جزییات گیم پلی Wo Long از زبان طراحان بازی؛ سولزلایک در فئودال چین

به گزارش شیوا مارکت، بازی Wo Long: Fallen Dynasty اخیرا به وسیله استودیوی تیم نینجا در مراسم ایکس باکس و بتسدا معرفی گردید و ما را با ایده نابود کردن جنگ سالاران و شیاطین با یک سیستم مبارزه نو مبتنی بر هنرهای رزمی چینی، بسیار هیجان زده کرد. این اثر اکشن و نقش آفرینی در دوران سلسله هان و سه پادشاهی چین اتفاق می افتد. دنیا به وسیله شیاطین تسخیر شده و شما به عنوان یک سرباز بی نام باید برای بقای خود بجنگید.

جزییات گیم پلی Wo Long از زبان طراحان بازی؛ سولزلایک در فئودال چین

تیم نینجا که با ساخت بازی های نیوه و نینجا گایدن بارها بازیکنان را به کشور ژاپن برده بود، این بار قرار است آن ها را راهی چین کند و سبک تازهی از هنرهای رزمی را در قالب این بازی معرفی کند. با این حال اولین تریلر منتشر شده از بازی اطلاعات زیادی به ما نمی دهد و چندان نمی توان در خصوص گیم پلی و داستان اطلاعات زیادی کسب کرد. خوشبختانه رسانه آی جی ان به تازگی با دو تن از اعضای کلیدی تیم نینجا مصاحبه ای ترتیب داده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سبک تازهی از مبارزه

فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda) به عنوان تهیه نماینده بازی در ابتدا اعلام کرد:

به گفته یاسودا، Wo Long یک اثر سولزلایک مشابه بازی نیوه است که بزرگترین موفقیت اخیر این استودیو محسوب می شود. با بازی هایی مانند نینجا گایدن و نیوه، تیم نینجا به خاطر بازی هایی که در ژاپن فئودال اتفاق می افتد شناخته شده است، بنابراین یک بازی که در دوره سه پادشاهی چین اتفاق می افتد، ممکن است برای بعضی تعجب آور باشد. البته شرکت مادر این استودیو یعنی کوئی تکمو (Koei Tecmo) با سری هایی مانند Dynasty Warriors و Romance of the Three Kingdoms، بیش از سه دهه در این زمینه تجربه دارد.

دوران سه پادشاهی چین

ماساکی یاماگیوا (Masaaki Yamagiwa)، یکی دیگر از تهیه نمایندگان Wo Long، در خصوص انتخاب چین برای محیطی که اتفاقات بازی در آن جریان دارد، گفت:

همکاری با تهیه نماینده بلادبورن

یاماگیوا زمانی که در استودیوی ژاپن سونی به عنوان تهیه نماینده حضور داشت، دو بازی استودیوی فرام سافتور یعنی بلادبورن و Déraciné را منتشر کرد. او در سال گذشته آن جا را ترک کرد و در نهایت انتقال او به تیم نینجا در اکتبر گذشته اعلام شد و Wo Long اولین بازی او در این استودیو خواهد بود. البته آغاز توسعه Wo Long به سال 2019 باز می شود. یاماگیوا در خصوص استودیویی که اکنون بخشی از آن است، گفت:

یاسودا در خصوص مراحل ابتدایی توسعه افزود:

زمانی که یاماگیوا به تیم نینجا ملحق شد، ایده Wo Long از قبل انتخاب شده بود، اما خوشبختانه هنوز جای بحث وجود داشت. یاماگیوا با خنده در این باره اعلام کرد:

لازم به ذکر است که Wo Long اولین پروژه ای نیست که یاسودا و یاماگیوا در آن با یکدیگر همکاری نموده اند. یاسودا هنگام همکاری با سونی روی اولین نسخه از سری نیوه که یک بازی انحصاری برای پلی استیشن 4 بود، با یاماگیوا مشورت نموده بود. او در این باره گفت:

یاسودا در ساخت بازی نیوه 2 به عنوان کارگردان و تهیه نماینده ایفای نقش کرد. با این حال او اعلام کرد که تمرکز یاماگیوا روی تهیه نمایندگی بازی، به او اجازه می دهد تا بیشتر روی بخش اصلی توسعه تمرکز کند. این در حالی است که یاماگیوا می تواند از تجربه خود در کار روی بلادبورن به عنوان تهیه نماینده در فرایند ساخت بازی استفاده کند. او اعلام کرد:

مبارزاتی سختتر از همواره

به عنوان گام بعدی تیم نینجا پس از نیوه، جای تعجب نیست که Wo Long شباهت زیادی به این اثر سولزلایک داشته باشد. با این حال، با نگاهی به تریلری که از بازی منتشر شده، به نظر می رسد که Wo Long حتی تاریک تر از نیوه خواهد بود. آیا این بدین معناست که این بازی نسبت به بازیکن بی رحم تر خواهد بود؟ یاسودا در پاسخ به این سوال گفت:

هنرهای رزمی چینی و ژانر سولزلایک

از طرفی در حالی که بازی روی پایه های شکل گرفته به وسیله نیوه ساخته می شود، به نظر می رسد که ایده های تازهی در آستین دارد. به هر حال استفاده از تاریخ چین، تاثیر مستقیمی روی سیستم های مبارزات و زیبایی شناسی بازی خواهد داشت. یاماگیوا در این باره اعلام کرد:

بعضی از بازی های اخیر سبک سولزلایک سیستم های منحصربه فردی را پیاده سازی نموده اند که حول محور مرگ بازیکن می چرخند. به عنوان مثال بازی سکیرو ویژگی رستاخیز را معرفی کرد که به بازیکن اجازه می داد تا پس از مرگ، سریعا خود را احیا کند. این در حالی است که در بازی Sifu شخصیت اصلی هر بار که بازیکن می میرد، پیرتر می شود. در Wo Long نیز این سیستم روحی تازه بر مرگ بازیکن تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر مرگ بر قدرت آواتار و دشمن ها

یاماگیوا در خصوص یکی از سیستم های بازی افزود:

در حالی که Wo Long دارای عناصر نقش آفرینی است که به شما امکان می دهد شخصیت خود را بسازید و رشد دهید، کشتن یا کشته شدن نیز بر قدرت شخصیت اصلی و دشمنان تاثیر می گذارد. در واقع این سیستمی است که شبیه اقتباسی سولزلایک از سیستم نمسیس بازی Middle-earth: Shadow of Mordor محسوب می شود.

در سال 2022، الدن رینگ از استودیوی فرام سافتور، دنیای بازی های ویدیویی را تسخیر کرد و ژانر سولزلایک را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها انداخت. بازی های دیگری مانند Sifu و Tunic نیز ایده های تازهی را در این ژانر ارائه دادند. یاسودا می گوید در چنین شرایطی، دیگر تنها سخت بودن برای یک بازی سولزلایک کافی نیست تا توجه مردم را به خود جلب کند. اکشن بازی باید حس خوبی منتقل کند و تعادل کاملی بین سختی و راه های غلبه بر آن وجود داشته باشد.

طراحی مراحل خطی

با این حال حتی رعایت این موارد نیز کافی نیست. یک بازی سولزلایک تازه باید چیزی داشته باشد که آن را از بقیه بازی های این سبک متمایز کند. یاسودا معتقد است که سابقه ی طولانی تیم نینجا در ساخت بازی های اکشن درجه یک، همواره ویژگی و اولویت اصلی آن ها خواهد بود. به همین علت است که توسعه دهنده تصمیم گرفته به سراغ طراحی مراحلی مشابه نیوه برود، زیرا ساختار دنیا باز، داشتن همان سطح از تمرکز را سخت می نماید. بنابراین این بازی پاسخ تیم نینجا به الدن رینگ نیست.

یاسودا در این باره افزود:

با توجه به صحبت های یاسودا و ویدیویی از گیم پلی که در دسترس آی جی ان نهاده شده، به نظر می رسد که ساختار مبتنی بر مرحله نسبت به نیوه تغییری ننموده اما منطقه ها درون این ساختار بسیار بزرگتر شده است. از طرفی با توانایی قهرمان داستان برای پرش، مراحل بازی به صورت مطلق خطی نیستند بلکه مقداری از آزادی عمل را در اختیار شما قرار خواهند داد. بعلاوه حتی با وجود عناصری مانند نردبان برای ایجاد یک میانبر، راستا اصلی به باس های بازی هنوز ساختاری خطی دارند، اما به نظر می رسد که فضای زیادی برای کاوش در راه وجود دارد.

اکشن سریع

از نظر بصری نیز، بازی نوعی نسخه بهبودیافته از نیوه 2 است که از جلوه های بصری باکیفیتی برخوردار است. اما مانند بازی های قبلی تیم نینجا، چیزی که نظر شما را جلب می نماید، مبارزات آن خواهد بود. طبق گفته ها هنرهای رزمی چینی با سرعت بیشتر، جذابیت خاصی را به بازی اضافه نموده اند. یاسودا در خصوص مبارزات بازی گفت:

به نظر می رسد که سرعت مبارزه در مقایسه با نیوه قطعا افزایش یافته اما این اکشنی نیست که تیم نینجا با سری نینجا گایدن خود را با آن معروف نموده و تغییرات زیادی داشته است.

یاسودا در راستای مقایسه بازی با نینجا گایدن و نیوه اعلام کرد:

یاماگیوا نیز در خصوص مبارزات بازی افزود:

در نیوه، نوار استقامت یا همان استامینا باعث می شود تا منتظر لحظه مناسب برای حمله باشید. یاسودا می گوید که این به طور طبیعی تنشی را که از یک دوئل شمشیر به سبک سامورایی انتظار دارید، ایجاد می نماید. با این حال در Wo Long، شما به دفعات بیشتری حمله خواهید کرد که در مجموع باعث ایجاد مبارزات سریع تری می شود.

سلاح های متنوع

یکی دیگر از جنبه های Wo Long که مشابه نیوه و در عین حال فرق دارد، المان های هک اند اسلش آن محسوب می شود. در حالی که این المان ها در بازی وجود دارند، تاکید بر آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. یاسودا در این باره گفت:

سیستم ساخت شخصیت

شخصیت اصلی Wo Long یک مبارز بی نام است و مشابه بازی نیوه 2، شما می توانید این شخصیت را با توجه به علایق خود ایجاد و شخصی سازی کنید. لازم به ذکر است که سیستم خلق شخصیت نیوه 2 بسیار مورد استقبال نهاده شد و به نظر می رسد که تیم نینجا میخواهد تا از همان سیستم با جلوه های بصری بهبود یافته و بخش های تازه برای مطابقت با کشور چین به عنوان جایی که بازی در آن جریان دارد، استفاده کند. در واقع استودیو فکر می نماید که داشتن یک شخصیت ناشناس با سبک سولزلایک هماهنگی خوبی دارد. یاماگیوا شرح داد:

از طرفی به نظر می رسد که شخصیت اصلی ناشناس نقش مهمی را در داستان بازی ایفا می نماید. یاسودا اعلام کرد که عنوان بازی به صورت مستقیم به شخصیت اصلی اشاره دارد:

یاسودا در ادامه درباره داستان بازی به شورش دستار زرد (Yellow Turban Rebellion) اشاره نمود و گفت:

هرچند یاماگیوا اطمینان داد که Wo Long در درجه اول یک بازی با تمرکز بر اکشن است، اما با توجه به صحبت های یاسودا، به نظر می رسد که تیم سازنده روی داستان و فضای بازی نیز تمرکز زیادی نموده است. او در این باره افزود:

بخش چند نفره

Wo Long بعلاوه دارای یک بخش چند نفره خواهد بود. در حالی که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست، یاسودا اعلام کرد که حداقل شاهد بخشی کوآپ مشابه آنچه در نیوه دیده ایم، خواهید بود. او در نهایت تاکید نمود که از هواداران می خواهد که هر چه زودتر Wo Long را تجربه نمایند. لازم به ذکر است که تیم نینجا در گذشته از بازخوردهای اولیه بازیکنان برای بهبود سری نیوه استفاده نموده بود و به نظر می رسد که این استودیو با عرضه یک نسخه آزمایشی برای بازی، در پی تکرار این فرایند است.

بازی Wo Long: Fallen Dynasty در اوایل سال 2023 میلادی برای کنسول های نسل هشتم و نهمی پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. این اثر بعلاوه در روز اول انتشار روی سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت. در ادامه می توانید ویدیوی مصاحبه با سازندگان بازی را مشاهده کنید.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29918

به "جزییات گیم پلی Wo Long از زبان طراحان بازی؛ سولزلایک در فئودال چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات گیم پلی Wo Long از زبان طراحان بازی؛ سولزلایک در فئودال چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید