برای طبیعت گردی به این تجهیزات احتیاج پیدا می کنید

به گزارش شیوا مارکت، این رو زها طبیعت گردی، کمپینگ و چادرزدن در کویر، جنگل، سواحل و… هواداران زیادی پیدا نموده است. اما لذت بردن از طبیعت گردی اصولی دارد و نیازمند تجهیزات و وسایلی است که باید از قبل بدانید و برایش برنامه ریزی کنید.

برای طبیعت گردی به این تجهیزات احتیاج پیدا می کنید

تجهیزاتی که برای طبیعت گردی احتیاج است

کوله پشتی کوهنوردی

مهم ترین وسیله مورد احتیاج طبیعت گردی، گلگشت، کوهپیمایی و کوهنوردی داشتن یک کوله پشتی جادار -با قابلیت تنظیم سایز- است. هنگام چیدن وسیله ها در کوله پشتی هم باید جوری آنها را کنار هم بچینید که -با توجه به مدت اقامت تان- همه وسایل مورد احتیاج را در آن ساماندهی کنید. از طرفی امروزه در بازار کوله پشتی های بسیار حرفه ای وجود دارد که متناسب با بدن های مختلف و حتی با توجه به جنسیت طراحی شده اند. بعضی کوله ها را هم خانم ها و هم آقایان می توانند استفاده نمایند، اما بیشتر برندهای حرفه ای کوله های ویژه آقایان و کوله های مخصوص خانم ها -با نام لیدی- را در طبقه بندی جداگانه ارائه می نمایند.

دستگاه جی پی اس برای راستایابی

بهتر است قبل از آغاز سفر یک بار راستا را روی نرم افزارهایی مثل گوگل ارت (Google Earth) چک کنید و اگر از جی پی اس دستی استفاده می کنید، فایل راستا را از سایت هایی مانند ویکی لوک (Wikiloc) روی دستگاه تان کپی کنید. ویکی لوک یک اپلیکیشن موبایل هم دارد که می توانید با دانلود نقشه راستا، به صورت آفلاین -با استفاده از GPS گوشی موبایل- از آن بهره ببرید. همچنین می توانید اپلیکیشن های گردشگری مناطق مختلف را هم به کار بگیرید. قدیمی تر ها کماکان از قطب نما برای جهت یابی استفاده می نمایند و دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی موبایل و… نیستند.

کیسه خواب برای شب مانی در طبیعت

در برنامه هایی که باید بیش از یک روز در طبیعت و کوهستان بمانید، همراه داشتن کیسه خواب لازم است -حتی اگر قرار باشد در کلبه جنگلی یا پناهگاه کوهستانی بخوابید. کیسه خواب مدل های مختلفی دارد و با توجه به جایی که قصد سفر به آن را دارید، می توانید آنها را تهیه کنید؛ مثلا کیسه خواب هایی که جنس شان از پَر طبیعی است برای مقاصد سردسیری مناسب ترند. کیسه خواب هایی با جنس الیاف نیز در بازار وجود دارد که کیفیت های بسیار متنوعی دارند. جنس و کیفیت مواد استفاده شده در کیسه خواب، بر حجم و وزن انواع آن تاثیر می گذارد. توجه داشته باشید که اگر حمل بار و کوله کِشی دارید، مساله وزن کیسه خواب بسیار مهم است و ارزش دارد که برای خرید آن مبلغ بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید : 10 اپلیکیشن ضروری در سفر

آب کافی برای تابستان و زمستان

معمولا در گشت وگذارها در طبیعت، پیاده روی زیادی خواهید داشت و برای این که بدن تان دچار کم آبی نگردد حتما باید چند لیتر آب همراه تان باشد و نوشیدن مرتب آب را در راستا -به ویژه راستاهای گرراستای- از قلم نیاندازید. از طرفی در برنامه های زمستانه کوهستانی ممکن است -به خاطر سردی هوا- احساس تشنگی نکنید اما بدن تان آب و نمک از دست می دهد؛ به همین دلیل حتما از نوشیدنی های قندی-نمکی بهره ببرید تا بدن تان انرژی کافی داشته باشد.

چراغ قوه

همواره باید شرایط مختلف را پیش بینی کنید؛ مثلا طولانی شدن سفر و حرکت در شب را هم در نظر بگیرید. در این صورت حتما باید از چراغ قوه یا هدلمپ هایی که روی سر نصب می شوند بهره ببرید.

کفش راحت و مناسب

مهم ترین قسمت بدن در طبیعت گردی پاهای شماست که در صورت سالم نبودن شان قادر به ادامه راه نخواهید بود. پیش از سفر باید کفش مخصوص طبیعت گردی تهیه کنید تا پاهایتان در راستاهای طولانی کم تر خسته گردد. این کفش باید به شکلی ساخته شده باشد که تعادل بدن تان را حفظ کند تا در راستاهای سخت مثل کوه خطری شما را تهدید نکند.

غذای کافی

قبل از راهی شدن سعی کنید غذای کافی -برای مدت زمانی که برای سفرتان در نظر گرفته اید- بردارید. غذاهای نیمه آماده سرد یا کنسروهایی که تنها با کمی گرما آماده می شوند، بهترین گزینه ها هستند. مواد غذایی ای را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید تا انگیزه تان را برای ادامه راستا بیشتر کند.

پانچو

اگر اهل طبیعت گردی باشید، احتمالا اسم پانچو به گوش تان خورده است. پانچو نوعی پوشاک است که هم به عنوان بارانی می توان از آن استفاده کرد و هم به عنوان سرپناه، چادر، زیرانداز و… به کار می رود.

بیشتر بخوانید : چگونه بی دردسر همسفر پیدا کنیم؟

جوراب مناسب

علاوه بر کفش، جوراب تان هم باید مناسب باشد؛ باقی ماندن رطوبت اضافی در پاها باعث می گردد نتوانید به راحتی به راستاتان ادامه دهید. بهتر است جوراب پنبه ای نپوشید. جوراب پنبه ای رطوبت را داخل پاها نگه می دارد؛ از جوراب هایی بهره ببرید که منافذ هوای بیشتری دارند.

گازهای سفری

برای کمپینگ بی دردسر بهتر است از اجاق گازهای مسافرتی بهره ببرید. این اجاق گازها انواع مختلف -با شعله و بدون شعله و در سایزهای مختلف- دارند که با توجه به بارتان می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر در فصل سرما سفر می کنید، حتما یک جفت دستکش گرم همراه تان داشته باشید تا دست ها را در مقابل سرما محافظت کند. اگر دست های حساسی دارید، بهتر است در شرایط دیگر هم دستکش همراه تان باشد تا خشکی هوا یا باد پوست دست تان را اذیت نکند.

  • سایر تجهیزات مفید برای طبیعت گردی:

    - عینک آفتابی

    - لباس مناسب سرما

    - دوربین دوچشمی

    - نقاب و کلاه طوفان

    - کلاه آفتابی

    - هدبند

    - جایگاه یا در صورت احتیاج میز همراه تاشو

    - ناخن گیر

    - نخ و سوزن

    - قطب نما

    - یاری های اولیه

    - چاقو و ابزار مورد احتیاج

    - آتش زنه

    - چادر

    - زیرانداز خواب

    - اسپری یا قرص های حشره کش

    - کیف کمری

    - کِرِم ضد آفتاب

    - ظرف

    - وسایل ارتباطی

    - اجاق

    - لوازم بهداشتی

    - ساعت

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10300

به "برای طبیعت گردی به این تجهیزات احتیاج پیدا می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای طبیعت گردی به این تجهیزات احتیاج پیدا می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید