جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و کوثر تشکیل شد

به گزارش شیوا مارکت، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال از تشکیل جامعه تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و هتلداران شهرستان های خلخال و کوثر اطلاع داد.

جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و کوثر تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، محمد رضا شایقی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال با اعلام این خبر اضافه کرد: جامعه تاسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و هتل داران خلخال و کوثر نخستین تشکل غیردولتی پس از اردبیل در این زمینه است که با هدف صدور پروانه های فعالیت هتل ها ، مراکز گردشگری و اقامتی و حذف هزینه های مربوط به سفر به مرکز استان راه اندازی می گردد.

او اظهار کرد: از این پس فعالیت های مربوط به صدور پروانه فعالیت و نحوه کار تاسیسات زیر مجموعه گردشگری زیر نظر این جامعه اداره شده و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نظارت بر نحوه عملکرد این تشکل غیردولتی را عهده دار خواهد بود.

شایقی اضافه کرد: صدور پروانه سالانه فعالیت هتل های منطقه نیز منوط به شرکت مدیران و کارکنان هتل های فعال در دوره های آموزشی هتلداری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: هم اکنون مجموع اتاق های 10 هتل و هتل آپارتمان فعال و دارای پروانه فعالیت در شهرستان های خلخال و کوثر 100 اتاق و سوئیت با ظرفیت 500 تخت بوده که در کنار این مجموعه 80 خانه مسافری مجاز و ساماندهی شده با ظرفیت 320 تخت در اسکان مسافران و گردشگران منطقه جنوب استان اردبیل فعالیت دارند.

او با بیان اینکه هم اکنون چند پروژه هتل سازی و مجموعه های گردشگری و مراکز اقامتی در خلخال در حال انجام است، اظهار کرد: با بهره برداری از مجموعه مرکز اقامتی قصرهای چوبی ، مرکز اقامتی و هتل ازناو ، هتل رغائب و هتل های هشجین و کلور در مراکز بخش های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق ها و تخت های پذیرش گردشگران به 2 برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.

در این جلسه اعضای هیات موسس جامعه تاسیسات گردشگری ، مراکز اقامتی و هتلداران منطقه جنوب استان انتخاب شدند.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.

وجود 12 کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل نموده است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9662

به "جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و کوثر تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه تاسیسات گردشگری خلخال و کوثر تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید