ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم آرزوی سلامتی ترامپ برای اون

به گزارش شیوا مارکت، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارنظر در خصوص رهبر کره شمالی که گفته می گردد به شدت بیمار است گفت: من می دانم چه خبر است اما نمی توانم در خصوص آن صحبت کنم.

ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم آرزوی سلامتی ترامپ برای اون

ترامپ روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی در کاخ سفید اظهار کرد که وی شرایط کیم جونگ اون را می داند اما با این حال از شرح بیشتر خودداری کرد.

وی ادامه داد: من فقط امیدوارم همه چیز خوب پیش برود من اوضاع را خیلی خوب درک می کنم.

اظهارات ترامپ بعد از طرح بعضی شایعات در خصوص رهبر کره شمالی که گفته می گردد بعد از یک عمل جراحی به سختی بیمار است یا اینکه به خاطر ترس از ابتلا به کرونا خود را ایزوله نموده است مطرح می گردد.

ترامپ چند روز پیش نیز گفته بود که از حال کیم مطلع است اما نمی خواهد در خصوص آن صحبت کند وی همچنین گفته بود که شما خبرنگاران هم به زودی از شرایط وی مطلع خواهید شد.

آمریکا در حال آماده شدن برای هرگونه اتفاق در کره شمالی است

همزمان با واکنش ترامپ به شرایط سلامتی کیم جونگ اون، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم خاطرنشان کرد کشورش شرایط کره شمالی را زیر نظر دارد و خود را برای هر سناریو و اتفاقی در کره شمالی آماده می نماید.

او که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد اضافه کرد: مساله غیبت کیم از انظار عمومی برای بیش از دو هفته، غیر معمول است اما غافلگیر کننده نیست.

وزیر خارجه آمریکا توضیح داد بیشتر از این چیزی برای ارایه ندارم ولی ما همچنان از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم تا اطمینان حاصل کنیم که برای هر واقعه ای در کره شمالی آماده هستیم.

پمپئو روز گذشته نیز گفته بود ایالات متحده نشانی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در میان حدس ها که می گویند او به شدت بیمار است ندیده است اما همچنان بر رفتار این کشور نظارت دارد.

غیبت 20 روزه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در انظار عمومی باعث ایجاد شایعاتی در خصوص شرایط سلامتی وی شده است، کیم جونگ اون 36 ساله آخرین بار در 11 آوریل (23 فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواهان تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود.

عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت 108 امین سالگرد تولد کیم ایل سونگ در 15 آوریل (27 فروردین)، حدس هایی را در خصوص سلامت وی برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال 2011، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

بعضی رسانه های آمریکایی و کره ای در بعضی اخبار تایید نشده گفته بودند که کیم بعد از انجام یک عمل جراحی سخت، به شدت بیمار است.، ایرنا

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19515

به "ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم آرزوی سلامتی ترامپ برای اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم آرزوی سلامتی ترامپ برای اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید