بهترین نقاط دریا برای غواصی در میان کشتی های غرق شده

به گزارش شیوا مارکت، بهترین دریاها برای غواصی

غواصی ورزشی محبوب در سراسر جهانست که هواداران و مربیان بسیاری دارد؛ در نتیجه این افراد به دنبال بهترین دریاها برای غواصی در سرتاسر جهان می گردند و سفر می نمایند. با توجه به امکاناتی که در غواصی وجود دارد و محدودیت های مختلف، با این حال بهترین دریاها برای غواصی شناخته شده هستند که تعدادی از آن ها را در این مطلب خبرنگاران برای شما معرفی می کنیم. بسته به ظرفیت هوای کپسول اکسیژنتان، میزان توانایی تان در شنا و قدرت روبرو شدنتان با جهانی ناشناخته زیر آب، تنها زمان اندکی را در این جهانی مرموز می توانید سپری کنید. برای آن دسته از غواصانی که نترس و اهل خطر هستند، هیچ چیزی هیجان انگیز تر از شنا کردن در میان لاشه های کشتی پوسیده، کشت و گذار در میان اتاقک ها و کابین های کشتی، مکان های مرموز و رو به رو شدن با لحظات مدفون شده در زمان نیست.

بهترین نقاط دریا برای غواصی در میان کشتی های غرق شده

دریای اوتر بانکس، کارولینای شمالی | Outer Banks, North Carolina

در این دریا فرصتی برای شیرجه رفتن و دیدن بازمانده های جنگ دنیای دوم در دریای اتور بانکس خواهید بود. اینجا یکی از بهترین دریاها برای غواصی است. در این محل، کشتی غرق شده آلمانی ها، یک جاذبه در زیر دریا برای غواصان است. این کشتی غرق شده U-352 در سال 1942، توسط یک گارد ساحلی غرق شد و اکنون عظیمترین محل غواصی در شمال کارولینای شمالی است. در این غواص حدود 33 متر باید در عمق دریا پیش روی کنید تا به لاشه کشتی برسید. این مکان همچنین محلی برای سرگرمی کوسه های ماسه ببری است که به دور برج دودکش کشتی می چرخند. از دیگر مکان های معروف برای غواصی در این دریا بازدید از هلی کوپتر یا هواپیمای خلبان معروف آلمانی مربوط به جنگ دنیای اول است که در آن جنگ اسیر شد و هواپیمای خود را در این مکان از دست داد.

دریای سرخ، مصر | Red Sea, Egypt

آب های شفاف و آرام مصر، محل سکونت یکی از هیجان انگیز ترین لاشه ها در زیر آب بوده که بر طبق گفته غواصان، آن را تبدیل به یکی از بهترین دریاها برای غواصی در دنیا کرده است. تریسی مارشال، از غواصان به نام این منطقه، شنا کردن و غواصی در اطراف کشتی های غرق شده این منطقه را برای غواصان ریسک پذیر و به دنبال دنیاهای جدید، پراهمیت می داند. یک کشتی دریایی تجاری که در سال 1941 در این ناحیه غرق شده، با کوشش های بسیار توسط ژاک کوزتو در دهه 1950 کشف شد. مارشال می گوید: این کشتی غرق شده واقعا ویژه و خاص است، زیرا تمام محموله هایی که برای نیروهای متفقین در این کشتی بار زده شده و به مقصد اسکندریه در حرکت بود، همچنان در آن دیده می گردد. هنگامی که کشتی کراک را با غواصی در زیر آب کشف می کنید، می توانید قسمت هایی از بدنه کشتی آن را که توسط بمب های آلمانی سوراخ شده اند ببینید؛ تمام محموله های درون کشتی شامل کامیون های برند Bedford آمریکا، موتورسیکلت های BSA، تفنگ، مهمات و تمام بمب های بار شده درون کشتی، هنوز درون آن، دیده می شوند.

ساردینیا، ایتالیا | Sardinia, Italy

منطقه و دریای ساردینیا در ایتالیا خانه ای عالی برای غواصان دریای مدیترانه است. آب های شفاف دریای کالیاری، خانه ای شده برای چندین کشتی غرق شده و لاشه کشتی که توسط مین های دریایی یا زیردریایی های جنگی در طی جنگ دنیای دوم در این ناحیه غرق شده اند. کشتی باری ایتالیایی انتلان Entellaan که در سال 1943 زغال سنگ جا به جا می کرد، توسط اژدری که از یک زیردریایی انگلیسی شلیک شده بود، آسیب دید و در نهایت در این منطقه غرق شد. این کشتی غرق شده، شفافیت آب و عمق کم بودن این ناحیه که باعث عبور نور خورشید تا اعماق می گردد، این ناحیه را به محل مناسبی برای غواصی و عکاسی تبدیل کرده است. کف دریا شنی است و زندگی فراوان موجودات دریایی این ناحیه نیز از دیگر جذابیت های یکی از بهترین دریاها برای غواصی است. یک مین بریتانیایی نیز، مسئول مرگ و نابودی یکی دیگر از کشتی های عظیم به نام روماگنا Romagna، (یک کشتی ایتالیایی) است که به دو قسمت تقسیم شده و هم اکنون با اسفنج ها، مارماهی ها و مرجان ها پوشیده شده است.

برمودا | Bermuda

پیرامون مثلث برمودا همیشه داستان ها و سوال های بسیاری وجود دارد اما می دانستید که برمودا یکی از بهترین دریاها برای غواصی در دنیاست؟ با وجود تمام اتفاقاتی که در این ناحیه رخ می دهد، در زیر آب های اقیانوس آن، لاشه های هواپیما و کشتی های متنوعی یافت می گردد. بسیاری از این لاشه ها برای غواصانی که به دنبال کشف دنیاهای مرموز و ناشناخته هستند، تبدیل به مکانی برای پرسه زدن شده است. با داشتن بیشترین لاشه کشتی ها در هر مایل مربع در میان دیگر مناطق این کشور، برمودا پایتخت لاشه های اقیانوس آرام است. وجود جزایری متعدد با صخره های تیز و نیزه مانند دلیل غرق شدن بسیاری از کشتی های این منطقه بوده است. به طوری که حدود 300 کشتی غرق شده را در این منطقه می توانید ببینید.

یکی از عظیمترین داستان ها مربوط به کشتی کروز کریستوبال کولون the Cristobal Colon، یک کروز کلاسیک و لوکس اسپانیایی است که در سال 1936 در سواحل نوک تیز مرجانی این ناحیه به گل نشست. غواصان با غواصی در این ناحیه همچنین می توانند از دیدن مناظر بی نظیر درون کف اقیانوس مانند چشمه های آب جوشان، و لوله ها و مجراهای گدازه های آتشفشانی این ناحیه لذت ببرند. چیزی که غواصی در این ناحیه را برای گردشگران غواص جذاب می نماید این است که شما نمی دانید که پا به درون چه سرزمینی می گذارید؛ شاید جایی که در آن غواصی می کنید هنوز کشف نشده و هنوز کسی در آنجا غواصی نکرده باشد. جریان های آب و طوفان های این ناحیه باعث می گردد که هر بار لاشه های کشتی و اجسام جدیدی را به این منطقه وارد کند. در نتیجه هر سری شما با غواصی در آن، با منظره جدیدی روبرو خواهید شد.

منبع: nationalgeographic.com

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20197

به "بهترین نقاط دریا برای غواصی در میان کشتی های غرق شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نقاط دریا برای غواصی در میان کشتی های غرق شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید