خبرنگاران تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد با وسایل اطفای حریق

به گزارش شیوا مارکت، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یگان حفاظت این اداره به یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ 250 سی سی و وسایل اطفای حریق تجهیز شد.

خبرنگاران تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد با وسایل اطفای حریق

مجید پاتو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به تجهیز یگان حفاظت به یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ گفت: این دستگاه قابلیت حمل سه نفر با تجهیزات لازم را دارد و می تواند در مواقع بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و کوهستانی نفرات را به مناطق سخت گذر منتقل کند.

وی افزود: استفاده از این دستگاه می تواند در هنگام عملیات مقابله با آتش سوزی سرعت عمل ماموران یگان حفاظت را در انتقال تجهیزات مهار آتش افزایش دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: این دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خریداری شده و برای مهار آتش سوزی مراتع در بخش خلیفان مهاباد مستقر می گردد.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره همچنین با 2 دستگاه دمنده آبی و هوایی، هفت دستگاه فلاکس بگ و 15 دستگاه آتش کوب برای مهار آتش احتمالی در مراتع و جنگل های این شهرستان تجهیز شده است.

پاتو افزود: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه ها در مراتع و جنگل ها احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی وجود دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی مراتب را با سامانه 1504 به منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت نمایند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: کشاورزان پس از برداشت محصولات از آتش زدن پس چر مزارع خودداری نمایند زیرا این کار علاوه بر اینکه مواد آلی و موجودات مفید خاک را از بین می برد، موجب سرایت آتش به مراتع همجوار و از بین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاک نیز می گردد.

پاتو همچنین از شهروندان خواست هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری نمایند زیرا این عمل آنان موجب از بین رفتن بوته ها، حساسیت زمین به فرسایش، وقوع سیل و آلودگی محیط زیست می گردد.

وی افزود: این اداره نیز اقدامات پیشگیرانه ای از جمله تشدید گشت زنی و مراقبت ها، آمادگی کامل یگان حفاظت برای مقابله هر نوع آتش سوزب عمدب و غیرعمدی در مراتع شهرستان و تجهیز این یگان به امکانات و وسایل اطفای حریق انجام داده است.

سال گذشته در چندین فقره آتش سوزی در مجموع بیش از 80 هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شده و خسارت زیادی به ذخیره گیاهی این مناطق وارد نموده است.

در مهاباد بیش از 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه کاولان و کوران ؛100 هکتار جنگل های مصنوعی و 88 هکتار را ذخیره گاه جنگلی وجود دارد.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21099

به "خبرنگاران تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد با وسایل اطفای حریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد با وسایل اطفای حریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید