بهترین خوراکی برای باز شدن رگ ها

به گزارش شیوا مارکت، باشگاه خبرنگاران/ مواد غذایی و نوع تغذیه نقش موثری در سلامت بدن دارد. مصرف برخی مواد غذایی و زیاده روی در آن به مرور به مسدود شدن رگ ها منجر می شود و مسائل اساسی در گردش خون و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ایجاد می کند.

بهترین خوراکی برای باز شدن رگ ها

رفع انسداد عروق و پیشگیری از تشکیل پلاک با رعایت رژیم غذایی سالم شامل مصرف فیبر محلول، آنتی اکسیدان و چربی های سالم همراه با حفظ سبک زندگی سالم با ورزش از جمله مواردی است که باید با افزایش سن بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار بگیرد

خواص سیر

سیر مادهٔ غذایی شماره یک برای پاکسازی رگ ها محسوب می شود. اگر نمی خواهید رگ هایتان به این زودی ها دچار انسداد شود، سیر را در برنامهٔ روزانه تان بگنجانید. زیرا این مادهٔ غذایی حاوی خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که می تواند با اثرات منفی رادیکال های آزاد مقابله کند. علاوه بر این، سیر باعث کاهش کلسترول بد خون شده و افزایش دهندهٔ کلسترول خوب خون محسوب می شود. این خواص سیر باعث می شود که جریان خون در رگ ها به خوبی اجرا شده و با فشار خون بالا مقابله شود.

جو دوسر

جو دو سر به ویژه برای شروع یک روز سالم و با نشاط فوق العاده است. به خاطر اینکه باعث تحریک دستگاه گوارش شده و انرژی لازم را برای فعالیت های روزمره مهیا می سازد. فراموش نکنید که جو دوسر باعث کاهش چربی می شود که به جدارهٔ رگ های خونی چسبیده اند. در نتیجه می تواند احتمال بروز تصلب شرایین و مسائل قلبی را کاهش دهد.

سیب

نتایج بررسی های اجرا شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که سیب حاوی ترکیبی به نام پکتین است که نقش موثری در کاهش کلسترول دارد. زمانیکه کلسترول خون در حد نرمال باشد امکان گرفتگی رگ ها نیز کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، سیب حاوی فلاونوئید ها است. این ترکیبات مغذی باعث کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

ماهی

ماهی های چرب منبع فوق العادهٔ اسید های چرب امگا3 هستند. این اسید های چرب به چربی های خوب معروف هستند و بدن ما برای بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق و همچنین جلوگیری از گرفتگی رگ ها به آنها نیاز دارد. در بین ماهی های مختلف، ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، تن و ساردین و ... حاوی بیشترین میزان اسید های چرب امگا3 هستند.

زردچوبه

ترکیب فعال و پرخاصیت زردچوبه کورکومین نام دارد که محافظ سلامت قلب محسوب می شود. نتایج پژوهش های محققان نشان می دهند که زردچوبه به واسطهٔ دارا بودن این ترکیب می تواند از آسیب های ناشی از انسداد رگ ها جلوگیری کند. پس تا می توانید به غذا هایتان زردچوبه بزنید.

اسفناج

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که اسفناج سرشار از ویتامین A و C است و برای جلوگیری از کاهش کلسترول و بروز بیماری هایی مانند تصلب شرایین، مفید است. خوشبختانه اسفناج جزو آن سبزی های نسبتا ارزان است که می توانید مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

میوه های خشک

میوه های خشک جزو بهترین انتخاب ها برای پیشگیری از انسداد رگ ها و تمیزی آنها محسوب می شوند. این مواد غذایی حاوی چربی های غیراشباع و اسید های چرب امگا3 هستند که برای ارتقای سلامت رگ های خونی لازم و ضروری هستند. در بین این میوه های خشک می توان به فندق، بادام، گردو، بادام زمینی اشاره کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون بکر خواص زیادی برای سلامتی بدن و به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد. ان مادهٔ غذایی حاوی چربی های اشباع نشده است که به میزان اندکی اکسید شده و مانع رسوب کلسترول در رگ های خونی می شوند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع فوق العادهٔ آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که مانع از تجمع چربی در جدارهٔ رگ ها می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که مصرف روزانهٔ گوجه فرنگی باعث کاهش چشمگیر خطر بروز پلاکت ها در رگ ها می شود.

آب انار

محققان به طور علمی ثابت کرده اند که آب انار در مقایسه با آب شاه توت و آب پرتقال و ... حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها است. نتایج بررسی هایی که روی موش های آزمایشگاهی اجرا شده است نشان می دهد که این نوشیدنی مفید برای مقابله و درمان آسیب های وارد شده به رگ ها مانند تصلب شرایین موثر عمل می کند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20224

به "بهترین خوراکی برای باز شدن رگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خوراکی برای باز شدن رگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید