تندیس سرباز ساسانی به گرگان آمد ، تندیسی که در جنگل النگدره کشف شد

به گزارش شیوا مارکت، مجسمه سنگی سرباز ساسانی که 38 سال قبل در دل جنگل های النگدره روستای زیارت استان گلستان کشف شده بود برای نخستین بار در گرگان به نمایش عمومی درآمد.

تندیس سرباز ساسانی به گرگان آمد ، تندیسی که در جنگل النگدره کشف شد

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در مراسم رونمایی این تندیس گفت مجسمه سرباز متعلق به دوره ساسانیان سال 1375 برای نگهداری و نمایش عمومی از موزه ایران باستان تهران به موزه بابل در استان مازندران منتقل شد که با هماهنگی به عمل آمده برای بازدید یک ماهه علاقه مندان میراث فرهنگی گلستان به گرگان انتقال یافت.

ابراهیم کریمی گفت: رایزنی با مدیران موزه بابل در حال انجام است تا این اثر تاریخی و باستانی که در گرگان کشف شده برای همیشه در استان گلستان باقی بماند.

پیکره سنگی سرباز ساسانی پس از وقوع سیل در اوایل دهه 60 در جنگل النگدره گرگان توسط ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شناسایی و به موزه بابل (تنها موزه مازندران قبل از تفکیک استان گلستان) منتقل شد.

این مجسمه سنگی پیکره انسان متعلق به دوره اشکانی و از جنس سنگ آهک است و به علت شباهت های هنر دوره اشکانی و ساسانی برخی کارشناسان احتمال داده اند اثر متعلق به دوره ساسانی باشد.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از پیکره سنگی سرباز ساسانی از امروز 9 مهر تا 30 آذرماه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 عصر به موزه باستان شناسی گرگان جنب امام زاده عبدالله مراجعه کنند.

منبع: چمدان
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11364

به "تندیس سرباز ساسانی به گرگان آمد ، تندیسی که در جنگل النگدره کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس سرباز ساسانی به گرگان آمد ، تندیسی که در جنگل النگدره کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید