بیش از 32هزار نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به بازدید بیش از 32هزار نفر از موزه های تاریخی فرهنگی استان طی چهار ماه نخست سال جاری گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

بیش از 32هزار نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه گفت: در چهارماهه نخست سال گذشته، بازدیدکنندگان موزه های استان 6557 نفر بودند که در امسال، شاهد افزایش چهار برابری بازدیدکنندگان هستیم..

او توضیح داد: در چهارماهه نخست امسال، 32 هزار و 158 نفر از موزه های استان بازدید کردند که از 24 هزار و 39 بازدید مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی توضیح داد: بعد از زلزله سال 96، این مجموعه به مدت یک سال و نیم تعطیل بود اما با تلاشی که انجام گرفت، موزه مردم شناسی سال گذشته مجدد راه اندازی شد.

او بیان کرد: در حال حاضر موزه های عمارت مفخم در بجنورد، قلعه جلال الدین گرمه، گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، گرمابه و تاریخ شهر فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان فعال بوده و دو موزه نیز با مساحت 1500 مترمربع در آتش خانه و اسفراین در دست احداث است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9045

به "بیش از 32هزار نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 32هزار نفر از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید