تصاویر تاریخی از پایتخت تابستانی هخامنشیان و اشکانیان ، نمایی متفاوت از آرامگاه بوعلی در همان قدیم را ببینید

به گزارش شیوا مارکت، تصاویری از همدان قدیم منتشر شده است که نمایی متفاوت از این شهر را به نمایش می گذارد.

تصاویر تاریخی از پایتخت تابستانی هخامنشیان و اشکانیان ، نمایی متفاوت از آرامگاه بوعلی در همان قدیم را ببینید

خبرنگاران: همدان یکی از کهن ترین شهرهای دنیا است. نام آن برای نخستین بار به نام اَمَدانه یا آمادی در کتیبه تیگلت پیلسر یکم (1100 پیش از میلاد) پادشاه آشور آمده است. این شهر پایتخت پادشاهان ماد بوده و در دوران های هخامنشی و اشکانی پایتخت تابستانی آنان نیز بوده است.

همدان را به نام هگمتانه و سپس اکباتان می نامیدند. در سال 550 هجری قمری این شهر به دست کوروش پادشاه هخامنشی به تصرف در آمد و در دوران هخامنشی، اسکندر، اشکانیان و ساسانیان از شهر همدان به عنوان پایتخت تابستانی استفاده می کردند. قدیمی ترین آثار یافت شده از محوطه باستانی هگمتانه و نیز کتیبه های گنج نامه مربوط به دوران هخامنشیان است.

طرح کارل فریش در میدان مرکزی شهر و 6 خیابان منشعب و کمربندی های آن در دوره پهلوی اول یعنی از اواخر سال 1310 به بعد روی بافت قدیمی شهر همدان اجرا شده است.

آرامگاه بوعلی سینا نماد شهر همدان و یکی از نمادهای پیشینه ایران در فرهنگ و دانش و علم به شمار می رود.

عکس های تاریخی همدان اخیرا با عنوان کهن قاب همدان همراه با کتاب تاریخ عکاسی در همدان در موزه عکسخانه این شهر رونمایی شده است. سه قطعه عکس از این کتاب را در زیر ببینید. در یکی از این تصاویر نمایی متفاوت از آرامگاه بوعلی سینا مشاهده می گردد.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: چمدان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8596

به "تصاویر تاریخی از پایتخت تابستانی هخامنشیان و اشکانیان ، نمایی متفاوت از آرامگاه بوعلی در همان قدیم را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تاریخی از پایتخت تابستانی هخامنشیان و اشکانیان ، نمایی متفاوت از آرامگاه بوعلی در همان قدیم را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید