیم.

یافتن انگیزه مناسب برای هدیه دادن

در ابتدا بهتر است که انگیزه خود برای هدیه دادن را در ذهنتان مرور کنید. مناسبت های سالیانه، سالروز تولد، روز مدیر، عقد یک قرارداد، پیشرفت کاری و یا بهانه ای برای قدردانی می تواند انگیزه شما برای این کار باشد. با توجه به اینکه شخص مورد نظر شما یک مدیر است، بهتر است که رویکردی مدیرانه نسبت به هدیه دادن داشته باشید، در واقع هدایایی که دلایل رسمی تری دارند مناسب تر شمرده می شوند. الزامی بر صمیمانه بودن رابطه با یک مدیر نیست، و حتی گاهی رعایت آداب رسمی بسیار خوشایندتر خواهد بود. پس شاید بهتر باشد به دنبال یافتن تاریخ تولد مدیر مورد نظرتان نباشید و از گزینه های بهتری برای این کار بهره ببرید.

ویژگی های هدایای مخصوص مدیران

پس از این مورد، نوبت به خود هدیه خواهد رسید. با در نظر دریافت صندلی و مَنِش یک مدیر، هر کالایی نمی تواند در گزینه های هدایای ما جای داشته باشد. ویژگی هایی همچون شیک و رسمی بودن، نفیس بودن، اصالت هدیه قطعا از دید مدیران اهمیت بالایی خواهند داشت. پس این موارد را همیشه در خاطر داشته باشید و از فکر کردن به هدایای تبلیغاتی ساده و عمومی پرهیز کنید.

ارزشمند بودن هدیه

ارزشمند بودن کالایی که به قصد هدیه برای یک مدیر در نظر دارید اهمیت زیادی خواهد داشت. این ارزش هم از جنبه مادی و هم از نظر نفیس بودن آن در نظر گرفته می گردد. به طور مثال یک روان نویس که در جعبه مناسبی قرار گرفته باشد برای هدیه به همکار مناسب است، اما اگر برای یک مدیر قصد تهیه این نوع کالا را دارید، می بایست به فکر روان نویس عالی باشید که در بسته بندی شیکی قرار گرفته است و حتی در مراحل بعدی به برند، کیفیت و طراحی خودنویس و بسته بندی آن توجه ویژه ای داشته باشید. این طرز نگاه برای همه مواردی که مورد توجه شما قرار گرفته است الزامی خواهد بود.

در نظر دریافت جنسیت مخاطب

اهمیت جنسیت برای انتخاب هدیه خوب را از یاد نبرید چرا که این مورد برای مدیران هم بسیار موثر خواهد بود. شاید در پیش فرض ذهنتان مدیریت را شغلی مردانه بدانید اما باید در این مورد کمی بازنگری کنید. بانوان هم به عنوان بخش مهمی در این سمت فعالیت می نمایند و در نظر داشتن سلایق زنانه در کنار رسمی و شیک بودن هدیه، بسیار کارآمد خواهد بود. کاربرد، طرح و رنگ و در نظر داشتن روحیه لطیف زنانه از مهم ترین ویژگی هایی است که در موقع انتخاب هدیه برای بانوان مدیر باید به آن توجه گردد.

پرهیز از چاپ جملات تبلیغاتی زیاد

نکته بعدی که برای این انتخاب باید آن را رعایت کنید، عدم استفاده از هدیه به عنوان یک وسیله پیغام رسان خواهد بود. شاید جمله قبل کمی اغراق آمیز باشد، اما اگر قصد تهیه هدیه تبلیغاتی مدیریتی را دارید، از چاپ لوگو در همه بخش ها، درج جملات و عبارات تبلیغاتی خودداری کنید. هدیه تبلیغاتی بهتر است که فارغ از نوشته و لوگوی زیادی باشد تا شلوغ و بی نظم نشان داده نگردد. اجازه بدهید که هدیه رسالت خود را به تنهایی انجام دهد و با اضافه کردن حواشی آن را کم ارزش نکنید.

خاص و منحصر به فرد بودن هدیه

سفارشی بودن یک هدیه، حسی فراتر از یک کالای خوب را القا می نماید. اگر دقت بیشتری به خرج دهید و کمی هوشمندانه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نوعی علاقه در اغلب مدیران به خاص و یکتا بودن دیده می گردد. به عبارت دیگر دوست دارند مالک چیزی باشند که نمونه مشابهی از آن وجود نداشته باشد. این علاقه به شما هدایت خوبی برای تکمیل کردن پروسه تهیه هدیه خواهد نمود. سعی کنید کالاهایی را انتخاب کنید که نمونه مشابهی نداشته باشند یا نمونه مشابه آن قابل تشخیص نباشد. به طور مثال صنایع دستی می تواند به نوعی خاص و یکتا باشد، چرا که ساخته دست و ذهن هنرمند است، چیزی که تکرار آن کمی بعید به نظر می رسد.

تفاوتی در این نیست که شما چه قدر از شخص مورد نظرتان شناخت دارید، این موارد براساس ویژگی های مشترک در میان مدیران نوشته شده و برای اکثر آنها صدق میکند. کافی است که بار دیگر این موارد را در ذهنتان به یاد بیاورید تا بتوانید انتخاب های مناسبی برای هدایای تبلیغاتی ویژه مدیران داشته باشید.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: چمدان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13865

به "برای تهیه هدیه مناسب مدیران به چه مواردی می بایست توجه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تهیه هدیه مناسب مدیران به چه مواردی می بایست توجه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید