تحریم های ظالمانه حقوق اساسی ملت ایران را نشانه گرفته است

به گزارش شیوا مارکت، یک وکیل دادگستری گفت: تحریم ها باعث شده که ارسال یاری های اقتصادی و وجوه نقدی از سوی کشورهای دنیا برای زلزله زدگان و سیل زدگان سخت باشد.

تحریم های ظالمانه حقوق اساسی ملت ایران را نشانه گرفته است

حسین محمدنبی در گفت وگو با خبرنگاران درباره تاثیر تحریم ها در جلوگیری از وصول یاری های بین المللی به ایران در حوادثی مانند سیل، گفت: این وضعیت نگران نماینده است. اولین مشکل، بحث فراوری نفت و منع واردات از اروپا و آسیا است که نگرانی های بزرگی را ایجاد نموده است. به عنوان مثال توتال فرانسه قراردادهای مختلفی داشته و قراردادهای 5 میلیاردی نیز داشته که آن را رها نموده است.

وی اضافه نمود: ارسال یاری های اقتصادی برای زلزله زدگان و سیل زدگان و مواردی از این قبیل سخت است و برای کشورهای مختلف دنیا که در یک چنین موقعیتی مبادرت به یاری به کشوری که آسیب دیده است می نمایند، مسائلی را ایجاد نموده است زیرا اگر آنها بخواهند برای یاری پول حواله نمایند، باید به وسیله کار بانکی انجام گردد و از آنجا که ما در تحریم بانکی هستیم، آنها باید به چه صورت باید در این زمینه اقدام نمایند.

این حقوقدان ادامه داد: در بحث سوئیفت و نحوه پرداخت و دریافت ها وضعیت بد بانکی را پیدا کردیم. ما ارتباط بانکی نمی توانیم داشته باشیم و مبادرت به تحریم ما کردند و کشورهای مختلف را تهدید کردند که نباید با ما ارتباط داشته باشند.

این وکیل دادگستری اضافه نمود: بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل اینکه به ایران یاری کردند، مشمول جرایم سنگین شدند و این تحریم ها باعث شده که از یاری های شرکت ها و سازمان های مختلف به زلزله زدگان و آسیب دیدگان جلوگیری گردد.

محمدنبی اضافه نمود: آنچه که برای یاری به ایران پرداخت می گردد، به صورت روپیه و یوان و... است و تحریم ها باعث شده نگرانی هایی برای ما ایجاد کند و مردم آسیب ببینند، اگر چه مردم دنبال این هستند که دولت محترم بتواند با این وضعیت مبارزه کند.

وی گفت: یکی از مسائل مربوط به اینکه کشورها و دولت های خارجی نمی توانند پرداختی داشته باشند، مربوط به تحریم ها است که باعث شده بانک ها نتوانند اقداماتشان را انجام دهند و این موضوع بزرگترین ایرادی است که بر قوانین بین المللی وارد است و باید سازمان ملل و دیگر سازمان های دنیای رویه شان را تغییر بدهند.

محمدنبی اضافه نمود: در رابطه با بحث مربوط به نقض حقوق بشر اقداماتی که اجرا شده خلاف منشور سازمان ملل متحد است. متاسفانه با تحریم های ظالمانه حقوق اساسی ملت و مردم ایران گرفته شده است. کشورهای غربی اجازه نمی دهند که دارو وارد کشور گردد و بعد می گویند که دارو آزاد است. قطعنامه ها علیه مردم ایران است و بسیار متاسفم که شورای حقوق بشر سازمان ملل به این موضوع توجه نمی نمایند.

محمدنبی توضیح داد: آسیب دیدگان سیل در وضعیت بدی به سر می برند و این وضعیت حق توسعه، سلامت و حیات ما را گرفته است. در بحث تحریم ها، دیگر کشورها و نیز سازمان های غیر دولتی کوتاهی نموده اند. امیدوارم دولت و ملت در حدی با هم هماهنگ شوند که ان شاءالله بتوانند این نگرانی ها را رفع نمایند.

وی در انتها گفت: ما شاهد عدم رعایت منشور سازمان ملل که توسط دولت های غربی اعمال می گردد، هستیم؛ در حالی که باید منشور سازمان ملل متحد اجرا گردد و امیدوارم همه با همکاری همدیگر از این نگرانی خارج شویم.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4771

به "تحریم های ظالمانه حقوق اساسی ملت ایران را نشانه گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ظالمانه حقوق اساسی ملت ایران را نشانه گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید