حکایت بی سرانجام بی تدبیری ها ، وقتی سامان نقره داغ می گردد

به گزارش شیوا مارکت، روز گذشته بود که رسانه های داخلی به نقل از منابع خبری فرانسوی و فیفا از محرومیت 4 ماهه ستاره تیم ملی به علاوه 4 میلیون یورو جریمه خبر دادند.

حکایت بی سرانجام بی تدبیری ها ، وقتی سامان نقره داغ می گردد

به گزارش ، از بازیکن که بپرسی، می رود سراغ مدیربرنامه ای که اشتباه نموده، از مدیربرنامه سراغ اشتباهش را بگیری، اشاره می نماید به فدراسیون فوتبالی که حمایت ننموده، قانون ندارد، روابط بین الملل آن تعطیل است، آبرو باقی نگذاشته و خلاصه وی را به خیر او امیدی نیست و خواهشش اینکه شر مرساند، از فدراسیون فوتبال می پرسی، لبخندی حرفه ای حاصل از جهانگردی و همنشینی با بزرگان تحویلت می دهد و می گوید: به ما ارتباطی ندارد، آبرو را آن هایی برده اند که چشمان شان را باز ننموده و زیر هر برگه ای را امضا می نمایند، بلکه دو دلار بیشتر بگیرند! این دور باطلی است که اوایل هر فصل فوتبالی میان بازیکنان کوچک و بزرگ داخلی و خارجی فوتبال ایران رویت و تجربه می گردد، دور باطلی که از بین بردنش هیچ هزینه ای ندارد، به غیر از سوزاندن کمی فسفر، به کار انداختن نیروی تعقل و روشن کردن موتور وجدان کاری! ماجرای بلبلی در استقلال بی شباهت به ماجرای قدوس در آمیان نیست، هرچند یکی داخلی و به ظاهر ساده و قابل چشم پوشی است و دیگری بین المللی و مهم و زیر ذره بین اهالی رسانه و فوتبال.

برای رسانه مستقل و متعهد، دردآور این است که لوموند در گزارش نقل از اداره آمار و ارقام فیفا می نویسد: بالاترین میزان بی نظمی اقتصادی، اشتباهات حقوقی، شکایات باشگاه ها و افراد حقیقی از فدراسیون ها و مدیران، بعد از چند کشور آفریقایی از آن ایران است.

نویسنده، به عنوان یک خبرنگار تنها قادر است با همکار فرانسوی خود در فرانس فوتبال بابت شگفتی عجیب وی از کاری که سامان قدوس نموده، همدردی کند و در پاسخ به توئیت او بنویسد: حرفی ندارم، به امید تکرار نشدن!

روز گذشته بود که رسانه های داخلی به نقل از منابع خبری فرانسوی و فیفا از محرومیت 4 ماهه ستاره تیم ملی به علاوه 4 میلیون یورو جریمه خبر دادند.

خلاصه ماجرا از این قرار است که باشگاه اوئسکای اسپانیا سامان قدوس، ستاره ایرانی تیم آمیان را با محرومیت و جریمه ای سنگین روبرو نموده است. اوئسکا این رای را بعد از شکایتی که یک سال پیش از قدوس و باشگاه قبلی او اوسترشوندس سوئد انجام داده از فیفا دریافت نموده است. محرومیت 4 ماهه برای سامان قدوس به علاوه 4 میلیون یورو غرامت به علاوه دو پنجره محرومیت از نقل وانتقال برای باشگاه اوسترشوندس!

اکنون سامان باید ظرف 30 روز آینده صرف نظر از حقی که برای تجدیدنظرخواهی در اختیار خواهد داشت، جریمه خود را پرداخت کند و این درحالی است که باشگاه دسته دومی اسپانیا همچنان شاکی است و می خواهد ماجرا را به دادگاه تظلم خواهی ورزش یا همان دادگاه بین المللی داوری ورزش، CAS منتقل کند.

سوال مهمی که در میان بازتاب این حکم صادرشده از سوی خبرنگار فرانس 24 در بخش ورزشی مطرح می گردد، این است که آیا سامان قدوس از این تخلف خبر داشته و مگر می گردد یک بازیکن فوتبال در این سطح از این موضوعات حقوقی، بی خبر باشد و نداند که به سادگی چه بلایی بر سر خودش می آورد؛ و البته پاسخ نویسنده به عنوان یک خبرنگار ایرانی به وی این است که همکار محترم، بله می گردد، به راحتی هم می گردد، چراکه همزمان با تاسیس سومین دانشکده حقوق در فوتبال توسط باشگاه رئال مادرید اسپانیا، ضمن سر دادن شعار ما کجا و آن ها کجا سرگرم آنالیز راه حل فروش بلیت الکترونیکی هستیم که آن هم برای چند دهمین بار، به یک پروژه شکست خورده و پر از ابهام تبدیل شده و بازیکنان، مربیان و حتی اهالی رسانه ما همچنان از ضعف شدید اطلاعات حقوقی در فوتبال، نامه نگاری های رسمی در سطح بین الملل، قوانین فیفا و از این دست موارد مهم رنج می برند. سوال مهم تر اینکه چه کسانی و با چه معیار هایی این روز ها حق دارند مدیربرنامه یک بازیکن فوتبال ایرانی تحت رسمیت فدراسیون فوتبال ایران باشند؟ هر کسی که ارتباطش با بازیکن بسیار خوب باشد؟ هر کسی که زبان انگلیسی او تقریبا خوب باشد؟ هر کسی که بدون مشکل سفر می نماید و پاسپورت دومی در جیب خود دارد؟ هر کسی که با مافیای غیرقابل اثبات و ردیابی در فوتبال ایران (به فرض وجود) ارتباطی خوب و منطقی برقرار نموده است؟ هر کسی که با دو یا سه انتقال خوب بازیکن، به اصطلاح بار خود را بسته و تا تابستان بعدی سرگرم دنیاگردی و خوشگذرانی می گردد؟

معیار بهتری برای انتخاب مدیربرنامه های بین المللی و تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران یا فیفا در دست نیست؟

منبع:فرهیختگان

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9923

به "حکایت بی سرانجام بی تدبیری ها ، وقتی سامان نقره داغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت بی سرانجام بی تدبیری ها ، وقتی سامان نقره داغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید