خبرنگاران انتقام تیم ملی فوتبال از بوسنی بعد از 6 سال

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی محبت آمیز با راهنمایی دراگان اسکوچیچ به فزونی رسید و پیروز شد بوسنی را از پیش رو بردارد.

خبرنگاران انتقام تیم ملی فوتبال از بوسنی بعد از 6 سال

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران در دومین ملاقات محبت آمیز خود با راهنمایی دراگان اسکوچیچ از ساعت 20:30 دقیقه در شهر سارایوو به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزگووین رفت. ملاقاتی که در سرانجام با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ پایان پیدا کرد.

ملی پوشان با ترکیب امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، صادق محرمی، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، وحید امیری، علی قلی زاده و کاوه رضایی به میدان رفتند. اسکوچیچ در این مسابقه از آرایش سه دفاعه استفاده کرد.

در سوی مقابل بوسنی هم با این ترکیب به میدان آمد: یاسمین بوریچ، یوسیپ کورلوکا، عدنان کوواچویچ، سینیشا سانیکانین، بویان ناستیچ، لونکار، میرالم پیانیچ، عمار رحمانوویچ، بنیامین تاتار، آرمین هادزیچ و عامر گوجاک.

بازی با اشتباهات زیاد هر 2 تیم شروع شد. با این وجود این بوسنی بود که ابتکار عمل را در اختیار داشت. مدافعان بوسنی 2 اشتباه مهلک در همان دقایق ابتدایی داشتند. یک بار نوراللهی نتوانست از فرصت استفاده کند و یک بار هم کاوه رضایی با اشنباه تیم حریف صاحب تک به تک شد اما ضربه او توسط گلر بوسنی مهار شد. در ادامه بازهم روی نبوغ علی قلی زاده و همکاری اش با کاوه رضایی صاحب یک فرصت خوب شدیم که فرار وحید امیری با حروج به موقع گلر بوسنی ثمری نداشت.

در دقیقه 21 یاسمین بوریچ، گلر بوسنی زمین بازی را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ ترک کرد و کنان پیریچ با شماره 22 به میدان آمد. بوسنی بعد از این تعویض دوباره صاحب توپ و میدان شد. عملکرد نه چندان خوب احسان حاج صفی و احمد نوراللهی در میانه میدان باعث شده بود تا نبض بازی در اختیار تیم میزبان قرار بگیرد. در این دقایق شاگردان اسکوچیچ چشم به ضد حمله دوخته بودند. پاس عالی مرتضی پورعلی گنجی پشت مدافعان به قلی زاده رسید اما حرکت انفرادی او حاصلی نداشت و به گل منتج نشد.

در ادامه نیمه اول موقعیت خاصی روی دروازه ها به وجود نیامد و نیمه نخست با همان نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید.

با شروع نیمه دوم میرالم پیانیچ از ترکیب بوسنی خارج شد و در همان ثانیه های ابتدایی ملی پوشان پیروز به گلزنی شدند. وحید امیری به خوبی توپگیری کرد و با یک پاس دقیق کاوه رضایی را داخل محوطه جریمه به توپ رساند. کاوه هم با یک ضربه پای چپ دقیق، دروازه بوسنی را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر گردد. این گل ماحصل پرس خوبی بود که ملی پوشان روی دفاع پراشتباه بوسنی پیاده کردند.

در ادامه بوسنی به تغییرات خود ادامه داد. آنها از بازیکنانی در ترکیب خود استفاده کردند که سابقه زیادی تا به حال نداشته اند. باجِوویچ، سرمربی بوسنی به نفرات اصلی خود استراحت داده بود تا بتوانند مقابل هلند و ایتالیا بازی نمایند. در دقیقه 61 اولین تعویض تیم ملی انجام شد و کریم انصاری فرد به جای کاوه رضایی به زمین آمد. امید نورافکن نیز جایگزین احسان حاج صفی شد که با مصدومیت زمین را ترک کرد. از این دقیقه کریم انصاری فرد کاپیتان تیم ملی شد.

تعویض های زیادی که ایجاد شد کیفیت بازی را تا حد زیادی کاهش داد. ایران هم بعد از زدن گل نخست، میل کمتری برای رسیدن به دروازه حریف داشت. مهمترین اتفاق در این دقایق کارت زردی بود که لونچار از بوسنی و قلی زاده از ایران گرفتند. سعید عزت اللهی و سیامک نعمتی به جای وحید امیری و صادق محرمی وارد میدان شدند. چند دقیقه بعد علی کریمی و مهدی قایدی جایگزین علی قلی زاده و احمد نوراللهی شدند.

در حالی که بازی رو به اتمام بود، پاس فوق العاده سعید عزت اللهی در قلب خط دفاعی بوسنی برای مهدی قایدی این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد و مهدی پیروز شد با شوتی روی پا فاصله را 2 برابر کند و در نهایت با همین نتیجه میزبان خود را شکست دهد و انتقام باخت 6 سال قبل را بگیرد و به پنجمین برد خود مقابل این تیم اروپایی دست پیدا کند. اسکوچیچ هم پیروز شد در دومین آزمون خود بازهم به رجحان برسد و این بار بعد از ازبکستان از سد بوسنی و هرزگووین گذشت.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25284

به "خبرنگاران انتقام تیم ملی فوتبال از بوسنی بعد از 6 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقام تیم ملی فوتبال از بوسنی بعد از 6 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید