12 مورد از پر بازدیدترین دیدنی های قبرس

به گزارش شیوا مارکت، دیدنی های قبرس

قبرس جواهری در دریای مدیترانه شرقی است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی، افسانه ای و فرهنگی بوده و بازدیدنمایندگان می توانند سری هم به مکان های مختلف باستان شناسی بزنند بعضی هم برای شرکت در جشنواره های هیجان انگیزی مثل فستیوال پیاده روی دسته جمعی و آب بازی به آن سفر می نمایند. قبرس سومین جزیره عظیم مدیترانه، مقصدی ایده آل برای مسافرت های خانوادگی است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 12 مورد از پر بازدیدترین دیدنی های قبرس را به شما معرفی کنیم.

12 مورد از پر بازدیدترین دیدنی های قبرس

معرفی قبرس

قبل از این که سراغ دیدنی های قبرس برویم بد نیست کمی بیشتر درباره جزیره رویایی مدیترانه بدانیم. قبرس جاییست که فرهنگ سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در مقابل هم قرار گرفته است. در حال حاضر آن ها به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده که بخش شمالی کشور جمهوری ترک قبرس شمال نام دارد و 35 سال پیش شکل گرفته است. قبرس جنوبی،قبرس یونانی و یا قبرس اروپایی نیز در بخش دیگر جزیره قرار گرفته است.

جالب است بدانید که برای سفر به قبرس شمالی ایرانی ها نیازی به دریافت ویزا ندارند. مسیرهای هوایی و دریایی رسیدن به قبرس شمالی تنها به وسیله ترکیه امکان پذیر است و ضروری است توجه داشته باشید که اگر از قبرس شمالی وارد جزیره قبرس شوید دیگر هیچ راهی برای رفتن به قبرس جنوبی نخواهید داشت.

اگر از راه هوایی و یا دریایی به قبرس جنوبی بروید دیگر مسئله ای برای تردد مرز بین دو قبرس نخواهید داشت و با نشان دادن پاسپورت براحتی می توانید از مرز میان آن ها عبور کنید.

راهنمای سفر به قبرس

کلیسای کیکوس | Kykkos Monastery

کلیسای کیکوس با دکوراسیون و نمایشگاه هایی از عتیقه ها، شامل فلزات گرانبهای طلا، نقره، برنج و برنزی تزئین شده است. در صورتی که مایل به تماشای این مورد از دیدنی های قبرس هستید بدانید که در بالای کوه ساخته شده و برای رسیدن به آن باید کوهنوردی سبکی انجام دهید، به همین دلیل بازدید از آن برای بچه ها یا افراد دارای محدودیت های حرکتی سخت است. کلیسا برای علاقه مندان به تاریخ جذابیت های زیادی دارد و می توانند گزارش هایی متعلق به پیش از مسیحیت را در نسخه های خطی و همچنین سایر اسناد تاریخی در مجموعه ببینید. قبل از برگشت به پایین بهتر است کمی بنشینید و نوشیدنی بخورید بین 15 آگوست تا 8 سپتامبر نیز در کلیسا مراسم مذهبی خاصی برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: یکشنبه ها ساعت 10:00 صبح تا 16:00 عصر

آدرس: F966, Troodos, Cyprus

شماره تماس: 96598953864+

فضا: سرپوشیده، جاذبه تاریخی، خلوت و مناسب برای خانواده ها

ساحل نیسی | Nissi Beach

برای پیاده روی های شبانه یا قدم زدن های صبح زود در امتداد ساحل انتخابی بهتر از نیسی پیدا نمی کنید. طول آن حدود 500 متر (1،640 فوت) است که تمامشی با بهترین ماسه سفید و آب هایی نیلگون فرش شده است. همیشه عده ای مشغول اسکی روی آب، موج سواری و دیگر ورزش های آبی در این مورد از دیدنی های قبرس هستند. بعضی نیز در ساحل والیبال بازی می نمایند و انواع و اقسام تفریحات براه است. نیسی در فهرست یکی از 57 ساحل دارای پرچم آبی جای گرفته و مقصدی ایده آل برای مسافرت های خانوادگی است.

اطلاعات بیشتر

آدرس: Ayia Napa, Ayia Napa, Cyprus

فضا: فضای باز، شن های سفید، مناظر رویایی و مناسب برای خانواده ها و بچه ها

سنگ آفرودیت (پترا تو رمیو) | Aphrodites Rock- Petra tou Romiou

افرودیت تنها نام اسطوره عشق و زیبایی یونانیان باستان نیست بلکه امروز محلی برای شنا کردن میان آب های سرد در روزهای داغ تابستانی است. بعضی از محلی ها با اعتقاد به این که شنا در این آب ها برایشان جوانی به همراه دارد به ساحل آفرودیت می آیند و سایرین تنها برای زیبایی ها و آب خنکش، هر دلیلی که داشته باشید آفرودیت مقصدی ایده آل برای مسافرت های خانوادگی است. بیایید و شاهد زیبایی قبرس و دریای پنهاورش باشید که محل فراوری اسطوره های یونانی و دیدنی های قبرس است.

اطلاعات بیشتر

آدرس: Kouklia, Paphos, Cyprus

فضا: فضای باز، مناسب شنا، موقعیت عکاسی و مناسب برای خانواده ها و بچه ها

مقبره پادشاهان

این میراث جهانی سازمان یونسکو، در 2 کیلومتری (1٬24 مایل) شمال بندر پافوس قرار گرفته است و بنایی زیرزمینی کنده شده در میان صخره های سنگی است. قدمت این مورد از دیدنی های قبرس به قرن چهارم پیش از میلاد باز می شود. با شنیدن نامش احتمالا حدس می زنید که پادشاهان و خاندان سلطنتی در آن به خاک سپرده شده اند. اما باید بگوییم که مقامات بلندپایه در اینجا دفن شدند و چنین نامی به خاطر اندازه عظیم، شکوه و ابهت سازه برای آن انتخاب شده است. مقبره ها با دقت به شکل منحنی در سنگ ها کنده شده اند. امروزه مردم محلی و بازدید نمایندگان زیادی از دور و نزدیک برای تماشا و تحسین کار عظیم کارگران این سنگ های باستانی به مقبره پادشاهان می آیند.

اطلاعات بیشتر

آدرس: Paphos, Paphos, Cyprus

شماره تماس: 35726306295+

فضا: فضای باز، مناسب برای ویلچر، موقعیت عکاسی و مناسب برای خانواده ها

آیوس لازاروس (کلیسای لازاروس مقدس) | Ayios Lazaros (The Church of Saint Lazarus)

معماری قبرس دارای پیشینه و فرهنگی غنی است. یکی از زیباترین معماری ها منطقه ساختمان باستانی کلیسای ارتدکس سنت لازاروس است. کلیسای آیوس لازاروس نام شناخته شده آن در میان مردم محلیست و در کنار آرامگاه لازاروس ساخته شده است. معماری قابل توجه آن و دیدنی های داخلش، نشانگر صنایع دستی بیزانسی در قبرس است. هر سال، هشت روز قبل از عید پاک، سنت های مذهبی مردم منطقه لارناکا در کلیسا برگزار می شود. موزه بیزانسی نیز تنها 800 متر (2625 فوت) با این مورد از دیدنی های قبرس فاصله دارد با 8 دقیقه پیاده روی به آن خواهید رسید.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: یکشنبه ها و دوشنبه ها ساعت 8:00 صبح تا 18:30 عصر

آدرس: Larnaca, Larnaca, Cyprus

شماره تماس: 35724652498+

فضا: فضای داخل سالن، جاذبه تاریخی، معماری تماشایی و مناسب برای خانواده ها و بچه ها

پارک باستان شناسی کاتو پافوس | Kato Paphos Archaeological Park

پارک باستان شناسی کاتو پافوس ترکیبی از زندگی اجتماعی و فرهنگی یونان و روم باستان است. این سایت شهری باستانی است که از دوران ماقبل تاریخ تا قرون وسطی محل زندگی مردم بود. یکی از کشف های قابل توجه در این مکان، شامل چهار ویلا از دوره رومی با موزاییک های تماشایی که هنوز هم دست نخورده مانده، است. پارک (سایتی متعلق به میراث جهانی یونسکو) هنوز تحت حفاری قرار گرفته است و کوشش می نمایند اسرار نهفته داخل آن را کشف نمایند. از جزییات عبادت و پرستش مسیحیان اولیه تا جزییات زندگی ساکنان اولیه جزیره در حال تحقیق است.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: دوشنبه تا یکشنبه ساعت 8:30 صبح تا 17:00 عصر

آدرس: Kato, Paphos, Cyprus

شماره تماس: 335726306217+

فضا: فضای باز، جاذبه تاریخی، معماری تماشایی و مناسب برای خانواده ها و بچه ها

قلعه پافوس | Paphos Castle

قلعه پافوس به عنوان قلعه ای برای حفاظت از بندر ساخته شده و به گونه ای جادویی در دریا قرار گرفته است. این سازه در طول تاریخ چندین بار تخریب و مجدد بازسازی شده و همیشه راسخ در جای خود ایستاده است. قلعه یکی از دیدنی های قبرس به حساب می آید و هر سپتامبر فستیوال آفرودیت در آن برگزار می شود. پافوس فرهنگی غنی داشته و به همین خاطر، آن را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2017 انتخاب کردند. قلعه نمایشی کامل از قدرت هایی است که قبرس در آن موقع داشته است.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: یکشنبه تا دوشنبه ساعت 8:30 صبح تا 19:30 عصر

آدرس: Kato, Paphos, Cyprus

فضا: فضای باز، جاذبه تاریخی، معماری تماشایی و مناسب برای خانواده ها و بچه ها

کوه المپ | Mount Olympus

دوستداران ماجراجویی، عاشق این مورد از دیدنی های قبرس هستند. کوه المپ معروف مرتفع ترین نقطه در قبرس است و در ارتفاع 1952 متری (6404 فوت) قرار گرفته است. قله در کوه های تروودوس تقریبا در مرکز جزیره واقع شده است و چشم انداز زیبایی به سرزمین های پر پیچ و تاب اطراف و دریای مدیترانه دارد. از این فرصت برای دریافت عکس های زیبا از مناظر جزیره بهره ببرید (اما این کار را با احتیاط انجام دهید). در تابستان، مارها در سراسر منطقه به دنبال سایه یا غذا می گردند. اطمینان حاصل کنید که لباس مناسب بپوشید و تجهیزات کامل همراه خود داشته باشید. دافع حشرات ببرید و از مسیرهای پیاده روی در جنگل دور نشوید. اگر تصمیم به بازدید در فصل زمستان را دارید می توانید در این کوهستان زیبا اسکی هم بکنید.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: یکشنبه تا دوشنبه ساعت 8:30 صبح تا 19:30 عصر

آدرس: Platres , Limassol , Cyprus

فضا: فضای باز، منظره، بکر و مناسب برای ورزشکاران

قلعه کلوسی | Kolossi Castle

کلوسی نقش مهمی در تاریخ قبرس بازی نموده و زمین های اطراف آن موقعی که به عنوان مزرعه نیشکر استفاده می شد. امروز، روستاهای اطراف قلعه تاکستان های معروفی دارند. خرابه های کلوسی شامل آشپزخانه، کارخانه شکر، شومینه و اتاق اصلی قلعه است. علاوه بر این، شما می توانید به گشت و گذار در مزارع زیبا و طبیعت اطراف هم بپردازید و مقصدی ایده آل برای مسافرت های خانوادگی تان خواهد بود.

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: یکشنبه تا دوشنبه ساعت 8:00 صبح تا 19:30 عصر

آدرس: Archbishop Makarios Avenue, Limassol , Cyprus

شماره تماس: 35725934907+

فضا: فضای باز، منظره، بکر، جاذبه تاریخی، مناسب برای خانواده ها و بچه ها

مسجد حلا سلطان | Hala Sultan Tekke

مسجد حلا سلطان به عنوان چهارمین مکان مقدس پرستش در اسلام محسوب می شود. اعتقاد بر این است که امه حرام، عمه پیامبر اسلام در اینجا مرده است. مسجد بر روی آرامگاه او ساخته شده است. درهای مسجد برای همه مردم بدون در نظر دریافت دینشان باز بوده و محلی برای آرامش و تفکر است. شما می توانید حین بازدید از مسجد سری هم به دریاچه نمکی لارناکا که در فاصله کمتر از پنج دقیقه ای قرار گرفته است بزنید.

اطلاعات بیشتر

آدرس: Tekke Road, Larnaca, Cyprus

شماره تماس: 35725934907+

فضا: فضای داخل سالن، منظره، آرامش بخش، جاذبه تاریخی، مناسب برای خانواده ها، بچه ها و ویلچر

دریاچه نمک لارناکا | Larnaca salt lake

دریاچه نمک لارناکا شبکه ای از چهار دریاچه نمکی است و دارای چندین گونه پرنده مهاجر است. در فصل زمستان، دریاچه ها محل مناسبی برای پرندگان صورتی رنگ و پا درازی به نام بلند فلامینگو هستند. در حالی که در تابستان درجه حرارت بالا باعث تبخیر آب شده و پوسته های نمکی برجا می گذارد. پیش از این، نمک استخراج می شد و یکی از عظیمترین صادرات جزیره بود. این موزد از دیدنی های قبرس تنها 4 کیلومتر (2.5 مایل) از فرودگاه بین المللی لارناکا فالصله دارد.

اطلاعات بیشتر

آدرس: Larnaca, Larnaca, Cyprus

فضا: فضای باز، منظره، موقعیت عکاسی، مناسب برای خانواده ها و بچه ها

موزه قبرس | Cyprus Museum

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخ تمدن قبرس، موزه بهترین دیدنی های قبرس است. هر چیز که در آن می بینید پیشینه ای شگفت را پشت سر گذاشته و بسیار با شکوه است. با بازدید از مجموعه نه تنها صنایع باستانی منطقه را می بینیید و با تاریخ جزیره آشنا می شوید، بلکه در می یابید که جزیره قبرس چه نقش مهمی نقش در تمدن بشریت داشته است. حداقل یک ساعت را برای بازدید از راهروهای پر از عتیقه موزه اختصاص دهید. موزه بعضی از قدیمی ترین میراث فرهنگی زمین و گنجینه های باستان شناسی منحصر به فرد را نمایش می دهد.

منبع: theculturetrip

اطلاعات بیشتر

ساعت بازدید: سشنبه تا آدینه ساعت 8:00 صبح تا 18:00 عصر

شنبه ها 9:00 صبح تا 17:00 عصر

یکشنبه ها 10:00 صبح تا 13:00 ظهر

آدرس: 1 Museum , Nicosia , Cyprus

شماره تماس: 35722865854+

فضا: فضای داخل سالن، جاذبه تاریخی و قابل دسترسی با ویلچر

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18988

به "12 مورد از پر بازدیدترین دیدنی های قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مورد از پر بازدیدترین دیدنی های قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید