تجربه ماهیگیری دلنشین در کنار تالاب بلمک

به گزارش شیوا مارکت، استان لرستان را همه به عنوان استان تالاب ها می شناسند، تالاب هایی که از جاذبه های گردشگری طبیعی این استان محسوب می شوند. تالاب بلمک از جمله تالابهای بزرگ این استان است که در دل روستای بلمک در دهستان جایدر از توابع بخش مرکزی شهرستان پل دختر قرار گرفته است. برای دیدن این تالاب که عنوان بزرگترین تالاب استان لرستان را هم از آن خود نموده باید به 12 کیلومتری شهر پل دختر بروید.

تجربه ماهیگیری دلنشین در کنار تالاب بلمک

اگر چه مساحت تالاب بلمک امروز از 600 هکتار به 14 هکتار رسیده، اما هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن در حوزه گردشگری دارد. بومی های منطقه به این تالاب به زبان لری گری بلمک می گویند. جایی که در آن می توانید هم شاهد زیبایی های طلوع و غروب خورشید باشید هم زندگی گونه های مختلف جانوری اعم از قورباغه، لاکپشت، خرچنگ، ماهی کپور و پرندگان مهاجر.

تالاب بلمک از قدیم الایام یکی از انتخاب های ماهیگیران حرفه ای بوده و هست. سکوت حاکم بر منطقه در کنار وجود ماهیان کپور در دل تالاب همه از مولفه هایی بوده که ماهیگیران را جذب آن می نماید.

خاک حاصلخیز حاشیه این تالاب هم بستر را برای رویش گیاهانی چون سرخس، ابزیف، پونه، شبدر، جلبک سبز، شقایق و خارشتر فراهم نموده و فصل بهار و تابستان عطر و بوی این گیاهان خود رو در گوشه و کنار تالاب به مشام می رسد.

بستر این تالاب همچنین سالانه میزبان پرندگان مهاجر زیادی از جمله حواصیل است که علاقمندان به حوزه پرنده نگاری را در فصل حضور این میهمانان داخلی و خارجی به حاشیه خود می کشاند.

قرار دریافت تالاب بلمک در راستا کریدور شمال به جنوب، خالق چشم اندازی زیبا و طبیعی است که پیشنهاد می کنیم در سفری کوتاه از مجموعه این زیبایی ها دیدن کنید.

در سفر به پل دختر سرسبز و دیدن این تالاب حتما سری هم به روستای بلمک بزنید و میهمان طایفه خونگرم میر، ترکارانی و طایفه ای از بختیاری های معروف به میر حسین شوید و توشه ای از سوغات بومی این منطقه اعم از نان های محلی و لبنیات روستایی را تهیه کنید.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9275

به "تجربه ماهیگیری دلنشین در کنار تالاب بلمک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ماهیگیری دلنشین در کنار تالاب بلمک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید