بیماری طاعون خیارکی اتفاق جدیدی نیست، زمان شیوع آنفلوانزا

به گزارش شیوا مارکت، متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بیماری هایی همچون طاعون خیارکی در برخی کشورها بومی منطقه محسوب می شود، گفت: مشاهده موارد آلودگی به طاعون خیارکی، اتفاق جدیدی نیست.

بیماری طاعون خیارکی اتفاق جدیدی نیست، زمان شیوع آنفلوانزا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، مجید مرجانی، با اشاره به اینکه انتشار برخی مطالب بی پایه و اساس در شبکه های اجتماعی، صرفاً تنش و اضطراب را در جامعه افزایش می دهد، اظهار کرد: بروز بیماری های عفونی از جمله تب کریمه کنگو، آنفلوانزای خوکی و طاعون خیارکی همزمان با شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق دنیا و انتشار مطالب غیر علمی در این زمینه، یکی از مواردی است که به نگرانی های مردم دامن زده است.

وی ادامه داد: بسکمک از این بیماری ها در برخی کشورها، بومی همان منطقه هستند و هر سال در یک دوره زمانی شیوع پیدا کرده و سیستم بهداشتی و درمانی را درگیر می کند؛ بنابراین مشاهده موارد آلودگی به طاعون خیارکی یا بیماری های عفونی دیگر در برخی مناطق، اتفاق جدیدی نیست.

مرجانی شرح داد: کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و در برخی فصول بیماری هایی مثل تب کریمه کنگو و لپتوسپیروز که ممکن است علائمی شبیه به ویروس کووید 19 داشته باشند، شایع و مانند هر سال کنترل می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آنفلوانزا را متفاوت تر از سایر بیماری های عفونی بومی دانست و اضافه نمود: طبق سال های گذشته، امسال نیز احتمال شیوع آنفلوانزا از اوایل پاییز تا اواخر زمستان وجود دارد و این احتمال قابل توجه است و همراهی آن با همه گیری کرونا مسائل بیشتری را در پی خواهد داشت.

مرجانی در ادامه از غلبه بر این دو معضل به کمک انجام اقدامات پیشگیرانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی عموم مردم ابراز امیدواری کرد.

وی ضمن بیان لزوم بی توجهی به مطالب غیر علمی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مطرح نمود: احتیاط و هشدارهایی که منجر به بهبود رفتارهای بهداشتی مردم شود، بسیار بجا و منطقی است، اما شایعاتی که از مبادی غیررسمی نشر پیدا می کنند، نه تنها منجر به ترویج رفتارهای اجتماعی منطقی نمی شود، بلکه جامعه را دچار وحشت می کند.

مرجانی در سرانجام خطاب به مردم شرح داد: لطفاً به شایعات توجه نکنید و در نظر داشته باشید اطلاعات علمی و بهداشتی موثق از مبادی رسمی از جمله وزارت بهداشت، منتشر می شود.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21797

به "بیماری طاعون خیارکی اتفاق جدیدی نیست، زمان شیوع آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری طاعون خیارکی اتفاق جدیدی نیست، زمان شیوع آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید