بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی شد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: از اول خرداد ماه، بیمه نامه کاغذی شخص ثالث حذف و صدور بیمه نامه به شکل الکترونیکی انجام می گردد.

بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی شد

به گزارش خبرنگاران، بیمه نامه های شخص ثالث فیزیکی از ابتدای خردادماه حذف شده و بیمه به صورت الکترونیکی صادر و یک کد به مردم داده می گردد.

پیشتر رییس شورای عالی بیمه به شرکت های بیمه ای تاکید نموده بود که کلیه بیمه نامه های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر نموده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه نامه را به وسیله ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه گذاران خود اعلام نمایند.

همچنین متعاقب ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای مبنی بر فراهم آوری شرایط لازم برای ارایه خدمات بیمه ای بدون ارایه نسخه فیزیکی و بروز بعضی از ابهامات از سوی شبکه فروش شرکت های بیمه و بیمه گذاران محترم، در اطلاعیه ای اعلام نمود:

- فراهم آوردن شرایط لازم برای حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث ارتباطی با صدور برخط و الکترونیکی بیمه نامه ها ندارد و این برنامه هیچ گونه مسئله ای را برای شبکه فروش به وجود نمی آورد.

- هرگونه تصمیم به اجرایی نمودن تکلیف قانونی مبنی بر فروش الکترونیکی در آینده با حفظ مصالح و منافع شبکه فروش زحمتکش شرکت های بیمه صورت خواهد گرفت.

- صدور بیمه نامه ها مطابق با روال موجود ازطریق نمایندگی ها انجام می گردد و این برنامه برای صرفه جویی در مصرف بی رویه کاغذ، یاری به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضور بیمه گذاران اجرا خواهد شد.

- استارت آپ های بیمه ای هم چون گذشته حق صدور هیچ نوع بیمه نامه ای را ندارند و صدور بیمه نامه ها صرفا به وسیله نمایندگی ها و یا شعب شرکت های بیمه ای انجام می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20243

به "بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید