جستجو برای درمان پیری از فضا شروع شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، بدن فضانوردان در مقایسه با انسانهای روی زمین بسیار سریعتر پیر می گردد. با توجه به این موضوع ناسا سعی دارد تسریع فرایند پیری فضانوردان در میکرو گرانش را آنالیز کند تا به این وسیله درمانی جدید برای مقابله با پیری برای انسانهای روی زمین بیابد. به همین دلیل سرنا آئونون چنسلر یکی از فضانوردان ناسا که جراح و مهندس نیز هست، تحقیقاتی انجام داده است.

جستجو برای درمان پیری از فضا شروع شد

در این میان تحقیقات ناسا نشان داده تراکم استخوان فضانوردان به ازای هر ماه اقامت در فضا یک درصد کاهش می یابد. این روند به طور کلی نشان دهنده تغییرات تراکم استخوانی است که به دلیل پوکی استخوان در بدن انسان ها روی زمین به وجود می آید. محققان ناسا معتقدند می توان به طور مشابه فرایند کاهش حجم ماهیچه های بدن در فضانوردان و افراد سالمند را مقایسه کرد.

به همین دلیل چنسلر شش ماه در فضا اقامت کرد و نمونه های بیولوژیکی از بدن خود را برای پزشکان در زمین ارسال کرد تا آنها با تحلیل نمونه های موجود بتوانند درمان جدیدی برای پیری توسعه دهند.

او در این باره می گوید: این بسیار جالب است چون پزشکان می توانند نمونه هایی از بدن فضانوردان را آنالیز نمایند و حتی درمان هایی برای کاهش تراکم استخوان آنها توسعه دهند. این روند تاثیر زیادی روی زندگی انسان هایی دارد که روی زمین زندگی می نمایند و به پوکی استخوان مبتلا هستند.

چنسلر همچنین در مطالعاتی برای تسهیل فراوری مثل در فضا و پژوهش هایی درباره توسعه درمان سرطان یا پارکینسون همکاری نموده است. او مطمئن است تحقیقاتش در فضا به ارتقای داروها روی زمین منجر می گردد.

او می گوید: شاید حتی در 3تا5 سال آینده بتوان سرنخ های برای درمان سرطان روی زمین یافت.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10867

به "جستجو برای درمان پیری از فضا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جستجو برای درمان پیری از فضا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید