تقدیم استوارنامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به وزیر امور خارجه

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران استوارنامه خود را تقدیم دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

تقدیم استوارنامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به وزیر امور خارجه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای دکتر سید جعفر حسین پس از ارائه استوارنامه خود به آقای دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به طور رسمی پست خود را در این کشور تحویل گرفت و نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران شد.

آقای دکتر حسین در تاریخ 12 فروردین 1400 به عنوان نماینده کشوری سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

وی پیش از انتصاب به عنوان نماینده کشوری ایران، از 11 خرداد 1398 تا 11 فروردین 1400 رییس دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بوده است.

آقای دکتر حسین همچنین به عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در لیبی (شهریور 1394 - تیر 1398) و سرپرست دفتر نمایندگی این سازمان در تونس (اردیبهشت 1395 - بهمن 1396) خدمت کرده است. در طی این دوره، وی به مدت شش ماه سمت هماهنگ کننده مقیم/بشردوستانه را نیز عهده دار بود.

پیش از پیوستن به دفتر لیبی، دکتر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق بود (1389 تا 1394) و برای مدتی نیز همزمان کشور سوریه را پوشش می داد.

وی از سال 1382 سمت مشاور در قسمت ارتقای سلامت در حوزه خشونت، جراحت و معلولیت را در دفتر منطقه مدیترانه شرقی بر عهده داشت.

آقای دکتر حسین دارای مدرک دکترای بهداشت عمومی از دانشگاه بلفورد در ایالات متحده آمریکا، مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بیمارستان و خدمات بهداشتی از دانشگاه لیدز، انگلستان و مدرک پزشکی از دانشگاه پیشاور پاکستان است.

آقای دکتر حسین پیش از پیوستن به دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت سمت های مختلفی را بر عهده داشته است که از آن جمله می توان به مسؤول طرح در حوزه سلامت بچه ها در دفتر نمایندگی یونیسف در پاکستان، کارشناس ارشد حوزه سلامت بچه ها در دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در پاکستان و هماهنگ کننده سلامت در دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پاکستان/ افغانستان در خلال سال های 1376 تا 1382 اشاره کرد.

آقای دکتر حسین در فاصله سال های 1369 تا 1376 سمت های متعددی را در دولت پاکستان بر عهده داشته است، از جمله: معاون برنامه جامع واکسیناسیون، معاون بهداشت منطقه ای، جانشین معاونت پزشکی بیمارستان روانپزشکی و مدیر برنامه سلامت زنان در برنامه ملی مراقبت های بهداشتی اولیه و تنظیم خانواده.

آقای دکتر حسین فعالیت های گسترده ای در حوزه فوریت های بهداشتی بویژه در زمینه تقویت نظام بهداشتی پس از وقوع فوریت و مسائل بهداشتی مرتبط با پناهندگان و مهاجران در منطقه و فراتر از آن انجام داده است.

وی از سال 1385 تا 1389 داور حل و فصل اختلافات در دفتر منطقه ای بودند. آقای دکتر حسین هدایت طرح های متعددی را در سازمان ملل، بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت عهده دار بوده و همچنین مقالات متعددی را در مجلات بین المللی منتشر کرده اند.

این مراسم امروز سه شنبه 18 خرداد در دفتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29512

به "تقدیم استوارنامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به وزیر امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم استوارنامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به وزیر امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید