توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا نوشت: یک استارت آپ فنلاندی اخیرا از هدست واقعیت مجازی هیجان انگیز خود که کاربران را قادر می سازد تا دنیا را با وضوح و کیفیتی همانند وضوح چشم انسان ببینند، رونمایی کرد.

توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان

یک استارت آپ فنلاندی یک هدست واقعیت مجازی دارای وضوح بسیار پیچیده توسعه داده است که کاربران با استفاده از هدست مذکور می توانند دنیا را با وضوح چشم انسان مشاهده نمایند.

هدست یاد شده VR-1, Varjo نام دارد و روز گذشته و با هدف آوردن پیشرفت عظیم فناوری واقعیت مجازی در بخش های هوافضا و خودرو توسط شرکت Varjo رونمایی شد.

قیمت این هدست 5,995 دلار و دارای طراحی منحصر به فردی است و از آن می توان در معماری، مهندسی و ساخت و ساز استفاده نمود. Varjo VR-1 تنها دستگاه واقعیت مجازی در دنیا است که دارای وضوحی همانند وضوح چشم انسان است.

هدست مذکور دارای وضوح بیش از 60 پیکسل در هر درجه است. اساسا پیکسل ها خیلی کوچک هستند که عملا به چشم انسان غیرقابل مشاهده هستند.

این هدست دارای نمایشگر بیونیک(Bionic display) است که صفحه نمایش میکرو ال.ای.دی آن 1,080 1,920 با تراکم 3000 پیکسل در هر اینچ است.

یکی دیگر از صفحه نمایش های بیرونی آن نیز صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 1,6001,440 است.

به گفته شرکت Varjo هنگامیکه کاربر این هدست را بر روی صورت خود قرار می دهد، می تواند محیط اطراف خود را با کیفیت و با وضوح بالا ببینند به گونه ای که هر جزییات، شکل، خط کناره نما(contour)، متن و سطح یک جسم با کیفیت بسیار بالا دیده می گردد.

هدست مذکور همچنین دارای فناوری ردیابی چشم 20/20 است که این فناوری توسط مهندسان شرکت Varjo طراحی شده است. فناوری مذکور پیشرفته ترین و قدرتمندترین فناوری ردیابی چشم است که تاکنون بر روی یک هدست تعبیه شده است.

نکته قابل توجه این است که شرکت Varjo برای توسعه این هدست با شرکت هایی مانند ایرباس، آئودی، ساب، فولکس واگن و ولوو همکاری نموده است.

هدست VR-1 برای صنایع تجاری و برای استفاده معماران، طراحان و خلبانان طراحی شده است.

5656

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3515

به "توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه هدست واقعیت مجازی با وضوح چشم انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید