خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی در موزه های کردستان الزامی است

به گزارش شیوا مارکت، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: پروتکل های بهداشتی در موزه ها و آثار تاریخی استان کاملا رعایت شده و همشهریان و مسافران نوروزی در بازدید از این اماکن باید به آن پایبند باشند.

خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی در موزه های کردستان الزامی است

به گزارش خبرنگاران، یعقوب گویلیان روز آدینه در بازدید از نحوه خدمات دهی به بازدیدکنندگان در موزه های استان، ضمن تقدیر از همکاری بازدیدکنندگان، کارکنان و راهنمایان موزه در رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا گفت: پروتکل های بهداشتی در موزه های تابعه اداره کل کردستان باید به صورت کامل و حداکثری رعایت گردد.

وی اضافه نمود: برای نوروز سال جاری توصیه های لازم بهداشتی برای بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی در زمان شیوع ویروس کرونا، در رسانه های جمعی و فضای مجازی اطلاع رسانی شده است.

گویلیان اضافه نمود: موزه ها استان شامل، موزه مردم شناسی خانه کورد، موزه سنندج و غار کرفتو و همچنین بعضی از آثار تاریخی قابل بازدید همانند، عمارت حبیبی (خانه صنایع دستی)، عمارت مشیردیوان و استان در ایام تعطیلات نوروز 1400 باز بوده و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفته است.

کردستان از 32 هتل، 2 هتل آپارتمان، 24 مهمانپذیر و 19 اقامتگاه بومگردی برخوردار است. این استان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل 773 اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول و است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28790

به "خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی در موزه های کردستان الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی در موزه های کردستان الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید