تاماش آیان برای وزنه برداری ایران سم پاشی کرد تا یاری!، شانس کیانوش برای کسب سهمیه قبل از کرونا کم بود

به گزارش شیوا مارکت، وزنه بردار سابق کشورمان گفت: بعید می دانم تاماش آیان به وزنه برداری ایران یاری خاصی نموده باشد، ضمن اینکه هر یاریی بوده پول آن را دریافت نموده و از روی عشق و علاقه ای نسبت به ما نبوده است.

تاماش آیان برای وزنه برداری ایران سم پاشی کرد تا یاری!، شانس کیانوش برای کسب سهمیه قبل از کرونا کم بود

بهداد سلیمی در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره شرایط وزنه برداری و تعویق یک ساله المپیک گفت: به نظر من تعویق یک ساله المپیک به نفع وزنه برداری ما است و یک فرصت خیلی ایده آل برای ما محسوب می گردد. ما سهراب مرادی مصدوم را داریم که در این یک ساله می تواند ریکاوری کند و برگردد، کیانوش رستمی تقریباً ناآماده را داریم که او هم فرصت دارد که بتواند یک ریکاوری خوبی انجام داده و به روزهای اوجش برگردد. علی داودی جوان را داریم که من فکر می کنم با توجه به سن و سالی که دارد، یک سال فرصت برای افزایش رکورد برای او فرصت خیلی خوبی است تا بتواند خودش را به جمع مدعیان سنگین وزن برساند و بتواند ان شاءالله در المپیک مدال آوری کند. البته نفرات دیگر هم مثل علی هاشمی و سایر دوستان هم هستند و به نظرم فرصت خیلی خوبی است به شرط اینکه ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام وزنه بردار شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد، اظهار کرد: من حس می کنم در سنگین وزن، علی داودی را خواهیم داشت و در 96 کیلو هم بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی هر کدام که بتوانند امتیاز بیشتری بیاورند، چون هر دو خیلی نزدیک هستند نمی توان از الان پیش بینی کرد ولی یکی از گزینه های تقریباً بالای 90 درصد ما می تواند علی داودی باشد.

سلیمی در پاسخ به این سوال که می گویند کیانوش رستمی شانس زیادی ندارد برای کسب سهمیه ندارد، گفت: نه. به نظرم اگر این صحبت قبل از این بحث کرونا می شد من هم چنین نظری داشتم. ولی فرصت پیش آمده به دلیل کرونا فرصت خیلی خوبی است. با کیانوش هم که در ارتباط هستم، واقعاً تمرینات خودش را رها ننموده و به قولی دارد سفت و سخت تمرین می نماید تا خود را به روزهای اوج برگرداند.

وزنه بردار سابق تیم ملی کشورمان در خصوص رسوایی تاماش آیان بود و تأثیری او در موضوع دوپینگ مطرح نمود: تاماش آیان از بحث دوپینگ و آنتی دوپینگ به عنوان یک منبع درآمد شخصی استفاده می کرد ولی اینکه بگوییم دوپینگ ورزشکاران ما را مثبت می نموده یا اینکه ورزشکار ما منفی بوده و ایشان مثبت می نموده، نه، اصلاً خارج از اختیارات او بوده است. چون نمونه هایی که گرفته می گردد، درست است از طرف فدراسیون جهانی می آیند و گرفته می شوند ولی مستقیماً می فرایند به آزمایشگاه هایی که زیرمجموعه وادا هستند و فدراسیون جهانی نمی تواند در وادا دخالتی داشته باشد. اینکه دخالت در رابطه با بحث دوپینگ این صحبت هایی که شده، بیشتر به خاطر بحث درآمدزایی حالا یا فدراسیون یا شخصی بوده ولی اینکه ما بخواهیم بگوییم به عمد دوپینگ کسی را مثبت نموده، من بعید می دانم. حالا شاید چنین چیزی باشد ولی چنین چیزی به ذهن من خطور نمی نماید.

سلیمی در خصوص حمایت تاماش آیان از وزنه برداری ایران و اظهارنظر رضازاده درباره او گفت: بعید می دانم یاری خاصی نموده باشد. به هر حال اگر هم یاریی نموده حالا یا قبلش یا بعدش، پولی دریافت نموده که این یاری را انجام داده و از روی عشق و علاقه ای که نسبت به ما داشته نبوده است ولی بعید می دانم یک چنین چیزی باشد. ما هر مدالی که گرفتیم و هر اتفاقی که افتاده به خاطر شایستگی جوانان و ورزشکاران ما بوده است حالا چه از زمان آن نسل قبل از ما که رضازاده و ... بودند، چه زمان نسل ما، یاری مثبت بعید می دانم، حالا سمپاشی یا یاری منفی شاید نموده باشد ولی یاری مثبت بعید می دانم. آن اتفاقاتی که برای شاهین نصیری نیا افتاد، اتفاقاتی که برای من افتاد، بعید می دانم!

وی در خصوص تجربه مربیگری اش در لیگ وزنه برداری گفت: تجربه خیلی خوبی بود. به هر حال مربیگری خیلی متفاوت از وزنه برداری است. در بحث وزنه برداری، شخص روی کار و حرکات خود تمرکز می نماید ولی اینجا ما باید هم زمان 10 ورزشکار، دو یاری مربی، ماساژور و تدارکات، روی همه اینها باید تمرکز کنیم و به نظر من کار خیلی سختی است. حالا شاید از نظر بدنی آن فشاری که به وزنه بردار می آورد، نیاورد ولی از نظر ذهنی و روحی و روانی فشار زیادی روی مربی هست. خدا را شکر سال جاری در اولین تجربه مربیگری ام، عزیزان ما در بازار عظیم ایران به من اعتماد کردند و پیش آنها واقعاً روسیاه نشدم و توانستم از این کار، پیروز بیرون بیایم.

سلیمی در خصوص ادامه همکاری اش با این تیم مطرح نمود: إن شاءالله. اگر قصد داشته باشند سال آینده هم در مسابقات شرکت نمایند، حتماً!

4057/

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20165

به "تاماش آیان برای وزنه برداری ایران سم پاشی کرد تا یاری!، شانس کیانوش برای کسب سهمیه قبل از کرونا کم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاماش آیان برای وزنه برداری ایران سم پاشی کرد تا یاری!، شانس کیانوش برای کسب سهمیه قبل از کرونا کم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید