معین حریم مناطق تاریخی دغدغه جدی میراث فرهنگی شهریار

به گزارش شیوا مارکت، فرشید ستایش راد رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: حفظ آثار تاریخی یکی از اصلی ترین وظایف مجموعه میراث فرهنگی به شمار می رود و با توجه به تاریخی بودن شهرستان شهریار، این مسئولیت سنگین تر می گردد.

معین حریم مناطق تاریخی دغدغه جدی میراث فرهنگی شهریار

وی اضافه نمود: تحقق این مهم نیازمند همیاری دستگاه های بسیاری است و مجوعه میراث فرهنگی برای انجام این وظیفه به تنهایی قادر نخواهد بود آنطور که شایسته است، انجام وظیفه کند.

ستایش راد گفت: در حال حاضر یکی از جدی ترین معضلات در حوزه حفظ میراث فرهنگی، معین حریم مناطق و محدوده های تاریخی است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار اضافه نمود: در چارچوب معین حریم تعیین می گردد که محدوده حفاظتی آثار تاریخی و باستانی چند متر است و کدام فعالیت ها و با چه کاربری هایی در اطراف محدوده های تاریخی مجاز به شمار می رود.

ستایش راد در مورد رشد قارچ گونه سفره خانه های سنتی در شهرستان شهریارنیز مطرح کرد: میراث فرهنگی در قبال سفره خانه هایی که از سوی این مجموعه مجوز دریافت نموده اند، جوابگو است و اگر فردی بصورت غیر مجاز اقدام به راه اندازی سفره خانه نموده، مسئولیتش با میراث فرهنگی و گردشگری نخواهد بود و متولی پیگیری چنین موردی اتحادیه این صنف است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شهریار یادآور شد: سفره خانه هایی که به اخذ مجوز از این مجموعه مبادرت ورزیده اند در چارچوب استانداردهای لحاظ شده فعالیت می نمایند و ما نیز برای ارائه خدمات شایسته تر به شهروندان و گردشگران در این مراکز، در حد توان و اختیارات موجود از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نمی کنیم.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16112

به "معین حریم مناطق تاریخی دغدغه جدی میراث فرهنگی شهریار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین حریم مناطق تاریخی دغدغه جدی میراث فرهنگی شهریار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید