پورکاشیان و حجازی پور نمی خواهند برای کشور دیگری مسابقه دهند، دنبال مربی خارجی هستیم

به گزارش شیوا مارکت، رییس فدراسیون شطرنج گفت: دنبال جذب یک مربی خارجی برای شطرنج بازان سطح یک هستیم و چند گزینه را آنالیز کردیم.

پورکاشیان و حجازی پور نمی خواهند برای کشور دیگری مسابقه دهند، دنبال مربی خارجی هستیم

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص اوضاع شطرنج ایران اظهار کرد: شطرنج بازان ما سخت در حال تمرین هستند. ما هم دنبال جذب یک مربی هستیم و چند گزینه را آنالیز کردیم. با چند مربی خارجی همزمان صحبت کردیم تا اگر بشود با یکی به توافق برسیم. نزدیک به توافق نهایی هستیم. ما با مربیانی همچون پیتر لکو مجارستانی، سالک کیسیان ارمنستان و باکرون فرانسوی مذاکره کردیم که در نهایت باید با یکی از این گزینه ها به توافق نهایی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون قصد ندارد با سوکولف ادامه همکاری داشته باشد گفت: اگر مقداری شرایطمان بهتر شود او را برای بازیکنان سطح دوم می آوریم. در حال حاضر بازیکنان سطح یک که چهار نفر هم هستند بیشتر معتقدند که دیگر سوکولف برایشان کافی است و در این دو سه سال هر چه که می دانسته به آن ها آموخته است. اما برای بازیکنان سطح دو همچون آرین غلامی و پورآقابالا که جوان و از استعدادهای خوب ما هستند، سوکولف می تواند آنها را هم همانند بازیکنان شاخص ما بالا بیاورد.

وی در خصوص حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا و هزینه های اعزام اظهار کرد: ما طبق آئین نامه قهرمانان کشور را با هزینه فدراسیون اعزام خواهیم کرد. آنوشا مهدیان و فیروزجا قهرمانان کشور ما هستند که با هزینه فدراسیون اعزام می شوند و دو شطرنج باز دیگر پرهام مقصودلو و پویا ایدنی نیز به صورت آزاد به این مسابقات می روند. یک داور هم از ایران به این مسابقات اعزام خواهد شد. امیدوار هستیم که در این مسابقات که پنج سهمیه جام جهانی توزیع می شود علیرضا و پویا با توجه به اینکه قدرتشان بیشتر از قبل شده است بتوانند سهمیه بگیرند.

او ادامه داد: بلافاصله بعد از قهرمانی آسیا، مسابقات غرب آسیا را داریم که در اردن برگزار می شود. امیدوار هستیم در آن مسابقه هم بهترین نتیجه حاصل شود. البته در غرب آسیا کشوری به عنوان رقیب نداریم. تنها رقبای ما یک خانم قطری چینی الاصل است که احتمال حاضر نشدنش در این مسابقات وجود دارد. او خزانه دار فدراسیون جهانی است. همچنین سالم عبدالرحمن که ایرانی الاصل است و ریتینگش 2650 است از دیگر رقبای بازیکنان ما است. اما با این حال امیدوار هستیم که شطرنج بازان ایرانی نتیجه خوبی بگیرند.

پهلوان زاده در خصوص اینکه چند نفر به این مسابقات اعزام می شوند و هزینه اعزام به غرب آسیا چطور است گفت: در این مسابقات سارا سادات خادم الشریعه و مبینا علی نسب در بخش بانوان حضور خواهند داشت. در بخش پسران هم بستگی دارد که در قهرمانی آسیا چه کسی سهمیه می گیرد. اگر پویا و علیرضا سهمیه نگیرند هر دو در این مسابقات شرکت خواهند کرد، اما اگر سهمیه را در قهرمانی آسیا بگیرند به این مسابقات اعزام نمی شوند. فدراسیون شطرنج بازان را حمایت می نماید و تا جایی که امکانش باشد حمایت خواهد نمود. طبق قوانین باز هم قهرمانان کشور با هزینه فدراسیون اعزام خواهند شد. آن ها را یاری خواهیم کرد و در دوره قبل هم ما حتی بیشتر از تعهدمان هزینه کردیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور خیلی وقت است که در ایران مسابقه نداده اند گفت: آتوسا آمریکا است و کارهایش تمام شود باز می شود. او خیلی علاقه مند است که برای ایران بازی کند. میترا هم سوم ژوئن بر می شود. هیچ کدام قصد ندارند که از ایران بروند و برای دیگر کشورها بازی نمایند.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6257

به "پورکاشیان و حجازی پور نمی خواهند برای کشور دیگری مسابقه دهند، دنبال مربی خارجی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورکاشیان و حجازی پور نمی خواهند برای کشور دیگری مسابقه دهند، دنبال مربی خارجی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید