حساسیت بچه ها به بادام زمینی را چگونه درمان کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، بر اساس یک مطالعه نو، مصرف اندازه کم و متوالی بادام زمینی آب پز به غلبه بر واکنش های ناشی از حساسیت بچه ها یاری می نماید.

حساسیت بچه ها به بادام زمینی را چگونه درمان کنیم؟

این پژوهش که در مجله حساسیت بالینی و تجربی (Clinical & Experimental Alergy) منتشر شد، نشان داد 80 درصد از بچه ها دارای حساسیت به بادام زمینی پس از آزمایش، آلرژی به خوردن بادام زمینی را از دست می دهند.

از آنجایی که بیش از سه درصد از بچه ها در کشور های غربی به بادام زمینی حساسیت دارند، دانشمندان، از جمله دانشمندان دانشگاه فلیندرز در ایالات متحده، می گویند کارآزمایی بالینی نو می تواند به ایجاد یک درمان نو برای کاهش خطر مواجهه تصادفی با بادام زمینی و بهبود کیفیت زندگی بچه ها حساس به بادام زمینی یاری کند.

مطالعه نو آن ها بر اساس یافته های قبلی است که گرما بر ساختار پروتئین و خواص حساسیت زای بادام زمینی تاثیر می گذارد و احتمال بروز واکنش های آلرژیک شدید را کاهش می دهد.

دانشمندان آزمایش کردند تا ببینند درمانی که افزایش میزان کم بادام زمینی جوشانده شده و در پی آن بادام زمینی بوداده را ارائه می نماید، می تواند به بچه ها یاری کند بر حساسیت خود به بادام زمینی غلبه نمایند یا نه.

تیم چاتاوی، یکی از نویسندگان، در بیانیه ای گفت: ابتدا دوز های کوچک و فزاینده آجیل جوشانده به بچه ها دادند تا حساسیت آن ها تا حدی کاهش یابد و هنگامی که آن ها هیچ علامتی از واکنش حساسیت زا نشان ندادند، در مرحله بعد درمان، برای بالا بردن تحمل آن ها دوز بیشتری بادام زمینی بوداده به آن ها داده شد.

محققان از 70 کودک شش تا 18 ساله دارای حساسیت به بادام زمینی خواستند به مدت 12 هفته بادام زمینی 12 ساعت جوشانده شده، به مدت 20 هفته بادام زمینی دو ساعت جوشانده شده و به مدت 20 هفته بادام زمینی بوداده مصرف نمایند.

دانشمندان دریافتند 56 نفر از 70 شرکت نماینده (80 درصد) در مواجهه با دوز هدف روزانه مصرف 12 بادام زمینی بوداده، بدون واکنش آلرژیک بودند و حساسیت نداشتند.

این مطالعه یادآور شد در حالی که عوارض جانبی مرتبط با درمان در بیش از 60 درصد از شرکت نمایندگان گزارش شد، در نهایت فقط سه نفر از کارآزمایی انصراف دادند.

لوک گرزسکوویاک، نویسنده دیگر این مقاله، گفت: کارآزمایی بالینی ما نشانه های اولیه امیدوارنماینده ای نشان می دهد. اینکه جوشاندن بادام زمینی به صورت مصرف میزان متوالی بادام زمینی جوشانده و بوداده در مدت زمان طولانی، ممکن است روشی ایمن و موثر برای درمان بچه ها حساس به بادام زمینی ارائه کند.

با این حال، دانشمندان هشدار می دهند این روش درمانی ممکن است برای همه کارساز نباشد؛ اما اضافه می نمایند که آن ها در حال درک بهتر عواملی اند که می توانند بر چگونگی واکنش افراد به درمان تاثیر بگذارند.

در حالی که این یافته ها نویدبخش اند، پژوهشگران اضافه می نمایند نتایج به تایید در یک کارآزمایی بالینی قطعی بزرگ تر هم احتیاج دارند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30032

به "حساسیت بچه ها به بادام زمینی را چگونه درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساسیت بچه ها به بادام زمینی را چگونه درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید