زوار: قهرمانی در آسیا برایم طلسم شده بود، انتخاب بهترین ها از نقاط تاریک مسابقات بود

به گزارش شیوا مارکت، سرمربی تیم تکواندو نوجوانان گفت: پس از 8 دوره حضور در مسابقات آسیایی، قهرمانی این مسابقات برایم طلسم شده بود.

زوار: قهرمانی در آسیا برایم طلسم شده بود، انتخاب بهترین ها از نقاط تاریک مسابقات بود

محمدرضا زوار در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد قهرمانی تیم نوجوانان تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مسابقات به خصوص درسطح نوجوانان پسر از کیفیت بالایی برخوردار بود و چند بازیکن المپیک نوجوانان در این مسابقات حضور داشتند. حامد عسگری بازیکن المپیکی ما در این رقابت ها در دیدار نهایی شکست خورد و در بخش دختران نیز مهلا مومن زاده، نایب قهرمان بزرگسالان دنیا به مدال نرسید.

وی توضیح داد: این مسابقات از نظر کمی و کیفی بسیار بالا بود و اکثر 31 کشورها در وزن های مختلف بازیکن داشت. ازبکستان در این رقابت ها پیروز به کسب 2 مدال طلا شد و هر بازی در این رقابت ها حکم یک فینال را برای ما داشت. بازی های ما در این مسابقات ایده آل بود و اکثر بچه های ما حریفان خود را 20 تایی کردند.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در مورد احساس خود پس از کسب نخستین قهرمانی ایران پس از 10 دوره برگزاری مسابقات گفت: قهرمانی در آسیا برای من طلسم شده بود. من در 4 دوره این مسابقات سرمربی، 3 دوه یاری مربی و مربی و یک دوره نیز مدیرفنی بودم که این اتفاق نیفتاده بود، اما خدا راشکر در این دوره زمانی و شرایط مالی کشور که اردوی محدودی داشتیم به قهرمانی رسیدیم تا باز هم نشان بدهیم در شرایط سخت تر، بهتر نتیجه می گیریم.

زوار در مورد عدم انتخاب خود به عنوان بهترین مربی مسابقات با وجود کسب عنوان قهرمانی تیمی مسابقات، کسب 5 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز انفرادی مطرح نمود: یکی از نقاط تاریک مسابقات همین موضوع بود و سیاسی بازی معمولا از تصمیمات اتحادیه تکواندو آسیا در مسابقات قاره ای است. در وزن نهم کشور اردن پیروز به کسب مدال طلا شد که واقعا این اتفاق جای سوال داشت.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه تکواندو آسیا چند بازی را عقب انداختن تا تکواندوکاری اردنی در مقابل برادر پادشاه اردن مسابقه بدهد و به مدال طلا برسد. اردن غیر از این مدال به یک مدال نقره و یک مدال برنز دیگر دست پیدا کرد و در 7 وزن بازیکن آنها با اختلاف از دور مسابقات حذف شدند، اما اتحادیه تکواندو آسیا برترین مربی را از اردن انتخاب کرد تا هوای این کشور را به خاطر میزبانی داشته باشد.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان با اشاره به اینکه کسب عنوان بهترین مربی برای او مهم نبوده است، گفت: برای من قهرمانی تیمم بعد از 10 دوره حضور و 18 سال فعالیت در رده نوجوانان مهمتر بود. قهرمانی دنیا را در کارنامه خود داشتم و انتظار داشتم قهرمانی آسیا را نیز داشتم که خدا را شکر بالاخره به این مهم رسیدم. مسابقات آسیایی واقعا از مسابقات دنیای سخت تر است و دلیل آن نیز تصمیمات سیاسی اتحادیه تکواندو آسیا در برگزاری مسابقات است.

زوار ادامه داد: تنها 50 درصد داورانی که در آسیا حضور دارند خوب هستند و 50 درصد آنها حتی توانایی داوری را ندارند. همین مسائل مسابقات آسیایی و کسب سکوی قهرمانی این مسابقات را سخت تر از دنیای می نماید. امیدوارم در مسابقات دنیای نیز به این افتخارات دست پیدا کنیم . رکورد کسب 7 مدال طلا در مسابقات دنیای 2018 تونس بی نظیربود، اما بچه ها ما توانایی تکرار این پیروزیت را دارند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: این قهرمانی حاصل یک کار تیمی بود و من به تنهایی در این پیروزیت نقش داشتم. دستیاران من کریمی و ناصری زحمات زیادی را کشیدند و همه ارکان فدراسیون از جمله سازمان تیم های ملی یاری کردند تا این پیروزیت حاصل گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8303

به "زوار: قهرمانی در آسیا برایم طلسم شده بود، انتخاب بهترین ها از نقاط تاریک مسابقات بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوار: قهرمانی در آسیا برایم طلسم شده بود، انتخاب بهترین ها از نقاط تاریک مسابقات بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید