حضور پژوهشگر ایرانی در 3 کنفرانس بین المللی تئاتر

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هومن زندی زاده دانش آموخته درام بینافرهنگی از دانشگاه فلیندرز استرالیا به زودی در سه کنفرانس بین المللی شرکت خواهد نمود. زندی زاده پنجشنبه 6 تیرماه با مقاله ای تحت عنوان قواعد جشنواره های دولتی در کنفرانس سالانه انجمن تئاتر، نمایش و مطالعات اجرا در اقیانوسیه سخنرانی خواهد داشت. موضوع این مقاله به آنالیز حضور کارگردان انگلیسی پیتر بروک در جشن هنر شیراز و نیز دعوت اداره کل هنرهای نمایشی از او برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر در سال 1388 اختصاص دارد.

حضور پژوهشگر ایرانی در 3 کنفرانس بین المللی تئاتر

کنفرانس سالانه انجمن تئاتر، نمایش و مطالعات اجرا در اقیانوسیه که به مدت چهار روز از تاریخ 4 تیر 1398 در شهر هوبارت در استرالیا برگزار خواهد شد، دومین کنفرانس بین المللی است که این پژوهشگر ایرانی در آن حضور خواهد داشت. موضوع مقالات این دوره، بر اساس موضوع نمایش و جشنواره ها شکل گرفته و در آن چهره هایی نظیر جولی هالج و جواَن تامپکینز (هر 2 از نظریه پردازان شناخته شده تئاتر پسااستعماری) حضور خواهند داشت.

همچنین کنفرانس سالانه فدراسیون بین المللی پژوهش های تئاتری شهر شانگهای چین، سومین گردهم آیی محققان و پژوهشگران است که زندی زاده در آن حضور خواهد داشت. مقاله او با عنوان زایش تئاتر اروپایی در ایران در نخستین روز این رویداد در 17 تیر، در قالب کارگروه اقتباس و ترجمه ارائه خواهد شد. این اثر به آنالیز ورود تئاتر غربی به ایران به وسیله ترجمه و اقتباس از آثار مولیر خواهد پرداخت.

کنفرانس فدراسیون بین المللی پژوهش های تئاتری عظیم ترین و معتبرترین همایش دانشگاهی در حوزه تئاتر و نمایش است که هر سال به میزبانی یکی از دانشگاه های دنیا برگزار می گردد. سال جاری علاوه بر زندی زاده آزاده گنجه (از دانشگاه تهران)، نازلی اختری (از دانشگاه تورنتو) و آزاده شریفی (از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ) نیز در این کنفرانس که با موضوعیت تئاتر و شهرنشینی برگزار می گردد، حضور خواهند داشت. این رویداد از 17 تا 21 تیر به مدت پنج روز و به میزبانی آموزشگاه تئاتر شانگهای برگزار می گردد.

زندی زاده که پیش از این 2 بار در کنفرانس هایی به میزبانی دانشگاه های لندن و آکسفورد در انگلیس حضور یافته بود سال جاری نیز دعوتنامه ای رسمی از دانشگاه آکسفورد دریافت نموده تا در سمیناری در رابطه با تأثیر تئاتر یونانی و رومی در خاورمیانه شرکت کند. این سمینار یک روزه در حالی در تاریخ 21 تیرماه برگزار خواهد شد که وی به دلیل موفقیت نشدن در دریافت ویزا، از سفر به انگلیس باز مانده است. از این رو، پروفسور فیونا مکینتاش استاد درام کلاسیک در دانشگاه آکسفورد، طی تمهیداتی زمینه سخنرانی او را به وسیله اینترنت فراهم نموده است.

هومن زندی زاده پیش از این چندین بار نامزد و برگزیده جایزه نمایشنامه نویسی اکبر رادی شده است. او از سال 1392 در شهر آدلاید به عنوان نمایشنامه نویس، شاعر و پژوهشگر به فعالیت های خود ادامه می دهد.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17606

به "حضور پژوهشگر ایرانی در 3 کنفرانس بین المللی تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پژوهشگر ایرانی در 3 کنفرانس بین المللی تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید