تغییر اسم و نمره دهی درس فارسی دوره اول متوسطه

به گزارش شیوا مارکت، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر اسم و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و نگارش دوره اول متوسطه اطلاع داد.

تغییر اسم و نمره دهی درس فارسی دوره اول متوسطه

به گزارش خبرنگاران، محمود امانی طهرانی در چهلمین جلسه کمیسیون تعیین شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه 986 شورای عالی آموزش و پرورش، موضوع واگذاری اختیار تصویب بعضی از مقررات به کمیسیون تعیین شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون پس از بحث و آنالیز درباره درس قرائت فارسی و انشاء دوره اول متوسطه با تغییر اسم و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و انشاء این دوره از سال تحصیلی 1401 - 1400 موافقت کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه اسم قرائت و دستور زبان فارسی به فارسی و نوع ارزشیابی آن از شفاهی به کتبی - شفاهی به مقدار نمره 10 -10 و اسم انشاء به نگارش تغییر یافت.

امانی طهرانی توضیح داد: یکی از دغدغه های اصلی دبیران ادبیات فارسی و نگارش تغییر اسم و شیوه سنجش و ارزشیابی درس قرائت فارسی از شفاهی به کتبی - شفاهی بود تا بتوانند همه ساحت های ذوقی و دانشی این درس را مورد سنجش قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خاتمه گفت: از آنجایی که بخش عمده ای از محتوای درس فارسی را درک مطلب، واژگان، دانش های زبانی و ادبی، تاریخ ادبیات و تحلیل متن تشکیل می دهد که صرفاً به شیوه قرائت اجرا نمی گردد، لذا در این جلسه پیشنهاد شد اسمفارسی در کارنامه و سرفصل های درسی جایگزین قرائت فارسی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29542

به "تغییر اسم و نمره دهی درس فارسی دوره اول متوسطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر اسم و نمره دهی درس فارسی دوره اول متوسطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید